Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 23 jan, 2004 12:58
door Fré
ik zeg enkel wat ik hier gelezen heb:
http://drz.info/drz/
Dus cut the crap en kijk es wat deze eigenaar zegt over upgraden van een mikuni 36mm carb naar een fcr39 op een DRZ motor. En zonder big bore, aftermarket uitlaat en dergelijke, enkel met cams, open airbox en eventueel een nieuwe cdi.
Over Honda spreek ik me niet uit.
Geplaatst: vr 23 jan, 2004 13:05
door Hellracer
Fré schreef:ik zeg enkel wat ik hier gelezen heb:
http://drz.info/drz/
Dus cut the crap en kijk es wat deze eigenaar zegt over upgraden van een mikuni 36mm carb naar een fcr39 op een DRZ motor. En zonder big bore, aftermarket uitlaat en dergelijke, enkel met cams, open airbox en eventueel een nieuwe cdi.
Over Honda spreek ik me niet uit.
Nogmaals Fre,
Vriendelijk dat je zoekt voor mijn probleem, maar klein foutje is veel waard hier.
Het gaat hier over een Mikuni BSR36 constant velocity carburetor en niet de TM36 flat slide with pump hey.
BSR modellen steekt ook standaard in trx400 maar dan van keihin.
De winst krijg dat over te schakelen naar een flat slide voor betere flow en meer verrbanding = winst.
toch bedankt.
ps: heb gemailt en mijn mods doorgegeven naar die uitgever en steekt er direct de goede jets die ik zou nodig hebben, dan zit ik er toch direct dicht bij wat ik nodig heb en voor 199euro plus 15 euro verzendkosten
Geplaatst: vr 23 jan, 2004 13:07
door Fré
ah ja c'est ça, als je al zoveel mods hebt, waaronder die 440, en je wil nog een beetje meer power dan brengt die carb misschien een oplossing.
Op de Z400 zit standaard ook een Mikuni BSR36, ipv de FCR39 die we allen zouden wensen
toch hoopgevend:
http://www.geocities.com/gtthunder.geo/400carb.jpg
Geplaatst: vr 23 jan, 2004 15:07
door Hellracer
Fré schreef:ah ja c'est ça, als je al zoveel mods hebt, waaronder die 440, en je wil nog een beetje meer power dan brengt die carb misschien een oplossing.
Op de Z400 zit standaard ook een Mikuni BSR36, ipv de FCR39 die we allen zouden wensen
toch hoopgevend:
http://www.geocities.com/gtthunder.geo/400carb.jpg
Ok, we komen al dichterbij hey Fre
Dus als je ook een TM36-31 mikuni wilt ik kan er aangeraken voor 199euro plus verzendkosten en zoals je ziet, er carb doet meer dan uitlaat en cams samen bij de 400ex spreek ik dan
Je zult het resultaat weten binnen 2 weken en nog een voordeel is dat heel veel aggresiever is bij het optrekken en hernemen.
Op een XR400 maakte het verschil alleen in 1ste op 1 wiel wegrijden en met carb tot zelf in 3de zonder zelf te trekken aan het stuur.
yoehhh
ps: voor 199euro vind ik het waard en een FCR39 wint maar heel miniem dus voor bijna 400euro erbij heb je een FCR39

Geplaatst: vr 23 jan, 2004 15:13
door Fré
welke carb ga je nu kopen, de fcr of die mikuni?
ben de draad een beetje kwijt met al die prijzen en dergelijke
Die graph hierboven is voor een Lectron he, kweetniet wat voor beest dat is
Wat het geeft met een FCR39 -> dat meent Kenny te weten.
Maar waar zit hem het verschil, das de vraag volgens mij

