onderhoud
-
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
ik spuit m'n quad altijd af met de hoge druk spuit maar niet met volle druk meestal zo'n 60 bar
dan goed droogwrijven met een lap en daarna met siliconenspray eroverheen . dit werkt voor mij beter dan wd40 want dat slaat dof uit op m'n plastic en bij siliconenspray glimt het veel meer als je het uitpoets
siliconen spray zorgt er bovendien voor dat nieuw vuil er makkelijker af spoelt dan bij wd40 want hier blijft het vuil meer aan "kleven"
nog even over de ketting
een o-ring(kleine rubberen ringetjes) ketting moet je niet schoonmaken of alleen met een borstel (GEEN STAALBORSTEL)
de o-ringen zorgen ervoor dat het vet wat erin zit er ook in blijft zitten
DUS NOOIT MET EEN HOGE DRUK SCHOONSPUITEN
je kunt eventueel wat wd40 tegen roestvorming gebruiken
een gewone ketting kun je met een staalborstel reinigen en vervolgens met een goede ketting spray invetten
dan goed droogwrijven met een lap en daarna met siliconenspray eroverheen . dit werkt voor mij beter dan wd40 want dat slaat dof uit op m'n plastic en bij siliconenspray glimt het veel meer als je het uitpoets
siliconen spray zorgt er bovendien voor dat nieuw vuil er makkelijker af spoelt dan bij wd40 want hier blijft het vuil meer aan "kleven"
nog even over de ketting
een o-ring(kleine rubberen ringetjes) ketting moet je niet schoonmaken of alleen met een borstel (GEEN STAALBORSTEL)
de o-ringen zorgen ervoor dat het vet wat erin zit er ook in blijft zitten
DUS NOOIT MET EEN HOGE DRUK SCHOONSPUITEN
je kunt eventueel wat wd40 tegen roestvorming gebruiken
een gewone ketting kun je met een staalborstel reinigen en vervolgens met een goede ketting spray invetten
Wat ik me afvraag is wat eigenlijk het beste is voor je quad:
Met koud of warm water je quad afspuiten onder druk?
Ik heb van iemand horen zeggen met koud water, dan blijft de glans er
veel langer op. (en deze had dat gehoord van z'n kawa dealer)
En op de site van Duncan vond ik dit:
''When ever possible wash your ATV with HOT water. Hot water will greatly improve the quality of the cleanliness that your machine will receive. ''
http://www.duncanracing.com/techfaq/Tec ... tips.phtml
Wat ik wel weet is dat met warm water vuil en vet veel beter er afgaat dan met koud water.
oja, ik ben het nieuwe 177ste lid van dit quadforum.
(aan iedereen alvast beste wensen voor 2004....)
Met koud of warm water je quad afspuiten onder druk?
Ik heb van iemand horen zeggen met koud water, dan blijft de glans er
veel langer op. (en deze had dat gehoord van z'n kawa dealer)
En op de site van Duncan vond ik dit:
''When ever possible wash your ATV with HOT water. Hot water will greatly improve the quality of the cleanliness that your machine will receive. ''
http://www.duncanracing.com/techfaq/Tec ... tips.phtml
Wat ik wel weet is dat met warm water vuil en vet veel beter er afgaat dan met koud water.
oja, ik ben het nieuwe 177ste lid van dit quadforum.
(aan iedereen alvast beste wensen voor 2004....)
KFX540
maakt niet veel uit denk ik, water is water...
ik gebruik altijd warm water, gaat veel beter dan met koud water. zolang je je quad eerst laat afkoelen voor poetsen die ik er geen probleem in.
ik gebruik altijd warm water, gaat veel beter dan met koud water. zolang je je quad eerst laat afkoelen voor poetsen die ik er geen probleem in.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ik heb hem nu een maand of twee en het is de max
Je kan wheeliën zolang je wil...
Een heel verschil met m'n vorige: een kawa 250 (mojave)
Alleen heb ik een probleem: ik had graag een andere uitlaat op laten zetten met een leuk soundje, maar m'n ouders zijn er tegen
Komt omdat m'n vorige zo'n andere uitlaat had en die maakte super veel lawaai. Je kon hem van veel te ver horen komen...
Nuja, met een beetje geduld zal het er wel van komen
Je kan wheeliën zolang je wil...
Een heel verschil met m'n vorige: een kawa 250 (mojave)
Alleen heb ik een probleem: ik had graag een andere uitlaat op laten zetten met een leuk soundje, maar m'n ouders zijn er tegen
Komt omdat m'n vorige zo'n andere uitlaat had en die maakte super veel lawaai. Je kon hem van veel te ver horen komen...
Nuja, met een beetje geduld zal het er wel van komen
Laatst gewijzigd door ~JoAcHiM~ op di 15 jun, 2004 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
KFX540
w8 ff tot dicht aan de zomer, dan kopen we samen, is goedkoper!~JoAcHiM~ schreef:Ja?als je een yoshimura full exhaust system koopt, blijft je geluid ongeveer hetzelfde... 96db, evenveel als standaard!
Ik dacht dat het een van de zware knalpotten was.
hoe oud ben je?
DQT Racing Team