bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
steve
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1459
Lid geworden op: ma 08 aug, 2005 20:44
Locatie: heerlen
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door steve »

hardcorechaam schreef:
Lzone schreef:helpt dat zoveel die catalisator er tussen uit? want ik heb een uitlaat van een 250cc pitbike aangepast op mijn bashan 200-s7 en dat geluid is echt geweldig, mooi, terugslag, zwaar, maar ik heb de uitlaat na de catalisator aaneen gezet. zou dit kwa geluid / snelheid / vermogen veel opleveren om deze er tussen uit te halen? hoewel ik met mijn andere uitlaat al merk dat ik iets meer vermogen krijg maarja die pot is ook zo goed als 1 rond gat :wink:
scheelt niks in snelheid of vermogen. geluid wordt wel mooier :D
dat weet ik zo net nog niet,lijkt me dat ie zonder een CAT toch een betere doorstroming heeft , dus zal dat het vermogen ook wel beinvloeden toch???
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Gebruikersavatar
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1110
Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
Locatie: Chaam
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door hardcorechaam »

nee, 4-takt heeft geen tegendruk ofzo nodig. en de uitlaat gassen zijn snel genoeg weg voordat de uitlaat klep weer open gaat. had ik ooit is een veel te moeilijke berekening voor gemaakt :afgestudeerd:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door tjobbie »

mmm, hoe kan het dan dat als je bij een auto de kat vervangt door een straight pipe dat je toch een 3 pk vermogenswinst
heb,en waarom is dan de sportcat. geproduceerd?

lastige vragen he :D
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door FLIPmode »

ALLE tegendruk in de uitlaat is verlies-> piston moet namelijk de uitlaatgassen eruit drukken, de verbrande gassen worden niet magisch verwijderd. In de andere richting hetzelfde bij slechte toevoer inlaatzijde loopt het ook voor gene meter. Beste uitlaat is geen uitlaat (is nl geen enkele uitlaat op een dragster te bespeuren enkel een recht stuk buis zonder restrictie), uitlaat dient enkel om te dempen (geluid) en te zuiveren ( kat).
:afgestudeerd:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Gebruikersavatar
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1110
Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
Locatie: Chaam
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door hardcorechaam »

FLIPmode schreef:ALLE tegendruk in de uitlaat is verlies-> piston moet namelijk de uitlaatgassen eruit drukken, de verbrande gassen worden niet magisch verwijderd. In de andere richting hetzelfde bij slechte toevoer inlaatzijde loopt het ook voor gene meter. Beste uitlaat is geen uitlaat (is nl geen enkele uitlaat op een dragster te bespeuren enkel een recht stuk buis zonder restrictie), uitlaat dient enkel om te dempen (geluid) en te zuiveren ( kat).
:afgestudeerd:
dan wordt het de demper er af bij mij :D dan is het een pijp uit mijn cilinder tot de helft van mijn quad. gwn open buis :D maakt trouwens ook het mooiste geluid :D
j3ff3rs0n
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 21:18

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door j3ff3rs0n »

Ik heb een (misschien stomme) vraag. Ik heb zelf ook een Bashan 200cc en zit te overwegen om zo'n RVS Sportuitlaat te kopen. Maar ik gebruik mijn quad alleen voor op de weg. Zal dit dan niet teveel geluidsoverlast met zich mee nemen? Ben nl niet zo'n fan van die gele briefjes van ome agent, aangezien ik ze altijd wel zie loeren als ik voorbij rijdt zonder helm (met riem :D )


MVG

Jeffrey
Gebruikersavatar
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1110
Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
Locatie: Chaam
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door hardcorechaam »

die rvs uitlaat maakt niet zo veel herrie, iig niet genoeg om over de 100db te gaan :D zonder helm met riem? :x
mickey
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 apr, 2010 20:33

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door mickey »

Ik heb een vraagje,

Ik heb deze week een bashan gekocht 200cc,

Hij heeft nu zo'n 900 km gereden..
Alleen het rare is als ik hem start zonder shoke slaat die meteen weer af..
Als ik de shoke er op laat staan loopt die prima maar zodra ik hem eraf haal gaat die stotteren en slaat af .....(niet mee te rijden)

Het lijk of het ook steeds erger wordt...
Iemand een idée ???

Grtz. Mick
Gebruikersavatar
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1110
Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
Locatie: Chaam
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door hardcorechaam »

te weinig benzine lijkt mij, kijk is naar de kleur van de bougie.
wit is te weinig bezine
zwart is te veel benzine
koffie bruin is goed
mickey
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 apr, 2010 20:33

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door mickey »

Ja, dat begreep ik al...

Maar ik vind het raar dat die op de shoke wel redelijk goed loopt maar zodra ik de shoke uit zet slaat die meteen af.
????????.....

Ik had de naald als iets omhoog gedaan maar de bougie is nu pik zwart dus te weinig benzine krijgt die zowieso niet....
Ik heb het idé dat de bougie ook niet helemaal lekker meer is de vonk is echt heel zwak.... dus of bougie of de ontsteking is naar ze klote..

Hoop het niet heb hem net 3 dagen.


Iemand een idé wat voor type bougie erin moet het merk wat er nu in zit (orgineel) kennen ze bijna nergens ...
Liefst van Champion of NGK



Maar toch bedankt..
Grtz Mick
kooyboy
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 20:14

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door kooyboy »

voor al je bashan onderdelen kan je hier bestellen
erg aardige mensen hoor

http://www.alg-moto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1110
Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
Locatie: Chaam
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door hardcorechaam »

ja alg is top service! haal daar al mijn onderdelen voor mijn bashan en shineray.
kom anders ook is langs op http://www.chinaquad.nl. staat veel info op :bier:
peter1
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 09 mar, 2012 18:04

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door peter1 »

Hallo ik heb mijn Bashan voorzien van een hoofdsproeier 115 en dat was het beste resultaat, weet dat een standaard 89 is,
Ik heb vanaf 100 getest en telkens per 5 geklommen. Met de 115 was de enige die geen neven problemen gaf.
Motor loopt goed en blijft makelijker draaien.Let wel op standaard gaat de gasklep niet volledig open, dit kun je oplossen
door de gashendel langs binnen uit te vijlen.
De grote moeren van de achteras moer en tegenmoer moet je borgen met loctite 243 anders komt die los.
De kettingspannetrol heb ik vevangen door een zelfgemaakte rol in ertalon met 2 skf lagers in.
De olie vervang je best om de 750km dan zijn de smeereigenschappen nog ok bij 1000km wat minder.
als ik nog iets ondek laat ik het weten.
grtjs Peter
Plaats reactie