Pagina 10 van 21
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 16:04
door boelie
ja dat is beter maar.
vanachter staat ie echt te laag de lijn is niet mooi, anders moet ik mn originele veer weer gebruiken met die verlaaglink en de flipped link dan kan ik hem heel mooi zetten.
Maar die rpm achterschokbreker heb ik niet voor niets gekocht eej.
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 16:47
door JdmhatchR
Er zijn nog mensen die rijden met verlaging en van die blokjes..
Die veren staan ook in dezelfde hoek ongeveer, denk niet dat het kwaad kan dan.
Hij ligt wel mooi zo vooraan
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 16:49
door boelie
Mijn oem veren stonden gewoon beetje bol met die verlaag blokjes.
Kweet niet of dit zo lekker is voor deze pareltjes
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 18:58
door yamahakoppel
die regelbare link vanachter kun je normaal korter draaien dan de originele link dus komt je quad ook iets hoger dan met de originele link
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 19:52
door boelie
hee kris nope das geen waar de regelbare link is compleet ingedraaid 1cm langer dan de originele.
met de originele link staat ie iets hoger
Als ik nu een mooie lijn wil moet ik weer mijn originele schokdemper en de verlaaglink van achter gebruiken
van voor staat ie gewoon te hoog met die rpm achter demper.
Alle 3 de dempers wil ik op mn 660 houden
Het is juist van voor dak MOET zakken voor een mooie lijn.
zou ik vanvoor die blokjes weer gebruiken?
of is dit (langzaam) de schokdemper slopen?
Het draaid er nu om wat de kenners zeggen.
met linkjes voor
of zonder!
Ik wil die schokdempers niet slopen snaperdepap.
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 20:43
door yamahakoppel
bij de 700 is de regelbare link iets korter ingedraaid dan de originele dacht dat het bij de 660 ook zo was sorry
persoonlijk vind ik ook dat uw veren met de blokjes redelijk plat liggen niet de ideale hoek om lang plezier te hebben van uw veren
kun je vanachter niet zelf een korte link maken of het stuk wat van brug naar link gaat en waar de veer opzit iets aanpassen
misschien een verhoogblokje gelijk ze op scooters gebruiken word de veer ook 2cm langer
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 20:50
door boelie
Ik denk dat k mijn originele veer ff er terug ondergooi en de oem link ff ga aanpassen en hem ongeveer anderhalve cm afhaal
De verlaagblokjes blijven dan gewoon in mn kist liggen met voorraad
(kheb al 3 kisten pfff)
Morgen weer ff sleutelen en hobbyen daarna toertje doen en de dempers van voor afstellen en foto's maken
(zonder titties of vrouwtje maar met quadforce en zn nieuwe verlaagde 350 hsun vlambak)
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 20:52
door boelie
Gadver afschuwelijk kris, wat smeer je me nu aan
Het komt in het zicht dat oerlelijke blokje.
Mn verkorte oem link niet
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 20:56
door yamahakoppel
ik help maar denken hé
ik durf wedden dat jij dat niet ziet als je aan het rijden bent dus wat is uw probleem dan
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 20:59
door boelie
nee kzal t zeker niet zien maar ht idee alleen al ik wed da gij het ook niet zou doen
toch bedankt voor het meedenken kris en tjobbie ook bedankt voor de ondersteuning
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: za 19 mei, 2012 15:04
door boelie
pfff heel de avond bezig geweest gister om af te stellen.
ga ik rijden alles toppie tot een drempel. de demper raakt het stoot rubber dus mn veer voorspanning is nie goe.
nu heb ik al 35 topicsd gelezen van motorforums en ksnap er geen hol meer van.
kut veervoorspanning enz....
Kheb rpm europe ook een mail gestuurd voor een manual ben benieuwd??
Morgen maar weer de originele veer met de flipped link eronder en mn stelbare link totdat ik meer weet
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: za 19 mei, 2012 15:48
door den eddy
Bij de meest geavanceerde veren heb je 3 mogelijke instellingen namelijk: preload (veervoorspanning), compression (ingaande demping) en rebound (uitgaande demping).
Je begint eerst uw preload af te stellen. Dit bepaald namelijk uw invering onder statische belasting of maw het evenwichtspunt, het punt waaruit uw veer werkt. Vervolgens kun verder gaan naar compression en rebound. Rebound bepaald hoe snel uw veer uitrekt. (uitgaande demping = dempen uitgaande beweging). Compression is juist het omgekeerde. Bij sommige veren wordt de ingaande demping opgesplitst in High (grote krachtwerking in korte tijd vb: dempels) en Low speed(afremmen).
Dus je moet uw (high speed) compression afstellen op voorwaarde dat uw preload correct staat.
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: za 19 mei, 2012 16:07
door boelie
ja ik ben al achter de functies van heel dat ding
kheb mn veer eraf gehaald maar de veer zat bijna los in de schotels dus kmoet weten hoever ik hem moet opspannen.
kheb onze tjobbie al gepbt voor een maat.
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: za 19 mei, 2012 16:34
door yamahakoppel
misschiens dat je iets aan dit hebt
http://www.quadforumbenelux.com/artikels/vering.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Boelie's Raptor 660r spec. 2004 met RPM G2 veren ->P9<-
Geplaatst: za 19 mei, 2012 16:41
door boelie
Had ik al eens gelezen. Maar het is m'n veer zelf hoever moet ik hem opspannen das de vraag ik had m net op zwaar inveren gezet maar hij slaat gewoon op m'n stopblok das nie goed.
Ik denk dat ik m'n veer strakker moet aan spannen. Maar dat heb ik al 3x geprobeerd.