ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
blackjack
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door blackjack »

dat is ook de rede om een nederlands forum te beginnen. Eigenlijk wil ik hetzelfde als bashan.de, maar dan in het nederlands :D
Dus geen gezeik over slechte kwaliteit etc.
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

Heeey,

Ik heb me ook al aangemeld op http://www.chinaquad.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

:lol: :lol: :lol: Ruud
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

SergioBelgium777 schreef:die dat op de avatar van ruudevers staat denk niet dat je die kunt verkrijgen in belgie/nederland is echt mooie kleurencombo heel mooi afgewerkt ,de shineray 2009 modellen vind je heel gemakelijk op ebay.de typ je gewoon shineray 2009

Afbeelding

trouwens die quads zijn ook leverbaar in 250cc 4takt en hebben een hele mooie uitstraling en velgen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wat is die site van die forca quads dan? hen hebben wel hele mooie wielen
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

Heeey,

Ik heb vandaag de katalysator uit mijn uitlaat gehaald en een verdikking (ring) in de mondstuk weg gehaald en de carburateur opnieuw afgesteld met een grotere sproeier enz.
Hij trekt nu echt super en een mooi geluid zet er nog wel een filmpje op. :crosser:

Maar nu komer er soms best wel flinke steek vlammen :idea: uit mijn demper als ik mijn gas loslaat kan dit kwaat?

Kan het zijn dat de kleppen en/of ontsteking afgesteld niet goed staan dat ik daardoor de vlammen krijg?
Zet hier ook nog wel een filmpje van op.

Ruud
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door SergioBelgium777 »

heb hetzelfde gedaan en ook vlammen maar dat is enkel als de motor koud heeft dan is het weg en hij schiet ook uit de uitlaat,dit kan negatieve gevolgen hebben op de kleppen.welke sproeier heb je erin zitten?
Burn the rubber ,not your soul
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

SergioBelgium777 schreef:heb hetzelfde gedaan en ook vlammen maar dat is enkel als de motor koud heeft dan is het weg en hij schiet ook uit de uitlaat,dit kan negatieve gevolgen hebben op de kleppen.welke sproeier heb je erin zitten?

Oke,

bij mijn doet hij dat ook als hij warm is.

Ik rij nu met een 104 sproeier deze moet goed zijn. de kleur bougie is koffie bruin.

Ruud
michaelcross
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door michaelcross »

ruudevers schreef:
Boncari schreef:
ruudevers schreef:
Jaja lul je er maar weer uit hihi :D. maar wat is de tot snelheid dan? de mijne loopt nu al boven de 100km ik moet het achter tantwiel nog aan passen dan zal hij rond de 110 lopen mooie snelheid

:crosser:
Ik bedoel de versnelling...., dat is belangrijk dan topsnelheid bij een quad ;)

De 300cc is wsl ook duurder ;)
Ik heb geen idee wat deze gaat kosten. ik heb hem nog niet tekoop gevonden.

Ik heb voor die van mij maar 2400euro betaalt met invoeren en kenteken dus zal de 300cc niet veel duurder zijn
voor dat geld koop je bij een dealer een mooie blaster en heb je ook nog eens garantie op dat je onderdelen kan kopen bij die chineese rommel niet
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

die chinese rommel quads zijn gewoon onderdelen voor te krijgen.

greetz
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

Zeker alles kun je krijgen en zeker niet duur.

En je krijgt op de chineese rommel gewoon een jaar garantie.

Ruud
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

ruudevers schreef:Zeker alles kun je krijgen en zeker niet duur.

Ruud
Niet overal krijg je garantie...
Maar klopt, rij een keer je achteras kapot ben je weer met 119 euro klaar ipv de dure 4 a 500 euro voor een A-merk...

Maargoed het is en blijft van mindere kwaliteit maar daar nemen genoeg mensen genoegen mee...

Mijn volgende quad word WEL een A-merk aangezien de chinese quads mij te traag zijn.

greetz
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

Scratch schreef:
ruudevers schreef:Zeker alles kun je krijgen en zeker niet duur.

