Pagina 2 van 3

Geplaatst: za 31 dec, 2005 15:08
door wally
het is dus op gevoel. ik hou meer van cijfers...

Geplaatst: za 31 dec, 2005 15:10
door Steffen
cijfers zeggen ook niet alles... veel hangt af van de bestuurder van de quad. op een testbank kan hij misschien een bepaalde snelheid hebben of zo rap optrekken, maar leg er dan andere banden onder en het is weeral anders... soms zegt op het gevoel nog het meest

greetz

Geplaatst: za 31 dec, 2005 15:17
door Teunie
De jetting kan natuurlijk ook al veel verschil maken bij beide...

Geplaatst: za 31 dec, 2005 15:23
door wally
nee gaat erom, 1 quad met 2 verschillende systemen testen. Eerst het enkele systeem, jetten en meten, systeem eraf, dubbel systeem erop jetten en meten (en zet daarna er is een yoshi systeem op, vergelijken wat die doet!!!) En DIE cijfers wil ik zien. Niet ik VOEL dat die andere beter trekt. Dan zouden bijv 4 cilinder motoren met 8 uitlaten rijden, 0f 2 cilinders met 4 uitlaten.........?!?! (Nog nooit gezien)

Geplaatst: za 31 dec, 2005 15:53
door Dutje#82
natuurlijk... iedere cilinder heeft zijn uitlaat poort !
maar steeds worden 2 of meer uitlaatpoorten in 1 buis gebracht !
en mss dan nog eens in een andere tot 1 of 2 uitlaten hebt :wink:


grtzzzz

Geplaatst: za 31 dec, 2005 16:07
door Ralph
Doe mij ook maar eerst de cijfers, dan geloof ik het, ik vermoed dat het grootste verschil tussen de oren zit.

Geplaatst: za 31 dec, 2005 17:08
door Sebastien
en de portemoné

Geplaatst: zo 01 jan, 2006 17:20
door Lewis
wally schreef:nee gaat erom, 1 quad met 2 verschillende systemen testen. Eerst het enkele systeem, jetten en meten, systeem eraf, dubbel systeem erop jetten en meten (en zet daarna er is een yoshi systeem op, vergelijken wat die doet!!!) En DIE cijfers wil ik zien.
zo moet het gebeuren,en dan kun je zeggen hoe het zit !
de zelfde quad ,daar de verschillende uitlaten op en telkens perfect jetten met uitlaat gasmeter en dan op testbank !

maar op deze manier kan hier nog niemand het aantonen, dus schrijven ze hun gevoel,of wat het meeste kabaal maakt of wat hun best uitkomt, :)

*Edited door Ralph: Blijft moeilijk he quoten? :wink:

Geplaatst: ma 02 jan, 2006 18:47
door tigerblade
ik heb meerder maalen getest met motoren op testbanken.
op een 2 cilinder werken 2 uitlaten het best op een 4 cilinder 1 uitlaat.
op een 1 cilinder 1 uitlaat.
ik zal eens in m,n database kijken of ik de grafieken nog heb,zijn wel geen quad,s maar motoren principe blijft hetzelfde.
zal kort uitleg geven.
bochten zijn belangerijk het belangerijkste is de diameter.
dempers zijn veele malen belangerijker.
dit komt omdat er in de demper een werveling ontstaat waardoor er een zuigende werking worde gecree,eerd achter in de demper.
hoe beter deze werveling is hoe beter de uitlaatgassen worden afgevoerd hoe meer vermogen je krijgt.
dus een beter vullibg uiteindelijk in de cilinder omdat er immers minder gassen achter blijven.
als je eens in een demper kijkt van een knap merk die volledig open is zal je zien dat de gaatjes naar de dempervulling een patroon hebben dit patroon licht steeds dichter bij elkaar naarmate het einde van de demper komt.
dit zorgt voor deze werveling.
nou hoef je geen genie te wezen om dan te kunnen zeggen dat je met een 1 cilinder met 2 dempers een zeer slechte werveling krijgt,dus minder vermogen.
het geluid doet vaak wonderen.
een motor met 110 db klinkt sneller als een motor met hetzelfde vermogen met 75 db.
niets is onmogenlijk maar ik heb nog nooit een 1 cilinder gezien met 2 dempers die meer vermogen geeft als eentje met 1 demper.

en ik doe toch redelijk veel in de 125 cc klasse en dat zijn alemaal 1 cilinders met 1 demper.
een dubbele heb ik uiteraard wel eens gemonteerd en dat scheelde bij een 2 takt 6 pk op het achterwiel.

Geplaatst: ma 02 jan, 2006 19:04
door Frank MB
2 takt is anders als 4 takt. waarom geef je dan beide aan. En als er op een 1 cilinder 4 takt 2 uitlaatpoorten zitten doe mij dan maar 2 uitlaten. En dat is niet alleen voor minder herrie, ook voor meer vermogen.

Geplaatst: ma 02 jan, 2006 21:00
door Bartie
Frank MB schreef: En als er op een 1 cilinder 4 takt 2 uitlaatpoorten zitten doe mij dan maar 2 uitlaten. En dat is niet alleen voor minder herrie, ook voor meer vermogen.
Dus zoals de Dubbele van FPe voor raptor 660

Geplaatst: ma 02 jan, 2006 21:52
door Frank MB
Bartie schreef:
Frank MB schreef: En als er op een 1 cilinder 4 takt 2 uitlaatpoorten zitten doe mij dan maar 2 uitlaten. En dat is niet alleen voor minder herrie, ook voor meer vermogen.
Dus zoals de Dubbele van FPe voor raptor 660
Misschien dan moet ik uiteraard eerst de uitlaat zien hoe die gemaakt is.

Geplaatst: di 03 jan, 2006 06:25
door wally
de laatste 2 regels van tigerblade gaan over 2 takt. de rest van het verhaal 4 takt. (en deze jongen weet waarover hij praat, geloof me. Heeft me toendertijd ook heel veel geholpen met mijn gsxr1000 wat op het eind ontzettend veel vermogen gaf)

Geplaatst: di 03 jan, 2006 16:58
door ZJORS
Volgens mij gaat het nog altij het best op elke cilinder 1 Uitlaat!
als je gaat gaan kijken naar Tractor pulling! Op elke cilinder een uitlaat
En sommige vrachtwagens meestal bij scania zie je 6 uitlaten zitten! Geeft meer koppel! Hebben zelf de test gedaan op school en het was toch wel waar! Niet dat het super veel is dus wss ga je dat bij een quad niet voelen omdat het koppel toch wel veellager ligt dan bij camion! En bij quad telt vermogen en niet koppel

Geplaatst: di 03 jan, 2006 18:06
door wally
ZJORS schreef: En bij quad telt vermogen en niet koppel
heb liever koppel dan vermogen hoor......