734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
dat het nu al zolang moet duren.....
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
idd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
Als het altijd zo lang duur, kan je nu rijden met de nieuwe zuiger en tegelijke tijd een nieuwe zuiger bestellen zodat als je , je zuiger moet vervangen hij dan precies op tijd aan kom Als u snap wat ik bedoel
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
ik zou gillend gek worden van dat wachten, respect gozer
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
geloof me, dat ben ik ook.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
wat is er zo speciaal aan deze zuiger dan
als je bijv een CP zuiger neemt
bestel nr M1054
hoef je niet zo lang te wachten, deze is direct leverbaar
Fully CNC machined - Advanced machining techniques enable CP to virtually create any shape on a piston and allows CP to hold the closest tolerances in the industry.
Balanced to +/- 1 gram - Properly balanced pistons are essential to high horsepower and high rpm applications.
Accommodates high lift camshafts - CP pistons are already designed for high lift camshafts.
Valve reliefs fit oversized valves - CP Pistons are designed to be compatible with other internal upgrades.
Double forced pin oilers - Used with dual fed reservoir add twice the amount of oil from the cylinder wall to the wrist pin.
Accumulator Grooves - V-shaped groove machined into the second ring land to collect excess gases during combustion and alleviate ring flutter. This allows CP Pistons to provide maximum ring seal and increasing vacuum.
Forged from high strength 2618 Alloy - Using the highest quality materials and thoroughly researched designs ensures maximum strength and durability.
als je bijv een CP zuiger neemt
bestel nr M1054
hoef je niet zo lang te wachten, deze is direct leverbaar
Fully CNC machined - Advanced machining techniques enable CP to virtually create any shape on a piston and allows CP to hold the closest tolerances in the industry.
Balanced to +/- 1 gram - Properly balanced pistons are essential to high horsepower and high rpm applications.
Accommodates high lift camshafts - CP pistons are already designed for high lift camshafts.
Valve reliefs fit oversized valves - CP Pistons are designed to be compatible with other internal upgrades.
Double forced pin oilers - Used with dual fed reservoir add twice the amount of oil from the cylinder wall to the wrist pin.
Accumulator Grooves - V-shaped groove machined into the second ring land to collect excess gases during combustion and alleviate ring flutter. This allows CP Pistons to provide maximum ring seal and increasing vacuum.
Forged from high strength 2618 Alloy - Using the highest quality materials and thoroughly researched designs ensures maximum strength and durability.
never drive faster then your angel can fly
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
joh, ik ben geen specialist zoals je al weet maar voor jouw informatie is het een oversize 105,5 CP TECH piston
die grotere +2 kleppen kan hebben,megacycle cams en evt. stroker krukassen zonder dat ik zorgen hoef te maken over de klep ruimte die ik heb terwijl ik toch de compressie heb die ik wil.(11:1)
+ wil ik gewoonweg geen risico lopen, het is toch een hele dure grap als je je misrekend heb.
ik quote:
dit is leuk voor nog meer performance, maar ik wil er ooit misschien nog een turbo bijschroeven en dan is 11:1 toch echt wel een beetje de max.
die grotere +2 kleppen kan hebben,megacycle cams en evt. stroker krukassen zonder dat ik zorgen hoef te maken over de klep ruimte die ik heb terwijl ik toch de compressie heb die ik wil.(11:1)
+ wil ik gewoonweg geen risico lopen, het is toch een hele dure grap als je je misrekend heb.
ik quote:
+de zuiger waar jij het over hebt is 12,5:1 comp.Please realize that we are the only company in the entire world that has this specific piston. It is made just for us and they come 4 at a time. The build time is always atleast 3 weeks on the orders.
dit is leuk voor nog meer performance, maar ik wil er ooit misschien nog een turbo bijschroeven en dan is 11:1 toch echt wel een beetje de max.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
turbo ?!?!?!?!?!?
gaan we dan toch gemeen doen ????
gelukkig zal dat nog wel een jaartje duren (hoop ik)
ander moet ik echt aan de bak van de winter pff hoe ga ik dat nou weer op lossen
een 1cilindertje zal me er toch niet uit rijden
ik denk dat ik namens al je fan's spreek dat we allemaal duimen voor je dat die zuiger eindelijk komt
gaan we dan toch gemeen doen ????
gelukkig zal dat nog wel een jaartje duren (hoop ik)
ander moet ik echt aan de bak van de winter pff hoe ga ik dat nou weer op lossen
een 1cilindertje zal me er toch niet uit rijden
ik denk dat ik namens al je fan's spreek dat we allemaal duimen voor je dat die zuiger eindelijk komt
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
voor €6 kan je de compressie verlagen
leg er gewoon een extra voetpakking bij
en in de voorgaande tekst staat dat cp gebruikt kan worden met oversized valves en highlift cams
leg er gewoon een extra voetpakking bij
en in de voorgaande tekst staat dat cp gebruikt kan worden met oversized valves en highlift cams
never drive faster then your angel can fly
-
- Quadrider
- Berichten: 462
- Lid geworden op: ma 08 feb, 2010 17:45
- Locatie: Hoekse waard
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
Pfff...ff bij zitten lezen. ben uurtje verder inmiddels
Dik spul man, respect dat je alles nog steeds tot in perfectie doet man.
no worries
Dik spul man, respect dat je alles nog steeds tot in perfectie doet man.
no worries
2008 Raptor700SE Road use -SOLD.....damned!
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
ik snap wat je bedoeld en zal ook wel kloppen maar ik ga niet het advies van de experts van dragging/hillshooting tegen de wind aan slaan want ben ik niet goed bezig denk ik.mx jake schreef:voor €6 kan je de compressie verlagen
leg er gewoon een extra voetpakking bij
en in de voorgaande tekst staat dat cp gebruikt kan worden met oversized valves en highlift cams
ik weet ook niet hoe het zit met pingelen bij zulke hoge compressies, dan ben ik waarschijnlijk al verplicht om 98+ te gaan tanken of meer om de levensduur een beetje tegenmoet te komen.
@r4n3, hihi tnx.mate!
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
handigheidje om de ruimte tussen klep en zuiger te controleren
monteer de cilinderkop eerst een keer met een oude koppakking, compleet met de nokkenas, en stel de klepspeling af
en maak van klei, 4 bolletjes van 5mm, die leg je in de valvepocets van de zuiger
draai nu de motor een paar keer rond met een sleutel op de krukas
haal de cilinderkop er nu weer af, en je kan met een schuifmaat de dikte van de klei bolletjes opmeten
monteer de cilinderkop eerst een keer met een oude koppakking, compleet met de nokkenas, en stel de klepspeling af
en maak van klei, 4 bolletjes van 5mm, die leg je in de valvepocets van de zuiger
draai nu de motor een paar keer rond met een sleutel op de krukas
haal de cilinderkop er nu weer af, en je kan met een schuifmaat de dikte van de klei bolletjes opmeten
never drive faster then your angel can fly
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
helemaal mee eens . het zal niet de eerste keer zijn dat een "passende zuiger " niet past of toch tegen de kleppen komen . ook is het belangrijk om de compresie verhouding nog eens na te meten .maar verder een super quad
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATEje P82]
En denk bij turbo eerder maar aan 9:1 max compressie (of je moet onder de halve bar blijven). Turboblokken zijn altijd lage comp motoren. En zoals jake al zei kan je altijd een spacer gebruiken om de compressie te verlagen, wel de nokkenassen terug goed stellen, ontsteking verlaten, eventueel intercooler, beetje hoger octaan(vb tolueen toevoegen),.....
(Ik blijf het wel volgen )
(Ik blijf het wel volgen )
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!