Pagina 10 van 10
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: di 04 aug, 2009 04:15
door steve
hardcorechaam schreef:Lzone schreef:helpt dat zoveel die catalisator er tussen uit? want ik heb een uitlaat van een 250cc pitbike aangepast op mijn bashan 200-s7 en dat geluid is echt geweldig, mooi, terugslag, zwaar, maar ik heb de uitlaat na de catalisator aaneen gezet. zou dit kwa geluid / snelheid / vermogen veel opleveren om deze er tussen uit te halen? hoewel ik met mijn andere uitlaat al merk dat ik iets meer vermogen krijg maarja die pot is ook zo goed als 1 rond gat
scheelt niks in snelheid of vermogen. geluid wordt wel mooier
dat weet ik zo net nog niet,lijkt me dat ie zonder een CAT toch een betere doorstroming heeft , dus zal dat het vermogen ook wel beinvloeden toch???
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: di 04 aug, 2009 11:11
door hardcorechaam
nee, 4-takt heeft geen tegendruk ofzo nodig. en de uitlaat gassen zijn snel genoeg weg voordat de uitlaat klep weer open gaat. had ik ooit is een veel te moeilijke berekening voor gemaakt
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: wo 05 aug, 2009 00:01
door tjobbie
mmm, hoe kan het dan dat als je bij een auto de kat vervangt door een straight pipe dat je toch een 3 pk vermogenswinst
heb,en waarom is dan de sportcat. geproduceerd?
lastige vragen he
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: wo 05 aug, 2009 19:59
door FLIPmode
ALLE tegendruk in de uitlaat is verlies-> piston moet namelijk de uitlaatgassen eruit drukken, de verbrande gassen worden niet magisch verwijderd. In de andere richting hetzelfde bij slechte toevoer inlaatzijde loopt het ook voor gene meter. Beste uitlaat is geen uitlaat (is nl geen enkele uitlaat op een dragster te bespeuren enkel een recht stuk buis zonder restrictie), uitlaat dient enkel om te dempen (geluid) en te zuiveren ( kat).
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: za 15 aug, 2009 18:24
door hardcorechaam
FLIPmode schreef:ALLE tegendruk in de uitlaat is verlies-> piston moet namelijk de uitlaatgassen eruit drukken, de verbrande gassen worden niet magisch verwijderd. In de andere richting hetzelfde bij slechte toevoer inlaatzijde loopt het ook voor gene meter. Beste uitlaat is geen uitlaat (is nl geen enkele uitlaat op een dragster te bespeuren enkel een recht stuk buis zonder restrictie), uitlaat dient enkel om te dempen (geluid) en te zuiveren ( kat).
dan wordt het de demper er af bij mij
dan is het een pijp uit mijn cilinder tot de helft van mijn quad. gwn open buis
maakt trouwens ook het mooiste geluid
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: di 18 aug, 2009 21:53
door j3ff3rs0n
Ik heb een (misschien stomme) vraag. Ik heb zelf ook een Bashan 200cc en zit te overwegen om zo'n RVS Sportuitlaat te kopen. Maar ik gebruik mijn quad alleen voor op de weg. Zal dit dan niet teveel geluidsoverlast met zich mee nemen? Ben nl niet zo'n fan van die gele briefjes van ome agent, aangezien ik ze altijd wel zie loeren als ik voorbij rijdt zonder helm (met riem
)
MVG
Jeffrey
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: wo 19 aug, 2009 10:32
door hardcorechaam
die rvs uitlaat maakt niet zo veel herrie, iig niet genoeg om over de 100db te gaan
zonder helm met riem?
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: wo 07 apr, 2010 20:41
door mickey
Ik heb een vraagje,
Ik heb deze week een bashan gekocht 200cc,
Hij heeft nu zo'n 900 km gereden..
Alleen het rare is als ik hem start zonder shoke slaat die meteen weer af..
Als ik de shoke er op laat staan loopt die prima maar zodra ik hem eraf haal gaat die stotteren en slaat af .....(niet mee te rijden)
Het lijk of het ook steeds erger wordt...
Iemand een idée ???
Grtz. Mick
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: do 08 apr, 2010 14:55
door hardcorechaam
te weinig benzine lijkt mij, kijk is naar de kleur van de bougie.
wit is te weinig bezine
zwart is te veel benzine
koffie bruin is goed
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: do 08 apr, 2010 20:08
door mickey
Ja, dat begreep ik al...
Maar ik vind het raar dat die op de shoke wel redelijk goed loopt maar zodra ik de shoke uit zet slaat die meteen af.
????????.....
Ik had de naald als iets omhoog gedaan maar de bougie is nu pik zwart dus te weinig benzine krijgt die zowieso niet....
Ik heb het idé dat de bougie ook niet helemaal lekker meer is de vonk is echt heel zwak.... dus of bougie of de ontsteking is naar ze klote..
Hoop het niet heb hem net 3 dagen.
Iemand een idé wat voor type bougie erin moet het merk wat er nu in zit (orgineel) kennen ze bijna nergens ...
Liefst van Champion of NGK
Maar toch bedankt..
Grtz Mick
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: do 08 apr, 2010 21:10
door kooyboy
voor al je bashan onderdelen kan je hier bestellen
erg aardige mensen hoor
http://www.alg-moto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: do 08 apr, 2010 21:17
door hardcorechaam
ja alg is top service! haal daar al mijn onderdelen voor mijn bashan en shineray.
kom anders ook is langs op
http://www.chinaquad.nl. staat veel info op
Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen
Geplaatst: vr 09 mar, 2012 19:36
door peter1
Hallo ik heb mijn Bashan voorzien van een hoofdsproeier 115 en dat was het beste resultaat, weet dat een standaard 89 is,
Ik heb vanaf 100 getest en telkens per 5 geklommen. Met de 115 was de enige die geen neven problemen gaf.
Motor loopt goed en blijft makelijker draaien.Let wel op standaard gaat de gasklep niet volledig open, dit kun je oplossen
door de gashendel langs binnen uit te vijlen.
De grote moeren van de achteras moer en tegenmoer moet je borgen met loctite 243 anders komt die los.
De kettingspannetrol heb ik vevangen door een zelfgemaakte rol in ertalon met 2 skf lagers in.
De olie vervang je best om de 750km dan zijn de smeereigenschappen nog ok bij 1000km wat minder.
als ik nog iets ondek laat ik het weten.
grtjs Peter