Pagina 9 van 10

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:47
door Vincenzo
Teunie schreef:Toerental is de x-as, gaat tot 16 000 maar begrenzer op 10000.
Is om het voor alle types universeel te houden.

Je kunt er 2 curves naar wens inladen, 1 voor onderin, andere voor top en dan schakelen tijdens de race. (kan onder het rijden)
als ge op internet kijkt naar de curve's van uitlaten dan stoppen ze allemaal om en bij de 6500 toeren kan je met de cdi 3500 :shock: toeren winnen???

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:48
door Hanzie
als je wil wel maar wat is het nut ervan

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:51
door Teunie
Het nut is dat je hem verder door kan trekken en dus minder moet schakelen.
Kan in een race wel nuttig zijn, voor dagelijks gebruik niet echt.

De stock cdi begrenst bij 8500 ofzo, de 1500 toeren extra zijn wel fijn voor op de weg als je eens even flink door wilt vlammen zonder weer in de begrenzer te vliegen.
Zolang je het niet te lang vol blijft houden is het niet schadelijk.

CDI zorgt er ook voor dat hij veel sneller op toeren komt.
Kwam normaal bijna niet in de begrenzer, nu moet ik echt opletten met schakelen anders hangt hij er al in op 9500 toeren ofzo, terwijl ik het nog niet eens in de gaten heb dat ik al zoveel toeren aan het maken ben.

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:51
door Vincenzo
lijkt me nie echt gezond maja dit in het midden gelaten wil ik hem toch wel eens testen --> zal voor de zomer zijn vrees ik

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:53
door Hanzie
ik heb het over 3500 toeren en niet over 1500.

ik zie gewoon het nut niet in om 3500 toeren meer te geven als je zo al veel tegen de begrenzer aan rijdt. vele denken dat het nog altijd toerental verhogen is en daardoor sneller gaat en beter, maar die cdi's zijn maar minimaal verhoogt, die van mij op de suzu draaide 8700 toeren en liep als een speer...

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:53
door Teunie
Het zijn maar een 1500 toeren meer als normaal, kan echt geen kwaad als het niet te langdurig is.
Hoger als 10 000 zou ik niet aanraden, maar kan ook nog. Had op mijn 400ex een onbegrensde CDI, als je die vol open trok kreeg je schrik, was bang dat hij uit elkaar zou vliegen :d

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:55
door Teunie
Hanzie schreef:ik heb het over 3500 toeren en niet over 1500.

ik zie gewoon het nut niet in om 3500 toeren meer te geven als je zo al veel tegen de begrenzer aan rijdt. vele denken dat het nog altijd toerental verhogen is en daardoor sneller gaat en beter, maar die cdi's zijn maar minimaal verhoogt, die van mij op de suzu draaide 8700 toeren en liep als een speer...
Over welke 3500 heb jij het dan, bijna elke standaardquad maakt er 8500 of meer.
Is dus maar een 1500 verschil door de CDI.

Bovendien moet je het niet gebruiken he, maar je hebt de speling voor als je net even niet in de gelegenheid bent om te schakelen.
Het is niet zo dat hij dan nog extra power gaat leveren omdat de curve daalt na x toeren.

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:56
door Vincenzo
ik wil mij nie moeien he manne maar ooit gehoord van veerresonantie?

er moet toch een limiet op het toertental zitten alleen al door de klepveren. heb het begin van deze topic niet gevolgd mss ooit al besproken...

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:59
door Teunie
?

Bedoel je dat je bang bent dat de kleppen gaan zweven doordat de klepveertjes te zwak worden bij dat toerental?

De CDI's zijn allemaal uitgebreid getest op testbanken, op stock quads en er zijn geen problemen bij ontdekt dus denk dat het wel safe is.

Limiet kan ik trouwens instellen waar jij hem wilt, als je wilt kan ik de begrenzer ook op 4000 toeren zetten hoor ;)

Geplaatst: di 08 feb, 2005 19:02
door Vincenzo
bedoel ik daar nu nie mee ik heb daar geen schrik voor alleen stelde ik me even de vraag.

Geplaatst: di 08 feb, 2005 22:19
door AlfA
Ik denk, eenmaal boven de 10.000 toeren dat de kleppen toch wel eens kunnen gaan zweven, maar het is mogelijk met een CDI, je kan ermee gaan tot aan de mechanische limiet van je motor. Of dit gezond is, DAT is iets anders, maar ik denk als je van 8500 naar 10.000 toeren gaat, dat dit nog goed te doen is.
De vraag is ntuurlijk wat sit uithaalt.
Ik heb gemerkt, met de CDI, dat je véél sneller aan de begrenzer zit (ik had die begrenzer bijna nooit gehoord met de standaard CDI). Ik merkte het de eerste keer toen ik de zondag een drag deed tegen Hanzie (grandioss verloren natuurlijk, maar dat even ter zijde:D), als je echt op snelheid wil gaan , moet je begrenzer toch wat omhoog. Ik ben benieuwd of dit met een andere carbu nog erger gaat zijn, men zegt van wel, snellere reacte op 't gas, en snellere acceleratie....

Geplaatst: wo 09 feb, 2005 09:19
door Teunie
Ja hij gaat sneller de toeren in dus accelereert hij ook harder.
Carb gaat vooral low end helpen denk ik.

Als je goed naar de curve kijkt zie je dat er rond de 8000 toeren een daling zit. Dit is om de motor even een rustmoment te geven en daarna opnieuw te laten pakken.
Dit merk je in de praktijk ook goed. Als ik tegen de 8000 toeren zit en ik geef daarna gas bij dan voel ik hem weer echt doortrekken tot tegen de begrenzer.

Als ik de kabel straks heb ga ik er eens flink mee experimenteren.

Geplaatst: wo 09 feb, 2005 09:44
door Sg6
Teunie schreef:Ja hij gaat sneller de toeren in dus accelereert hij ook harder.
Carb gaat vooral low end helpen denk ik.

Als je goed naar de curve kijkt zie je dat er rond de 8000 toeren een daling zit. Dit is om de motor even een rustmoment te geven en daarna opnieuw te laten pakken.
Dit merk je in de praktijk ook goed. Als ik tegen de 8000 toeren zit en ik geef daarna gas bij dan voel ik hem weer echt doortrekken tot tegen de begrenzer.

Als ik de kabel straks heb ga ik er eens flink mee experimenteren.

Mai gij hebt een rare karakteristiek ze. Als ik die van mij bekijk is dit niet zo ze, totaal niet.

Geplaatst: wo 09 feb, 2005 10:46
door Teunie
Dit is een ontstekingskarakteristiek he, geen testbank resultaat.

Geplaatst: wo 09 feb, 2005 12:03
door Sg6
Teunie schreef:Dit is een ontstekingskarakteristiek he, geen testbank resultaat.
aah ok