Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 08 mar, 2006 11:12
door No Limit W-tec
GT Thunder advies :
The best jetting I have found at our altitude at 85 degrees with the airbox lid off is:
170 Main Jet, 50 Pilot Jet, NDSR needle at #4 down, with 2 turns out on the idle mixture, and adjust accelerator pump to a max. travel of 1.5mm.
Ik zou eerder naar 48/175 gaan, denk dat die 50 wat groot zal zijn. Met luchtfilterdeksel ga je nooit super resultaat gaan krijgen. Te weinig flow. Wij rijden altijd zonder deksel, zadel van yfz beschermt goed de box. Heb ooit eens na een jump per ongeluk in 20 cm diepe plas gesprongen, volledig nat, maar geen druppel in box. Of je moet een powerlid monteren, ben daar zelf zeer tevreden over, je moet veel minder luchtfilter reinigen.
Geplaatst: wo 08 mar, 2006 18:45
door keesie
adviezen van een ander als basis gebruiken en experimenteren.
iedere motor is anders, luchtvochtigheid, temperatuur, hoogte, kwaliteit van gebruikte brandstof (zeer belangrijk), type luchtfilter/inlaat systeem, ketting verhouding, bandenkeus, gewicht van de rijder, type bougie, rijstijl, naald type, enz enz. hebben een invloed op de verbranding.
belangrijkste: niet te arm laten draaien
"and adjust accelerator pump to a max. travel of 1.5mm."
is klote (klöte) ! krijg je alleen maar befaamde "bog"door.
de squirt van de ap moet zo klein mogelijk zijn 0.5 sec. of iets in die geest.
tsja, je zou iemand moeten kennen die een testbank heeft
meten is weten

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 18:49
door Ralph
keesie schreef:tsja, je zou iemand moeten kennen die een testbank heeft
Ik ken er een

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 19:56
door Dutje#82
we hebben nu geprobeert met 175 main 48 pilot 4 clip (boven, onder ??)
fuel screw 2 turns
mods
doma uitlaat,twin air filter , yz gasnaald
grtzz
Geplaatst: do 09 mar, 2006 20:38
door Dutje#82
hoe zit dat nu ?
die 4de clip is dat bovenaan naald of onderaan ?
zit er eigenluk al in.. maar denk dat het te veel zal zijn voor een doma !
grtz
Geplaatst: za 11 mar, 2006 04:47
door keesie
clip 1 is de bovenste uitsparing als je de naald rechtop houdt met scherpe punt naar beneden, net zoals in de carb zelf.
clip op 1 = arm
clip op 6 (of zo) = rijk

Geplaatst: za 11 mar, 2006 08:52
door Hanzie
in mijn yfz zit een 165 als ik mij niet vergis, standaard naald maar verzet.
Geplaatst: za 11 mar, 2006 10:21
door yamaha king
ik heb hooftsproeier 180
en de andere sproeier is 50
en de naald ook verzet
Geplaatst: za 11 mar, 2006 10:41
door Dutje#82
keesie schreef:clip 1 is de bovenste uitsparing als je de naald rechtop houdt met scherpe punt naar beneden, net zoals in de carb zelf.
clip op 1 = arm
clip op 6 (of zo) = rijk

ok dan zit'm juist
178 main
45 pilot
4de clip naald
2 fuel screw uit
grtz
Geplaatst: za 11 mar, 2006 11:39
door keesie
die 2006 modellen yfz450 hebben ander verbrandingskamer, inlaat en cdi curve, kunnen met kleinere sproeiers af

Geplaatst: za 11 mar, 2006 12:00
door Dutje#82
nja gaan we wel zien
heb nu nog
175,170 main
42,41 pilot
liggen om te proberen
grtzz
Geplaatst: za 11 mar, 2006 13:49
door Blasty
Ik rij met 178 om 48. Wel met heel HMF systeem. Loopt perfect

Geplaatst: za 11 mar, 2006 14:28
door keesie
Blasty schreef:Ik rij met 178 om 48. Wel met heel HMF systeem. Loopt perfect

jaaaa, 2005 model

Geplaatst: za 11 mar, 2006 15:42
door Blasty
Weet ik

Geplaatst: za 11 mar, 2006 17:19
door keesie