Pagina 2 van 7

Geplaatst: wo 21 dec, 2005 11:45
door Teunie
Amai Maarten dat ziet er toch al uit he na een jaartje :P

Geplaatst: wo 21 dec, 2005 11:49
door Banshee-Boy
maar hij zal volledig int het nieuw te voorschijn kome :twisted:

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 18:52
door Banshee-Boy
hier na een paar uurtjes versterk na de congea gaat de kader en achterbrug weg voor te spuite en dan zal het blokje ook wat bij gewerkt worde .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en midde januarie komt een lijst binne 8)

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 19:18
door Ralph
Oew, niet erge nette lasjes. Ik kan er zelf ook geen snars van, maar dit heeft nog wel wat afwerking nodig :)

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 19:21
door Banshee-Boy
Ralph schreef:Oew, niet erge nette lasjes. Ik kan er zelf ook geen snars van, maar dit heeft nog wel wat afwerking nodig :)
ik vindt toch dat het mooi gelast is tis een eider geval mooier gelast dan yamaha zelf

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 19:24
door KrisZ400
Ralph schreef:Oew, niet erge nette lasjes. Ik kan er zelf ook geen snars van, maar dit heeft nog wel wat afwerking nodig :)
Als je die lasjes op de eerste foto bedoeld... Daar is de slak nog niet vanaf geklopt denk ik zo, daaronder zit een mooie las hoor :wink:

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 20:48
door Ralph
Waarom las je het niet mig/mag? Tig zou nog mooier zijn maar daar is het frame te dun voor denk ik.

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 21:32
door epix no-fear
Ralph schreef:Waarom las je het niet mig/mag? Tig zou nog mooier zijn maar daar is het frame te dun voor denk ik.
tig is juist voor het dunste materiaal.
ik denk dat er veel mensen zijn die de vele manieren van lassen door elkaar halen.

elektrisch is met een elektrode waarbij je tussen de elektrode en je materiaal een vlamboog krijgt die zo heet is dat je materiaal smelt en ook je elektrode de elektrode vloeit dan tussen de 2 aan elkaar te lassen delen dat voor de verbinding zorgt hierbij komt over de las een slak die je weg moet hakken.


autogeen werkt met gas en zuurstof je gebruikt een brander waarmee je je materiaal roodgloeiend stookt en dan voeg je met de hand het toevoeg materiaal bij dmv pinnen ijzer met kopercoating.

co2 ook wel mig/mag genoemt werkt met inert gas dat is een isolerend gas je hebt hierbij een soort pistool waar een draad uitkomt (staaldraad met kopercoating) als die draad in de buurt komt van het te lassen onderdeel ontstaat er een vlamboog maar om een goede las te krijgen mag er geen zuurstof bij dus word er om de vlamboog voor een constante wolk gas gezorgt die ervoor zorgt dat de zuurstof niet bij je las komt.

tig lassen werkt ook met een vlamboog je hebt een toorts waarmee je een vlamboog maakt bij je materiaal waarna je vervolgens met de hand materiaal toevoegt dit materiaal is ook weer metaal met kopercoating

k hoop dat het zo een beetje duidelijk word :)

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 22:15
door Bartje 400
vind het wel mooi gelast , dit nu ook nog ni afgewerkt moet je denken , zoals blasterke200 al zei "die slak" zit er nog op ,eens die er af is en gespote ,je moet ma is zien. 8) :wink:

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 23:28
door Ralph
Ik zou TIG juist niet gebruiken voor dunne materialen, het is een proces waarbij enorm veel hitte ontstaat, meer dan bij Mig/Mag (hoeft niet perse CO2 te zijn). Ik heb in de zomer een aantal dagen TIG zitten lassen, erg leuk, wel moeilijk (iedere keer dat wolfraamstaafje slijpen :P), geeft wel een mooi resultaat, maar zo enorm gloepend heet!

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 23:44
door Slider
Ik heb volledige constructie's gelast met TIG. Waar ik werkte gebruikte we TIG meestal bij INOX bouwwerken.

Soms bouten versmelten in de constructie en soms gewoon met toevoer. En idd, als je blijft hangen kun je opnieuw slijpen. Aantikken en uitzwaaien is de boodschap :wink:

Geplaatst: wo 28 dec, 2005 23:51
door epix no-fear
Ralph schreef:Ik zou TIG juist niet gebruiken voor dunne materialen, het is een proces waarbij enorm veel hitte ontstaat, meer dan bij Mig/Mag (hoeft niet perse CO2 te zijn). Ik heb in de zomer een aantal dagen TIG zitten lassen, erg leuk, wel moeilijk (iedere keer dat wolfraamstaafje slijpen :P), geeft wel een mooi resultaat, maar zo enorm gloepend heet!

de hitte hangt ook weer af van het type wolfraamstaafje dat je gebruikt voor aluminium bijvoorbeeld gebruiken ze minder hete omdat alu een veel lagere smelt temperatuur heeft :)

Geplaatst: do 29 dec, 2005 01:05
door Ralph
Ja maar dit materiaal is geen aluminium :) Zou zo'n Yamaha buizen frame te lassen zijn met TIG zonder dat je overal doorheen brand?

Geplaatst: za 07 jan, 2006 17:27
door Banshee-Boy
kader en achter brug is vandaag weggebracht woensdag wordt het blokje uiteen gehaald en bijgewerkt en achter 2 weke zal hij weer in mekaar staan en bolle natuurlijk

Geplaatst: zo 08 jan, 2006 16:58
door blaster200
wil je de foto's aub wat kleiner maken is wat makkelijker om te lezen :roll: :wink: :wink: