Pagina 2 van 8

Geplaatst: di 10 jan, 2006 15:13
door wally
quad wassen: motowash van S100. Heel mooi spul en ontvet ook. Daarna hogedruk afspoelen. Siliconen spray over de kappen en schakelaars/connectors. Oppoetsen. Ketting invetten (innotec). Stukje droogrijden door de straat en daarna de garage in...

Geplaatst: di 10 jan, 2006 15:25
door Ivoman #7
kan je een site geven?

deze? http://www.motowash.nl/motowash/home.htm

Geplaatst: di 10 jan, 2006 16:10
door wally
www.s100.com Heel veel andere mooie schoonmaak middeltjes. Te verkrijge bij bijna iedere motordealer.

Geplaatst: di 10 jan, 2006 17:52
door Ivoman #7
wally schreef: www.s100.com Heel veel andere mooie schoonmaak middeltjes. Te verkrijge bij bijna iedere motordealer.
S100 Total Cycle Cleaner?
En is dat dan een soort schuimlaag die je even laat inweken en afspoelt?

Geplaatst: di 10 jan, 2006 17:53
door Ralph
Ik heb dat ook eens gebruikt, werkt wel aardig. Ik heb het ook van Motorex, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

Geplaatst: di 10 jan, 2006 18:41
door Alfredo
Super goede tutorial Ivoman, echt prachtig werk :!:

Enkele opmerkingen:

- Ik heb het gevoel dat er in mijn manual staat dat je je oliedop er volledig moet indraaien als je naar je oliepeil wil kijken, maar kan volledig fout zijn.

- Om je oliepeil na te kijken en je olie te vervangen, moet je je motor eerst een 2 à 3-tal minuten laten draaien (hete olie veroorzaakt brandwonden, dus opletten met het vervangen ervan)

- Bij mijn Predator zit je met 2 aftapbouten, 1 onder de olietank en de andere onder het motorblok zelf. Beide moeten eruit gedraaid worden (weet niet hoe het zit met andere quads)

- Je nieuwe oliefilter voor gebruik even insmeren met propere motorolie.

- Om de 200? uur moet je remvloeistof bijgevuld/vervangen worden.

- Een Polaris Predator heeft standaard een O-ring ketting (maar heb deze alleen nog maar met WD40 gesmeerd :| )

Geplaatst: di 10 jan, 2006 19:04
door Blasty
Alfredo schreef:Super goede tutorial Ivoman, echt prachtig werk :!:

Enkele opmerkingen:

- Ik heb het gevoel dat er in mijn manual staat dat je je oliedop er volledig moet indraaien als je naar je oliepijl wil kijken, maar kan volledig fout zijn.
Bij de Yfz moet je hem juist niet indraaien :)

Geplaatst: di 10 jan, 2006 19:06
door kane
normaal bij geen enkele quad

Geplaatst: di 10 jan, 2006 20:24
door Ivoman #7
Alfredo schreef:Super goede tutorial Ivoman, echt prachtig werk :!:

Enkele opmerkingen:

- Ik heb het gevoel dat er in mijn manual staat dat je je oliedop er volledig moet indraaien als je naar je oliepeil wil kijken, maar kan volledig fout zijn.

- Om je oliepeil na te kijken en je olie te vervangen, moet je je motor eerst een 2 à 3-tal minuten laten draaien (hete olie veroorzaakt brandwonden, dus opletten met het vervangen ervan)

- Bij mijn Predator zit je met 2 aftapbouten, 1 onder de olietank en de andere onder het motorblok zelf. Beide moeten eruit gedraaid worden (weet niet hoe het zit met andere quads)

- Je nieuwe oliefilter voor gebruik even insmeren met propere motorolie.

- Om de 200? uur moet je remvloeistof bijgevuld/vervangen worden.

- Een Polaris Predator heeft standaard een O-ring ketting (maar heb deze alleen nog maar met WD40 gesmeerd :| )
Dank je, Alfredo

Kan iemand een goeie uitleg geven over de manier waarop men correct remvloeistof toevoegd?
Links naar topics is ook goed.

Geplaatst: di 10 jan, 2006 20:38
door Vyrena
Oja, wat ik vergeten was te zeggen, als je je filter schoonmaakt dan doe ik altijd wat papier of doek in mn luchtfilterbuis, zo kan er geen zand of troep inkomen. Je weet maar nooit wat iedereen in de werkplaats doet :wink: Ook wanneer je aan de carb bezig bent altijd een todje in de aanzuigbuizen (of hoe dat ook heet) en in de carb zelf. Zo kan er nergens vuil inkomen, en hoef je hem niet nog een keer los te halen.

En ik neem altijd totaal 3 cm speling op de ketting, wanneer je nogal heftig inveerd vind ik 1,5 cm iets te weninig.

Ik doe het altijd zo met mn achterrem (deze is wel hydraulisch, weet niet of het verschil maakt) :

Eerst dus potje open en remvloeistof erbij, dan ga je pompen (rem indrukken, en weer niet, ern zo herhalen). Daarna ontluchten (dat zit op de remklauw zelf) dus een paar seconden opendraaien. Daarna als het nodig is vloeistof bijvullen en weer pompen. Dit net zo lang herhalen totdat er geen lucht meer uitkomt.
Wanneer je onder het rijden voelt dat je een paar keer moet stampen om te remmen meteen ontluchten of de rem nakijken. Ik ben er wel eens laks in geweest, en dan kan het weleens voorkomen dat als je kopstart pakt en moet remmen voor de bocht dat je dan eventjes doorschiet :lol:

Vergeef me als het niet helemaal klopt, ik heb het al een tijd niet meer gedaan.

Geplaatst: di 10 jan, 2006 20:52
door den dj
Nu begrijp ik het ni meer.Mijn dealer heeft me er op gedrukt dat als ik het oliepeil van mijn Z-400 nakijk ,hem er gewoon moet opzetten en NIET indraaien ,maar nu blijkt het alleen de YFZ450 te zijn die je zo moet kontroleren!Ik had al geen goed gevoel bij mijn dealer en nu dit!
Kzal nu wel ergens anders gaan ! Mijn quad is nog wel in garantie maar dit kan niet meer!
PS :Kan dit ernstige gevolgen hebben dat mijn olieniveau te hoog is en hoe kan ik het beste oplossen ,olie hernieuwen ,beetje uitzuigen???
staat er nu +- 100km op
Alvast bedankt
Grtz Dirk

Geplaatst: di 10 jan, 2006 21:01
door Ivoman #7
Kijk eens in je owners manual, dd. Altijd goed te weten bij welke quad dit nog van toepassing is.

Als je die owners manual niet denk te hebben, die zit ergens verstopt onder je zadel.

Geplaatst: di 10 jan, 2006 21:01
door Vyrena
Het teveel aan olie word er toch langzaam gewoon uitgegooid? Of heb ik dat een keer verkeerd begrepen?

Geplaatst: di 10 jan, 2006 21:05
door den dj
Ik zal hem is gaan zoeken in de hoop ik hem vindt!
Bedankt!
Dirk

Geplaatst: di 10 jan, 2006 22:24
door Alfredo
Voor de remvloeistof, kijk eerst even op het reservoir welk type nodig is, want dit gaat verschillen van merk tot merk. Bij mij heb je bv. DOT3 nodig, ipv DOT4 :)