Pagina 2 van 4
Geplaatst: di 03 jan, 2006 21:18
door Quadracer 74
Vyrena schreef:In Noppennieuws las ik anders iets heel anders: KTM gaat samenwerken met Polaris omdat die in de VS een groot aandeel hebben en KTM hier enzo en dan gaan ze eerst kijken hoe het aanslaat.
Dus alleen de blokken komen in de quad, het frame zal van Polaris blijven.
Ik zal het eens overtypen want de helft ben ik alweer vergeten.
Dat had ik ook horen zeggen en gelezen, maar kweet niet meer precies waar!
Geplaatst: di 03 jan, 2006 21:19
door Ralph
Ze gaan inderdaad samenwerken, Polaris gaat ze helpen met de frame's en dergelijken en KTM gaat Polaris helpen met de motoren. Maar ook KTM wil een eigen quad gaan maken puur gericht op wedstrijden.
Geplaatst: di 03 jan, 2006 21:30
door Quadracer 74
Dus je bedoelt dat KTM een quad alleen wil maken zonder samenwerking met Polaris. Of heb ik het verkeerd voor?!
Geplaatst: di 03 jan, 2006 21:40
door FOR FUN
Heb hier ooit op het forum iets over gezegd dat ,en nu weet ik het niet juist meer,ofwel heeft KTM Polaris opgekocht ofwel is het net andersom.
Geplaatst: di 03 jan, 2006 22:01
door Ralph
KTM heeft eind augustus schetsen (
1,
2) uitgebracht van KTM's eerste quad, deze zal verkrijgbaar zijn in 2006.
De quad zal 'race-klaar' zijn en geschikt voor wedstrijdgebruik. KTM heeft ook aangegeven dat er in de toekomst een KTM motor aangebracht zal worden in een Polaris frame.
Er zal eerst een race quad gebouwd worden naar Noord Amerikaanse eissen, later zal er pas een Europese versie komen. De hoofd ontwikkelingen zullen plaatsvinden in Oostenrijk, in samenwerking met Polaris.
Op de vraag: 'Waarom een sportquad?' antwoorde Kerschhaggl van KTM: 1. De Europese quadmarkt groeit momenteel harder dan de motormarkt en heeft eindelijk een serieus volume bereikt. 2. In de Verenigde Staten is de quadmarkt al groter dan de motormarkt. 3. 'Westrijdquads' zijn de grootst groeiende groep in de quadmarkt. 4. KTM heeft al motoren die 'race-klaar' zijn. 5. KTM heeft al een race achtergrond.
Geplaatst: wo 04 jan, 2006 13:46
door Toine
Uit de rubriek Quadnieuws van uw vertrouwde Activ Quadmagazine vorige editie
KTM Quad
Het Oostenrijkse KTM Power Sports en Polaris Industries uit de VS slaan de handen in elkaar en zullen in de toekomst nauw gaan samenwerken. Hiervoor kocht Polaris 24% van KTM’s aandelen, goed voor een transactie van zo’n 80 miljoen $.
Deze coöperatie is vooral vanuit strategisch oogpunt een goede zet voor beide merken. KTM kan genieten van de knowhow die Polaris met ATV’s heeft en verkrijgt in de USA een ruime afzetmarkt. Tegelijk kan Polaris zijn voordeel halen uit het dealernetwerk dat KTM in Europa heeft opgebouwd en haar greep op de Europese markt versterken. Volgens Kerschagl, CEO bij KTM, is de overstap naar quads een logisch gevolg van de marktevolutie. De quadmarkt groeit sneller dan de markt voor crossmotors en KTM heeft hier gunstige perspectieven.
De eerste KTM quad wordt vermoedelijk een echt racebeest, waar de krachtbron wordt gehuisd in een Polaris chassis. Liefhebbers kijken ernaar uit om in de nieuwe quad de reeds beproefde LC4-640 of 520 krachtbron terug te vinden. Bij de lancering in 2006 zal de quad naar Noord-Amerikaanse normen gevormd worden, maar later komt er een versie voor de Europese markt. Met de alliantie KTM-Polaris wordt de druk op de ATV-markt flink opgevoerd en de strijd om het marktaandeel nog heviger, iets waar vooral de quadrijders alleen maar wel bij varen.
Geplaatst: wo 04 jan, 2006 16:42
door No Limit W-tec
Er wordt veel verteld maar dit zijn feiten :
- Samenwerking Polaris en KTM slaan enkel op verkoop. KTM ontwikkelt de quad in Oostenrijk, zonder dat Polaris er veel mee te maken heeft.
- KTM gaat in VS en Canada verdelen via Polaris dealers omdat het daar qua dealers zwak staat
- als aangekondigd wordt dat quad naar Amerikaanse normen wordt gebouwd denk ik niet dat we moeten hopen op 525 of 640 motor omdat daar beperking is tot 450cc in wedstrijden. Polaris heeft zich daar met de Predator al aan mispakt en zal dat geen tweede keer doen.
- iemand de gelijkenis van ophanging met W-tec gezien ?
Geplaatst: wo 04 jan, 2006 17:25
door Ralph
No Limit YFZ schreef:iemand de gelijkenis van ophanging met W-tec gezien ?
Het is een erg vage schets, kijk ook maar eens naar de achteras, die lijkt nergens op. Dus of het een W-tec ophanging wordt valt nog te bezien denk ik.
Geplaatst: wo 04 jan, 2006 19:50
door Frank MB
Ralph schreef:No Limit YFZ schreef:iemand de gelijkenis van ophanging met W-tec gezien ?
Het is een erg vage schets, kijk ook maar eens naar de achteras, die lijkt nergens op. Dus of het een W-tec ophanging wordt valt nog te bezien denk ik.
Het ziet er wel mooi uit zo, maar als het maar geen wtec ophanging wordt.
Geplaatst: za 07 jan, 2006 01:23
door EXFSS
is idd een samenwerking tss polaris en ktm, en na drie jaar heeft ktm de macht en alleen de macht om dit contract te beeindigen, is het resultaat niet voldoende volgens hun normen, dan kan ktm zomaar uit die deal stappen
Geplaatst: za 07 jan, 2006 12:02
door speedfreak
vind de foto van die ktm niet voor aan te zien eigenlijk... net hetzelfde als Quadracer 74 vind ik de yamaha 450 veeeeel fermer... zullen er weinig (geen) zijn die dieje quad via uiterlijk zullen evenaren (buite de 700r natuurlijk
)
maja ieder zijn goesting he.
Geplaatst: za 07 jan, 2006 12:07
door mikebike
lc-4 motorblokken gaan eruit,wordt opgevolgd..
Geplaatst: za 07 jan, 2006 13:39
door SlOoT
mikebike schreef:lc-4 motorblokken gaan eruit,wordt opgevolgd..
Door wat worden ze opgevolgd ?
Geplaatst: za 07 jan, 2006 16:46
door Davoski
niets mis
Geplaatst: za 07 jan, 2006 16:53
door Davoski