Ruud
Niet overal krijg je garantie...
Maar klopt, rij een keer je achteras kapot ben je weer met 119 euro klaar ipv de dure 4 a 500 euro voor een A-merk...

Maargoed het is en blijft van mindere kwaliteit maar daar nemen genoeg mensen genoegen mee...

Mijn volgende quad word WEL een A-merk aangezien de chinese quads mij te traag zijn.

greetz

Ja is zeker wat minder.

Ik heb nu zo'n 2500km gereden zonder problemen of defecten effe afkloppen lol :D

IK heb hem ook al een stuk sneller gekregen maar dat went weer snel.

Mss als ik nog niet genoeg geld heb voor een snelle quad dat ik mss een ander blok er op leg.

Maar dat weet ik nog niet ligt er ook aan wat een mooi blokje kost natuurlijk weet er iemand waar we blokken of revise blokken verkopen???

In heerlen (limburg) had ik een site gevonden waar ze van veel merken quads onderdelen hadden een soort sloop maar ik ben de site kwijt weet iemand deze???

Ruud
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

Ik heb sinds kort een 250STIXE, maar heb nu zo'n 350 km erop zitten alleen valt hij uit tijdens het rijden. Hij start wel, maar na een tijdje rijden valt ie uit en start niet meer. na ongeveer 15 minuten doet ie het weer en word het weer allemaal herhaald. Iemand een idee wat dit kan zijn? Is de sproeier te klein of zit er gewoon vuil in de carberateur? Is de benzine toevoer misschien niet goed?

Weet iemand welke sproeiers je moet hebben en waar je ze kunt bestellen?
Raptor 660 SM
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

Mark_T schreef:Ik heb sinds kort een 250STIXE, maar heb nu zo'n 350 km erop zitten alleen valt hij uit tijdens het rijden. Hij start wel, maar na een tijdje rijden valt ie uit en start niet meer. na ongeveer 15 minuten doet ie het weer en word het weer allemaal herhaald. Iemand een idee wat dit kan zijn? Is de sproeier te klein of zit er gewoon vuil in de carberateur? Is de benzine toevoer misschien niet goed?

Weet iemand welke sproeiers je moet hebben en waar je ze kunt bestellen?
Heey welkom,

Het probleem zit hem in de benzinekraan of filter. Sluit je benzine tank maar eens rechtstreeks op je carbu dan is het weg.

Als je alles orgineel hebt moet het sproeier 86 zijn als de filter en uitlaat verandert moet het tussen 100 en 110 sproeier pakken deze zijn per mail te bestellen bij http://www.algmotoparts.com" onclick="window.open(this.href);return false; daar kun je voor 17.50 een set sproeiers bestellen de set bestaat uit de maten 88 t/m 110.

Ruud
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

ruudevers schreef:
SergioBelgium777 schreef:heb hetzelfde gedaan en ook vlammen maar dat is enkel als de motor koud heeft dan is het weg en hij schiet ook uit de uitlaat,dit kan negatieve gevolgen hebben op de kleppen.welke sproeier heb je erin zitten?

Oke,

bij mijn doet hij dat ook als hij warm is.

Ik rij nu met een 104 sproeier deze moet goed zijn. de kleur bougie is koffie bruin.

Ruud
Heey,

Heb mijn quad weg gebracht voor het afstelen van de kleppen en ontsteking omdat ik vlammen uit mijn uitlaat heb met het gas los laten of terug schakelen.

Gelukkig stond alles goed en is de vlam niet schadelijk voor mijn blok zeggen ze alleen wel voor de isolatie in je demper.

De vlammen ontstaan door dat bij het gas loslaten er teveel aan brandstof de cilinder in gaat en niet geheel verbrand wordt. dit komt in de uitlaat te recht deze is zo heet dat het verbrand. zo krijg je die steekvlam.

Als je dit niet wilt pak een kleinere sproeier, zet je gasnaalt lager en stel de luchtschroef wat armer dan is dit weg.

Ruud
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Dit heb ( of had) ik ook altijd.
Vaker ook wel eens als hij stilstond en wat met het gas speel.

Tevens ook met rijden als ik gas los laat knalt hij altijd wel wat.
Maar levert op zich geen problemen op.
Plaats reactie