Pagina 2 van 6

Geplaatst: do 30 mar, 2006 20:12
door Blaster-boy
k weet niet of dit eigen werk is of zo gekocht maar dit is matts zijn yfz

Afbeelding

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 07:34
door blach/white
Het is juist de bedoeling dat het vliegengaas ( is trouwens van metaal ) vol komt.
Als dat vol komt, komt het niet op de radiator.
Je moet het roostertje in een v- vorm ( tegen het frame ) naar voren zetten.
Door de verlende radiator-kappen krijg je achter het roostertje de rij-wind.
Want als het roostertje vol zit, heb je geen rij-wind koeling meer voor de radiator.

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 08:12
door Dutje#82
ik had zo'n gaas bij mijn banshee... als het droog is geen probleem.. aardig vliegt er tegen en trilt er af.. eens het nat is plakt het gewoon dicht.. ben je nx mee :x


grtzz

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 08:48
door blach/white
Ik spreek toch geen chinees he
Het is juist de bedoeling dat het roostertje vol komt,
om te voorkomen dat de radiator dicht koekt!

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 08:56
door mx jake
1 als koelvloeistof (engine-ice) engine-ice beweert dat je koelwater 10 graden daalt
2 billet waterpomp inpeller (zoals veel gebruikt in banshee)prodesign beweert dat je 35% meer koeling hebt, als je een inpeller van hen gebruikt
meer flow is meer koeling
3 air-scoops groter maken
4 grof gaas voor de radiateur (moet wel minimaal 10/15cm tussen het gaas en de radiateur zitten)

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 09:32
door No Limit W-tec
andere propeller doet niet veel, op banshee vervangen ze die door billet omdat de standaard van plastiek is en smelt bij hoge temperaturen.

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 09:37
door Dutje#82
om bij banshee van de temp problemen af te zijn heb je zo'n impeller nodig + coolhead... dan krijgt die niet meer warm :wink:
zelf heb'k een warmloper gehad in neeroeteren omdat stuurdemper gat geslaan heeft in radiator... dan heb'k ineens alles vervangen om betere koeling te geven :)



grtz

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 11:51
door No Limit W-tec
In de cataloog van www.ktm-sommer.de staan twee zaken die mijn vermoeden bevestigen dat je moet zorgen voor zo vlug mogelijke situatie :

- grotere impeller die tot 50 % meer circulatie geeft
- ombouwkit om thermostaat te verwijderen (zit ook op fabrieks KTM van Breugelmans & co)

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 14:39
door mx jake
No Limit YFZ schreef:andere propeller doet niet veel, op banshee vervangen ze die door billet omdat de standaard van plastiek is en smelt bij hoge temperaturen.
hier beweer je dat een andere inpeller niet veel doet
en ben je waarschijlijk gaan zoeken
en kom je tot de ondekking dat er meer mensen zijn die wel de inpeller vervangen
en het is ineens een super iedee

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 17:43
door No Limit W-tec
De impeller van banshee OEM en aftermarket heeft quasi geen verschil, enkel materiaal.

Bij KTM gaat het om een grotere propeller waarbij volledige behuizing vergroot wordt.

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 17:59
door mx jake
daar gaan we weer
ik schrijf alleen maar wat pro-design beweert, 35% koeling, en wie ben ik of jij, dan om te zeggen dat het niet zo is
heeft hans nu ineens een ktm


maar jij hebt gelijk hoor nico :applaus:

Geplaatst: za 01 apr, 2006 06:46
door keesie
mx jake schreef:1 als koelvloeistof (engine-ice) engine-ice beweert dat je koelwater 10 graden daalt
2 billet waterpomp inpeller (zoals veel gebruikt in banshee)prodesign beweert dat je 35% meer koeling hebt, als je een inpeller van hen gebruikt
meer flow is meer koeling
3 air-scoops groter maken
4 grof gaas voor de radiateur (moet wel minimaal 10/15cm tussen het gaas en de radiateur zitten)
he maat !

ik ga binnenkort proef doen met 2 of 3 verschillende soorten koelmiddelen op de testbank.
moet nog een testplan bedenken.
quadtuning.nl stelt engine-ice beschikbaar voor deze test :applaus: ben benieuwd hoe dat zit met die 10 graden, is volgens mij fahrenheit en niet celcius, maar dat zien we dan wel. :bier2:

meten = weten :idea:


edit: spelling

Geplaatst: za 01 apr, 2006 08:40
door doubletracing
kheb me van dat gaas gekocht die ze bij tuning in de bumpers gebruiken. het merk is FOLIATEC.als het geplaatst is zal ik eens wat foto's posten.het profiel ziet er goed uit en de gaten zijn groot genoeg denk ik.

Geplaatst: za 01 apr, 2006 16:36
door mx jake
keesie schreef:
mx jake schreef:1 als koelvloeistof (engine-ice) engine-ice beweert dat je koelwater 10 graden daalt
2 billet waterpomp inpeller (zoals veel gebruikt in banshee)prodesign beweert dat je 35% meer koeling hebt, als je een inpeller van hen gebruikt
meer flow is meer koeling
3 air-scoops groter maken
4 grof gaas voor de radiateur (moet wel minimaal 10/15cm tussen het gaas en de radiateur zitten)
he maat !

ik ga binnenkort proef doen met 2 of 3 verschillende soorten koelmiddelen op de testbank.
moet nog een testplan bedenken.
quadtuning.nl stelt engine-ice beshikbaar voor deze test :applaus: ben benieuwd hoe dat zit met die 10 graden, is volgens mij fahrenheit en niet celcius, maar dat zien we dan wel. :bier2:

meten = weten :idea:
ik heb nog even gekeken op de site van engine ice en daar staat: 50F / 10C
hou me op de hoogte van de test uitslag :afgestudeerd:
ik ben zeer benieuwd :duimhoog:
keep up the good work

Geplaatst: zo 02 apr, 2006 13:56
door Ralph
10 graden minder in fahrenheit is ook 10 graden minder in celcius :) Binnenkort testen, ben benieuwd!