Pagina 2 van 4

Geplaatst: wo 18 jan, 2006 19:04
door maikel oolders
Haha, dat was vroeger zo, voor de oorlog :lol:

Geplaatst: wo 18 jan, 2006 20:06
door Ralph
Nou zo oud ben ik ook weer niet :D Dat is ongeveer 5 jaar geleden.

Geplaatst: wo 18 jan, 2006 22:00
door Twan #33
Somiige bij multibike zien ze een beetje vliegen bij de cil staat d8 ik een bigbore kitje lc staat er bij de absolute killer voor polini evo en malossi mhr(deze cil kunnen stnd de 21 pk halen met de juiste setup)
Die bigbore net 11 met de juiste setup.

Geplaatst: wo 18 jan, 2006 22:10
door Tripod
Hey

Ik snap je niet helemaal, maar deze standaard 50cc cilinder

Afbeelding

Kan toch zo'n 45 tot 50 km/uur of iets meer?

Geplaatst: do 19 jan, 2006 15:37
door Ivoman #7
maikel oolders schreef:125 euro voor een 50cc standaard!!!! Rete duur is dat. Maar ze gaan er echt niet naar kijken of je een 50 of 70 cc cilinder er onder hebt liggen hoor. Je zegt gewoon tegen de verzekering dat je er een 50cc (49,3) cilinder onder hebt en klaar is kees.

125 euro voor een 50cc standaard (ook al is ie snel) is echt te duur.
Leg dan liever wat geld bij elkaar voor een malossi 70cc team :twisted: .
Deze kost iets van 140 euro dacht ik (a.c). Ik zelf koop met een week of wat een 70cc sport van malossi. Deze is slechts 100 euro.

Een 50cc standaard kost bij www.multibike.nl 45euro

Afbeelding


Succes met je quad verder.
Ok, klaar is kees. Maar of Kees goed verzekerd is is iets anders.
Als je iets tegenkomt en je berokkend een ander schade dan wordt hij/zij vergoed!
Maar als men na expertise te weten komt dat er geen 50cc maar 70cc in zat dan zal de maatschappij Kees vragen de vergoeding (a.d. maatschappij) terug te betalen.
Zo simpel is dat. Je bent verzekerd volgens de voorwaarden.
Welke voorwaarde? -> 50cc
Blijkt achteraf anders (70cc), m.a.w. is er bedrog in 't spel, dan stelde je jezelf mooi voor schut! :?

De beste verzekering is een eerlijke verzekering!

I.v.m. je quad te laten spuiten. Je kan dat best laten doen door een proffessioneel special-painter. Die zorgt dan voor flexibele verf en het reslutaat mag er ook wel zijn. (zoak maar eens naar 'special paint' in google)

Geplaatst: do 19 jan, 2006 15:51
door blaster200
maar jij zegt eigenlijk dat je de lul bent als je er een 70 onder hebt als je een ongeluk krijgt. TOch heel veel brommers en scooters zijn toch opgevoerd me eeen 70 e.d. dus dan hebben er nog veel problemen

Geplaatst: do 19 jan, 2006 15:55
door Vyrena
Geloof ons nou maar, als je iemand erg gewond rijd en die moet in het ziekenhuis verblijven en achteraf blijkt dat jij niet goed verzekerd ben lig je de rest van je leven krom voor die ander! Ik heb laatst de rekening van mijn ambulance ritje gekregen, iets minder dan een maandsalaris. Mijn ma kreeg de rekening van bijna een week ziekenhuis verblijf... nou daar kan je een leuke yfz van kopen!

Dus verzeker het gewoon goed, dan ben jij nooit de lul.

Geplaatst: do 19 jan, 2006 15:56
door Ralph
Is ook zo, maar veel rijders denken niet na bij het risico wat ze nemen. Iemand die in het ziekenhuis moet liggen door jou kan enkele honderduizende euro's kosten, voordat je dat terugbetaald hebt zit je in het bejaardentehuis. Mocht de persoon ook nog eens zo verwond zijn dat hij of zij een huis moet met aanpassingen, dan kan je nog beter zelfmoord plegen :D

Geplaatst: do 19 jan, 2006 16:17
door blaster200
zulle we maar ff ontopic gaan??

Geplaatst: do 19 jan, 2006 16:57
door Tripod
Hey

Ik ben neit van plan om hem 70cc te laten, ik wil hem met die 50cc cilinder terug brengen naar 50cc, alleen mijn vraag was hoe hard ik ongeveer kan met een 50cc cilinder ??
45 tot 50km/ uur ????

Martijn

Geplaatst: do 19 jan, 2006 17:32
door maikel oolders
Als alles verder standaard is, dan loopt ie maar 40.

En ik heb best vaak gehoord, dat er niet eens word gekeken, naar 50 of 70cc na een ongeluk. Het is natuurlijk wel beter, om 50cc te hebben qua verzekeringen, maar zo ongelofelijk vaak rijd ik er ook niet op. (meestal 2 uur per week en zomers wel meer)

Ojah, en het is echt DIK K#T, als je met je quad naar een leuke scooter meeting gaat met zeer snelle scooters en dan kom jij er aan met je quad, die iedereen bewonderd uiteraard, en dan maar 40 loopt. Dan ga je goed op je bek.

Ojah; Daar komt bij dat ik het ook k#t vind om door opa'tjes in zo'n brommobiel te worden ingehaald :P .

Geplaatst: do 19 jan, 2006 17:48
door Tripod
ok, ik zal een poll starten ik weet het nu echt niet meer :P
Ik vind het wel vetter om hem 70cc te houden maar ivm met de verzekering toch terug naar 50cc ?
en als ik aangehouden wordt door de politie, net als bij scooters hoe kunnen ze kan controleren dat ik 70cc heb en niet 50cc ???

Geplaatst: do 19 jan, 2006 18:57
door Steffen
Tripod schreef:ok, ik zal een poll starten ik weet het nu echt niet meer :P
Ik vind het wel vetter om hem 70cc te houden maar ivm met de verzekering toch terug naar 50cc ?
en als ik aangehouden wordt door de politie, net als bij scooters hoe kunnen ze kan controleren dat ik 70cc heb en niet 50cc ???
als ze dit op het zicht willen zien, dan gaan ze toch al goed moeten kijken (een 70cc is ietsje groter dan een 50cc) maar, als ze hem meenemen om te onderzoeken, dan zullen ze het wel weten! en voor de verzekering, zij weten dat natuurlijk niet. kmoet zeggen, mijn camino had een 65cc motorblok, en hij was ook verzekerd als een 50cc. De verzekering heeft dit nooit geweten, maarja...
tis soms moeilijk he!

greetz

Geplaatst: vr 20 jan, 2006 15:08
door maikel oolders
Ik ben 1x aangehouden met mijn quad. Dat was m'n eigen schuld. Ik kon hem inleveren en ik zou het dan wel horen. De volgende dag belde de politie dat m'n pa de quad weer kon ophalen, want hij paste niet op de rollerbank en ze DACHTEN dat alles wel in orde zou zijn. Toe liep hij ook netjes 50 ofzo. Nix aan de hand dus. Maar je kan hem echt net zo goed 70 cc laten, zoals je al ziet aan de poll :P .

Geplaatst: vr 20 jan, 2006 19:22
door JohnBeton
Steffen$ schreef: als ze dit op het zicht willen zien, dan gaan ze toch al goed moeten kijken (een 70cc is ietsje groter dan een 50cc) ...
Zo goed moet je niet kijken, de cilinder-inhoud staat er normaal gezien altijd onderaan opgeschreven...