Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 03 mei, 2006 20:34
door Bartje 400
als je het goed last en nadien goed mooi vlakt houd het goed

Re: technisch defect in tiegem draait uit in serieuze breuk !

Geplaatst: wo 03 mei, 2006 21:24
door bennyn
Dutje#82 schreef:yup,

nuja... door een F*ck skidplate die los gekomen is en tss tandwiel en ketting gedraait is.. heb ik nu een gebarsten carter !

dus;. ketting is dubbel gekropen en los geslagen tegen schakelpookje+ het asje van het schakelpookje..
het asje is zodanig geplooit dat de carter + dichting gebarsten is :x

zodus wordt een snelle en efeciente manier gezocht om zondag toch voor de punten te kunnen rijden !

me door bert verteld.. je kan het 100 keer hebben en dan pas zoiets tegen komen.. of je kan het direct zitten hebben zoals ik
dus..

eerst dit probleem oplossen.. dan de rest !


grtzz
join the club zou ik zeggen. tis het jaar van de gebroken carter helften

Geplaatst: wo 03 mei, 2006 22:32
door Robby
Heb net hetzelfde voorgehad met een van men vorige motors. Als het een Yamaha is,kan dit geen probleem zijn om te bewerken, asje inderdaar maken, en de brok er terug inlassen (Yamaha carters bevatten niet teveel magnesium waardoor dit goed gaat) Daarna binnenkant bijdremelen en buitenkant gewoon zo laten. Beter eerst proberen en daarna nieuwe bestellen
greetz

Geplaatst: do 04 mei, 2006 07:03
door No Limit W-tec
Of oude carter op reserve houden als die hersteld is.

Geplaatst: do 04 mei, 2006 17:12
door Robby
No Limit YFZ schreef:Of oude carter op reserve houden als die hersteld is.
inderdaad kan ook,maar ze hebben me geleerd steeds 2carterhelften te kopen die van hetzelfde blok komen of 2nieuwe op elkaar te monteren. Omdat carters zich nogal opeen durven trekken en zo wat vervormen bestaat de kans als je een nieuwe en een oude carterhelft monteerd dat je met een lek zit.
greetz

Geplaatst: za 06 mei, 2006 09:43
door Dutje#82
als alles meezit , kan ik morgen vlamme met eigen quadje !

bedankt voor alle mensend ie helpen zoeken hebben voor stukken ofzo !

en vooral bedankt bert voor de snelle service !

grtz

Geplaatst: za 06 mei, 2006 11:15
door No Limit W-tec
Robby schreef:
No Limit YFZ schreef:Of oude carter op reserve houden als die hersteld is.
inderdaad kan ook,maar ze hebben me geleerd steeds 2carterhelften te kopen die van hetzelfde blok komen of 2nieuwe op elkaar te monteren. Omdat carters zich nogal opeen durven trekken en zo wat vervormen bestaat de kans als je een nieuwe en een oude carterhelft monteerd dat je met een lek zit.
greetz
Yamaha is altijd L+R carterhelft samen, bij Honda kun je ze apart krijgen.

Geplaatst: za 06 mei, 2006 20:06
door Dutje#82
quadje bolt weer als nieuw :crossercool: :crossercool:
morgen gaan gassen daar in assenede :punk:


grtzzz

Geplaatst: za 06 mei, 2006 20:30
door Banshee-Boy
heb je er een nieuwe in laten zette

Geplaatst: za 06 mei, 2006 20:59
door Dutje#82
nieuwe carter's + alle nieuwe dichtingen, intussen kleine check up gedaan kleppen wat bijgeregeld enzo :p


grtzz

Geplaatst: zo 07 mei, 2006 09:10
door No Limit W-tec
Dutje#82 schreef:nieuwe carter's + alle nieuwe dichtingen, intussen kleine check up gedaan kleppen wat bijgeregeld enzo :p


grtzz
Zou mij verwonderen moesten kleppen verlopen zijn, na één jaar waren die van ons nog perfect.