Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 30 dec, 2003 15:24
door dogo
Hanzie schreef:dogo schreef:nu heb je eigenlijk geen slijtage meer buiten de schijf? Knap werk.
hoe bedoel je?
Zoiets slijt toch niet zo erg tegen de originele rem.
Geplaatst: di 30 dec, 2003 15:26
door Hanzie
nee, die hydro rem komt van een crosser, zijn nogal degelijk.
de standaard achterrem is niks waard! de eerste maand ging die bij mij ook super, maar daarna niks meer. nieuwe remblokken in gestoken, 1 week en ik had weer prijs. toen een hydro erop en dat probleem was opgelost. natuurlijk moet je wat aanpassingen maken, daar was ik ook niet zo voor op het begin, maa geloof me, het is het waard!
Geplaatst: zo 11 jan, 2004 15:51
door maccrath
hee die hanzie
even een vraagje ik met met exact het zelfde bezig maar ondervind enkele problemen met de bracketplaat hoe heb jij dit op gelost ik kon het op de foto's net niet zien
mvg ed
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 16:38
door Hanzie
met de wat plaat?
Geplaatst: di 13 jan, 2004 00:03
door maccrath
hee die hanzie
ja sorry maar de bracketplaat is de plaat waar de rem op hangt dus die aluminium zeg maar kon het namelijk net niet zien op de foto's dus als jij er nog eentje hebt van boven af graag zou het graag zien hoe jij dit probleem opgelost hebt trouwens heb jij een voorrem gebruikt !!!!!!
mvg ed
Geplaatst: wo 14 jan, 2004 07:52
door Hanzie
zal straks een foto zoeken!
Geplaatst: wo 14 jan, 2004 16:59
door rickyblaster
mijn achterem is 8 jaar oud en remt nog KEI goed!
Achterrem blaster
Geplaatst: zo 18 jan, 2004 14:02
door blasterdriver
Wat je eventueel ook kan doen om nog even met je originele rem te rijden, is kopervet rond de remzuiger smeren, dit zorgt ervoor dat er geen vocht in de cilinder zuigt, waardoor die niet oxideert en dus beter op en af gaat, want dat is eigenlijk het probleem bij die remmen.
Dit is echter een voorlopige oplossing want door condensatie krijg je uiteindelijk toch vocht erin en is het om zeep.
Daarom heb ik ook een hydraulische achterrem, ondertussen al 2 jaar en nog altijd niks aan. Dit is een omgebouwde van een crossmoto en die werkt perfect, plus dat de remblokken erg slijtvast zijn.
Al bij al de beste oplossing, maar je moet er wat tijd insteken.
Btw, die rembracket hoeft niet perse alu te zijn hoor, gewoon staalplaat werkt ook. Wel wat zwaarder maar alleszins een stuk goedkoper.
Geplaatst: zo 18 jan, 2004 14:09
door Skicks
ik ben namelijk ook op zoek naar hydrolische remmen (voor & achter) voor mn blaster van 1998.
kan iemand me voor een goed prijsje een degelijk setje opsture?
Geplaatst: zo 18 jan, 2004 23:04
door elsinore
is niet goedkoop te verkrijgen, of zelf bouwen ( 2 e type banshee spindel past ook op voorkant blaster) of bij trenga racing usa voor een klein fortuin.
heb zelf brembo dubbelzuigers op mijn blastertje gebouwd (voor en achter) super!