Goede quad voor een beginner?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Wel dat op de yamaha site is zever in pakskes, heeft totaal geen belang eigelek, niet naar kijken dus ;-)
Ik ben 15, heb nu twee jaar een quad en als ik 16 wordt ga ik me een RS50 halen hoogstwaarschijnlek zodat ik op de baan kan rijden
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

Dat maakt toch niet zoveel uit of je nu 18 bent of niet... Als er een nummerplaat en homologatie kit op zit en je draagt een helm EN je rijdt niet te hard, gaan je ze niet laten stoppen hoor... Normaal gezien rij je toch meer offroad met een quad hé... Als ze je dan toch wille late stoppe, rij even een bosje in ofzo hé 8)
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Ga voor een Blaster. Een 50cc is echt niks.

Ik heb zelf een 432cc in de schuur staan en moet ook nog iedere dag met de bus naar school.

Maar als je een 2e handse koopt moet je hem voor je hem koopt goed inspecteren. Het komt nog al eens voor dat het gewoon een gare machine is.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door NoFear »

@ Mika: Rijd je dan al op die quad of niet? En wat voor quad heb je precies?

@ L.D.: Waar ik woon rijd bijna geen enkele quad. Dus ik acht de kans groot dat ik dan alsnog aangehouden word.
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

ik bijna 16 en heb een 250 staan voor op het circuit en men allereerste quad zonder papieren,een 150cc en daar kom ik soms mee op de baan maar niet voor naar school te rijden,maar het is niet de eerste keer dat je moet gaan lopen voor flikken dus dat zou ik niet doen,en op je 16 mag je max een 50cc of het nu een brommer is of een quad,en dan mag je hem nog ni opdrijven ook niet,hij mag max 45 km/h gaan,en snelheid heeft niets met cc te maken of toch geen 100%,ik heb meer cc als een blaster en een blaster komt me voorbij,je haalt je snelheid naar beneden als je kleinere banden zet,en omgekeerd
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Je woont in Nederland, toch?
Voor dat budget kun je de Blaster dan wel vergeten, voor een nieuwe Blaster met platen betaal je in Nederland 7000 euro, een 2dehands zal goedkoper zijn maar nooit ook maar in de buurt van 2500 komen.

50cc vind ik persoonlijk niets maar is je enige optie als je met dat budget op de weg wilt.

Ik zou zeggen koop voor 2500 een Blaster zonder pap. en rij ermee offroad.
50cc heeft niet alleen weinig vermogen, maar is ook vooral erg KLEIN.
Opvoeren kan wel, zijn mensen die ze 70 of nog sneller laten lopen.
Ik raad je dat niet aan....
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

NoFear schreef:@ Mika: Rijd je dan al op die quad of niet? En wat voor quad heb je precies?
Tuurlijk rij ik daarmee. We zetten die op de aanhangwagen en gaan naar een cross circuit. Ik rij er ook competitie mee maar dat is waarschijnlek iets waar je nog niet aan moet denken. Het is een yamaha warrior, standaard is dat 350cc. Mijne is wel getuned en alles, heeft nog weinig met die te maken wat je op de yamaha site zal zien
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

L.D. schreef:Dat maakt toch niet zoveel uit of je nu 18 bent of niet... Als er een nummerplaat en homologatie kit op zit en je draagt een helm EN je rijdt niet te hard, gaan je ze niet laten stoppen hoor... Normaal gezien rij je toch meer offroad met een quad hé... Als ze je dan toch wille late stoppe, rij even een bosje in ofzo hé 8)
Mooi in een lijn lopen wat betreft dergelijke basiswetten is toch nog altijd het veiligste. Dit gefoefel kan aanleiding geven tot ernstige problemen die een nadelige uitwerking op je werk of je verdere leven kunnen hebben.
Het risico dat je neemt tegenover de baat die je hebt van een klein beetje vroeger op straat te mogen met je quad is toch wel redelijk groot vind ik.

En bovendien: als minderjarige mogen je ouders voor de boetes opdraaien, wat ik eigenlijk niet fair vind.
Neem een risico als je de eventuele sancties zelf wil en kan ondergaan. Anders is het nogal gemakkelijk, niet?
White LTZ-450 - powered by MSD -
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door NoFear »

Als ik t zo lees kan ik die quad wel vergeten :cry: . Zijn er dan geen 16 jarigen op dit forum die legaal op een quad rijden die niet te klein is?
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

oja en denk eraan, als jij iets aan de hand krijgt, dan zijn je ma en pa gekloot, niet jij! en als je iemand doodrijdt,kunnen zij levenslang betalen, is dat het niet waard om 2jaar te wachten?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

NoFear schreef:Als ik t zo lees kan ik die quad wel vergeten :cry: . Zijn er dan geen 16 jarigen op dit forum die legaal op een quad rijden die niet te klein is?
NEE :wink:
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Hanzie schreef:oja en denk eraan, als jij iets aan de hand krijgt, dan zijn je ma en pa gekloot, niet jij! en als je iemand doodrijdt,kunnen zij levenslang betalen, is dat het niet waard om 2jaar te wachten?
exactly!
wees stoer en draai zelf voor je stommiteiten op! 8)
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Je bent die jongen wel bang aan het maken hé, seffes koopt ie nooit een quad :lol:
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

ik ga hier nog wat mensen bang maken:

voor een moord ga je in de gevangenis, ja echt! 8)

Dat zijn gewoon de regels, das niet iemand bangmaken mika ;)
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Neun neun ik weet dat ook wel dat het dat allemaal niet waardt is, ik heb ook al veel willen gaan rijden met de quad op de weg maar ben stillekes aan toch tot de conclusie gekomen dat cross rijden nog altijd veeeel fijner is en veel veiliger vooral. Want daar kan je geen voetgangers dood rijden...
Plaats reactie