Geplaatst: vr 23 jan, 2004 15:42
door Hellracer
Ik ga de mikuni kopen want voor de prijs van 199euro kan ik niet verkeerd gaan.
En de winst is er al zowiezo als je van constant vacuum type naar Flat side type gaat, de lucht stroom veel vlotter en rechtstreks door de carb.
Voila deze zal ik bestellen en geen spijt van hebben geloof ik volgens alle XR400 rijders.
Lectron is ook iets dergelijks maar US stuff denk ik.
Geplaatst: vr 23 jan, 2004 21:36
door Bartie
Klopt dat voor de XR-400 de TM36 van Mikuni één van de carburators is die het meest wordt aangeraden.
In België betaal je voor deze tussen de 350 en 400€. In Duitsland kosten die maar een 200€.
Nu vraag ik mij af of deze ook geschikt is voor de Z-400 na de nodige mods zoals airbox,uitlaat en nokkenas.
Want de FCR van Keihin lijkt me niet echt betaalbaar.
Geplaatst: vr 23 jan, 2004 22:56
door Hanzie
als je ziet dat je met een andere uitlaat, luchtfilter, nokkenassen en een andere carb. 42pk behaald is mijn keuze toch vrij snel gemaakt.
Geplaatst: vr 23 jan, 2004 22:57
door Hellracer
idd volgende week heb ik mijn Mikuni TM36 zeh

199euro

Geplaatst: za 24 jan, 2004 09:08
door No Limit W-tec
Hanzie schreef:als je ziet dat je met een andere uitlaat, luchtfilter, nokkenassen en een andere carb. 42pk behaald is mijn keuze toch vrij snel gemaakt.
Met enkel, uitlaat, luchtfilter, en sproeiers aanpassen haal je bij de YFZ 48 pk

Geplaatst: za 24 jan, 2004 19:04
door B@ckBone
Ja en ik weet wie er spijt gaat krijgen van zen aankoop door praktijkervaring :
- Carb TM36 past NIET goed onder de bestaande tank ( aanpassingen nodig )
- Probleem met duimgaskabel doordat deze te kort is , indiien je draaigas hebt echter geen probleem .
Nu om even terug te komen op dat XR400 Blok. Je kan en mag deze 2 NIET vergelijken :
- XR400 heeft standaard een andere main gearing ( de pingnon op de krukas en naar de versnellingsbak gaande )
- XR400 heeft een andere NOKKENAS dan de TRX400..
- XR400 heeft een andere compressieverhouding !
Ik heb niet gezegd dat de aanpassing geen winst gaat geven hé , maar je vergelijking hier gaat niet op
er carb doet meer dan uitlaat en cams samen bij de 400ex spreek ik dan .
Wat WEL opgaat is
een voordeel is dat heel veel aggresiever is bij het optrekken en hernemen.
Geloof me maar , ik heb 3 jaar met mijn trx gespeeld en vanalles getest en de FCR39 is de beste oplossing qwa performance , afstelgevoeligheid en drop in /bolt on ...
Nog iets , ga naar een HRCcam en je zal DIRECT het verschil merken , omdat je dan met een betere FLOW zit .Dat zou eigenlijk je eerste mod nu moeten zijn en dan de carb

Geplaatst: za 24 jan, 2004 19:37
door elsinore
je zult merken dat het gewenste resultaat tegenvalt.
gotere carbs worden gebruikt bij big bore drag kits.
beter af met motor mod's zoals een wilde nokken as, goede schokdempers etc.
Geplaatst: zo 25 jan, 2004 13:58
door Hellracer
Wel ja ik het handgas dus das al opgelost.
De tank moet 2cm naar boven, dat weet ik ook al en heb bigbore kit 440cc erop en nokkenas zijn ook geen orgininele niet meer en uitlaat en filter heb ik al.
Dus waarom zijun het bij mij niet goed zijn ipv de voorhistorische keihin dat erop staat
FCR39 is buiten mijn budget wat stelt je anders voor.
Plus op YZR yamaha is het normaal zoveel pk, daar staat al een FCR39 standaard op !

Geplaatst: ma 26 jan, 2004 08:32
door B@ckBone
ik wist niet dat je al andere nokkenassen had ....
Btw , je zult me naderha,d wel gelijk geven dat je beter voor die fcr waart gegaan ! Het is die 200 € echt wel waard ..
ik heb die mikuni ook gehad en was er niet tevreden van !
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 08:39
door elsinore
het is belangrijk dat de intake en exhaust duration (timing) worden veranderd.
dat gaat alleen met een andere nokkenas.
uitlaat/filter/en carb doen wel iets maar wat ik al eerder zei: het gewenste resultaat zul je niet bereiken.
vertrouw nou maar op de expertise van backbone.
mark