Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 11:21
door ZJORS
zou da niet kunnen dat die linkerste meer gesmeerd word ofzo, of dat er vuil in de linkse uitlaat zit?

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 11:40
door peterrrrr
ZJORS schreef:zou da niet kunnen dat die linkerste meer gesmeerd word ofzo, of dat er vuil in de linkse uitlaat zit?
een kant meer gesmeerd lijkt me onmogelijk, want je moet hem zelf smeren en dat doet hij niet automatich,

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 13:18
door tigerblade
Ralph schreef:Een tweetakt verbrand altijd olie. De versnellingsbak olie is gescheiden van de cilinder, dus die kunnen niet bijelkaar komen.

Dan zal het toch de koelvloeistof moeten zijn denk ik, maar vreemd dat die blauw is. Weet je zeker dat het blauw was?
als er een keerring stuk is gaat hij wel degelijk versnellingsbak olie verbranden.
simpele test die vaak werkt is ruik even aan je versnellingsbak olie ruikt die naar benzine weet je hoe laat het is.
als de keerring lek is komt er door de onderdruk uit je carter ook benzine in je versnellingsbak olie dus het werkt dan 2 kanten op.
kleine test die makkelijk is uit te voeren.

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 13:31
door Ralph
Hmm okidoki, heb ik er weer wat bijgeleerd, bedankt.

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 16:01
door mikebike
maar dan rookt die ook aan alle 2 de uitlaten!!

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 16:21
door Ralph
Het lek kan aan 1 kant zitten.

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 18:49
door slootkoei
Ralph schreef:Een tweetakt verbrand altijd olie. De versnellingsbak olie is gescheiden van de cilinder, dus die kunnen niet bijelkaar komen.

Dan zal het toch de koelvloeistof moeten zijn denk ik, maar vreemd dat die blauw is. Weet je zeker dat het blauw was?
ik weet het zeker heel zeker

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 18:54
door slootkoei
tigerblade schreef:
Ralph schreef:Een tweetakt verbrand altijd olie. De versnellingsbak olie is gescheiden van de cilinder, dus die kunnen niet bijelkaar komen.

Dan zal het toch de koelvloeistof moeten zijn denk ik, maar vreemd dat die blauw is. Weet je zeker dat het blauw was?
als er een keerring stuk is gaat hij wel degelijk versnellingsbak olie verbranden.
simpele test die vaak werkt is ruik even aan je versnellingsbak olie ruikt die naar benzine weet je hoe laat het is.
als de keerring lek is komt er door de onderdruk uit je carter ook benzine in je versnellingsbak olie dus het werkt dan 2 kanten op.
kleine test die makkelijk is uit te voeren.
kijk daar hebben wij wat aan dat ga ik eerst eens controleren dats een goei tip het kan ook zo wezen dat er wat zand tussen mijn zuiger en cilinder zit heb je ook exstra weerstand en word je zuiger ook wrmer dan de ander

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 19:23
door Ralph
Kan het ook zo zijn dat men normalerwijs met leestekens schrijft en niet alles aan elkaar?

Maar zand er tussen, rij je zonder luchtfilter? :?

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 19:27
door yamahakodiak
als er zand tussen je cilinder en zuiger zit dan zitten er wel wat groeven in denk ik

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 20:03
door Robby
nee,geen groeven,gewoon erg veel slijtage.

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 21:10
door mikebike
zand??? als er een korreltje tussen zit,dan is die met 1 omwenteling wel weer weg(na eerst een streep achter te laten :cry: ) maar daar gaat die niet harder van roken uit 1 uitlaat lijkt mij..als die gewoon nog goed loopt,en niet teveel uren de zuigers erin zitten,gewoon door crossen,anders honen en een vers setje zuigers.

Geplaatst: di 17 jan, 2006 19:11
door slootkoei
Ralph schreef:Kan het ook zo zijn dat men normalerwijs met leestekens schrijft en niet alles aan elkaar?

Maar zand er tussen, rij je zonder luchtfilter? :?
ik zal op de tekens letten. ik rij met twin luchtfilter met het deksel er op.
ik heb de kop er af ge haald hij is heel erg in geslagen dus veel te warm ge weest

Geplaatst: di 17 jan, 2006 19:15
door Ralph
Heb je een gewoon Twin Air filter of de hele Pro Flow set met zo'n beugeltje?