Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 17 mei, 2006 20:48
door mikebike
mx jake schreef:mikebike schreef:japanners zijn gemaakt voor 95..als je 98 in gooit,heb je theoretische minder vermogen,het ontbrand moeilijker om pingelen tegen te gaan.(bij 2-takt ligt het iets anders,daar heb je ook het ron/rom-getal waar je rekening mee moet houden,maar het preciese weet ik niet van dat ron of rom getal..)
met dit verhaal heb jij "de beker" gewonnen voor het grootse onzin verhaal
het is wel een wisselbeker
dus als er hier iemand is die denkt het nog sterker te kunnen vertellen
ga je gang, en misschien heb jij binnenkort de beker
jij weet het vast beter

,het is overgenomen van paul klaver,die mooie stukjes scheef in de motor 73

..,en daarbij jij lult alleen maar over dat het niet klopt,maar je komt zelf ook niet met hoe het wel werkt

,daarbij blijkt wel dat jij er geen ruk van weet

Geplaatst: wo 17 mei, 2006 21:17
door mx jake
dat kan je ook niet zomaar even uitleggen
daar is zoveel over te vertellen
jij hebt het over japanners, en 95... / 98...
het heeft niks met het land te maken waar de motor vandaan komt
en dan heb je het over ron / rom, waar je rekening me moet houden bij een twee-takt
ik denk aan klokken en klepels, of zo iets, maar ik weet niet waar ik moet zoeken
het is dus ron-95 of ron-98, dat is een waarde waarmee het octaangetal word aangegeven
en heeft dus niks met 2/4 takt of japan te maken
en paul klaver ( ken ik niet) zal best mooie stukjes schrijven, maar je moet ze wel goed lezen
Geplaatst: wo 17 mei, 2006 21:52
door mikebike
mx jake schreef:dat kan je ook niet zomaar even uitleggen
daar is zoveel over te vertellen
jij hebt het over japanners, en 95... / 98...
het heeft niks met het land te maken waar de motor vandaan komt
en dan heb je het over ron / rom, waar je rekening me moet houden bij een twee-takt
ik denk aan klokken en klepels, of zo iets, maar ik weet niet waar ik moet zoeken
het is dus ron-95 of ron-98, dat is een waarde waarmee het octaangetal word aangegeven
en heeft dus niks met 2/4 takt of japan te maken
en paul klaver ( ken ik niet) zal best mooie stukjes schrijven, maar je moet ze wel goed lezen
Er is naast ron(95 of 98 maakt niet uit),nog een woord,waar ik niet op kon komen,ik bedoel niet het oktaan gehalte(wat zekers te maken heeft met ontstekingsvervroeging,compressie en pingelen,vooral bij 4-takten,en vooral de mooie voertuigen uit italy(denk boxermotor alfa,L-twin ducati die zekers 98 moeten tanken ,en de meeste japanse fabrikanten ontwikkelen hun motorblokken dat ze moeten kunnen draaien op min.91 ron,om wereldwijd de motorblokken met de zelfde specificaties te verkopen in mijn ogen)maar dat woord wat ik zoek is volgens mij het mon.getal wat bij de 2-takt motors belangrijk is..zijn er op het forum geen techneuten die ff kunnen bijspringen om mijn verhaal ff te onderbouwen

ron. is nu wel duidelijk,maar het mon. getal nog ff uitleggen hiero,want ik heb zeker de klokken horen luiden,en ik kan de klepel ook wel zien,alleen de klepel is nog een beetje vaag te zien vanaf hier
gr mike
Geplaatst: wo 17 mei, 2006 22:17
door keesie
Research Octane Number = (RON)= test oktaan getal (vaste eenheid)
Motor Octane Number = (MON) motor oktaangetal (wat voor de motor het beste is)
het komt neer op:
compressie verhouding bepaalt minimale nodige oktaangetal
temperatuur/hoogte/relatieve vochtigheidsgraad zijn belangrijke faktoren
hittegraad bougie/onstekingstijdstip etc etc ook zeer belangrijk
compr verhouding tot 10/1 kan met 95
tot 12,5/1 98
erboven 110 en hoger
en het ene merk 98 is het andere niet kwa kwaliteit.
anders gaat ie detoneren, en gaat ie kapot.
er is een marge tussen veilig max vermogen afgifte en piek vermogens afgifte (piek is kortere levensduur van de motor), zoiets kunnen wij mooi bij ons op de Dynojet zien wat afstelling, brandstof, schoon of vuil luchtfilter, bougie etc doet met een motor/vermogen.
hieronder op de foto had ik nog geen vaste pc op de testbank , maar deed afstellen met een laptop.

Geplaatst: do 18 mei, 2006 06:16
door mikebike
he kees,bedankt voor een beetje licht in de duisternis

..,weet je nu ook wat het mon-getal doet bij de 2-takten,ik heb gelezen dat dat juist voor de 2-takt van belang is..(mooie quad met kenteken trouwens

)
Geplaatst: do 18 mei, 2006 08:17
door Ralph
Dat is m'n Honda

Waar overigens ook 98 in gaat.
Geplaatst: do 18 mei, 2006 09:07
door mikebike
dacht ik al

,ook logies dat daar 98 in moet,hoge compressie..(en hoge onderhoudsintervallen denk ik)
Geplaatst: do 18 mei, 2006 09:51
door Ralph
Mwa ongeveer als een YFZ450 vermoed ik, zal nog wel lang duren voordat ie z'n onderhoud nodig heeft, want ik rij er bijna nooit op. Als ie toch uitelkaar moet voor onderhoud, dan maar eens kijken voor een hogedruk zuiger en de poorten laten bewerken

Geplaatst: do 18 mei, 2006 11:23
door Dozo
Ik merkte op mijn Goes220

dat hij beter liep op Shell V-power.(trekt beter,motor klinkt ook pittiger)
Met mijn Warrior

lijkt het wel of hij slechter loopt met V-power.
Euro 95 is het voordeligst(Ja ik ben een Hollander

) en is wat aangeraden wordt door Yamaha(volgens de handleiding dan hey)
Geplaatst: do 18 mei, 2006 16:23
door blaster200
maar mike bike en mx jake voeg elkaar ff toe op msn

Geplaatst: do 18 mei, 2006 21:48
door mx jake
ik heb er geen behoefte aan
Geplaatst: do 18 mei, 2006 22:08
door mikebike
kook niet

,msn is voor pubers,veel praten,niets zeggen