Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 20:30
door keesie
ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daar :duimhoog: slapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !
ik ben nog steeds aan het sparen, ik wil er ook éé'n :p

bandjes zouden misschien iets meer druk kunnen hebben, maar misschien was dit een 'kleine' oversprong, maar ik denk dat de rijder dat zelf het beste kan beoordelen :wink:

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 20:53
door Vyrena
Maar dan praat je ook over iemand die het ding open kan houden... Ik kom op die bult soms met het frame op de grond (das toch die bult midden op een mooi recht stuk wat naar de snelweg toeloopt). Leuke foto, en mooi dat die as het gehouden heeft.

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 20:59
door yahmmy the one
:shock:
amai zeg nog nooit gezien

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 21:00
door Frank MB
keesie schreef:ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daar :duimhoog: slapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !
ik ben nog steeds aan het sparen, ik wil er ook éé'n :p

bandjes zouden misschien iets meer druk kunnen hebben, maar misschien was dit een 'kleine' oversprong, maar ik denk dat de rijder dat zelf het beste kan beoordelen :wink:
Mij is altijd verteld dat je bij het harden het materiaal stugger word, maar ook brosser dus dat zou een versnelde kans op breken zijn.

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 21:04
door Dutje#82
te zien in welke richting ze harden zoals keesi zegt.. verticaal

grtz

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 21:25
door Tony
Neem van mij maar aan dat harden een zeer ruim begrip is. Er zijn zoveel mogelijkheden wat harden betreft, en de manier waarop W-Tec de assen zou harden zal echt niet bekend worden gemaakt. Mijn mening is echter dat W-Tec de assen weinig of niet zal harden, zowieso omdat de kans op een breuk wel veel groter wordt.

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 22:25
door craptor
eindelijk iemand die wat weet :wink:
vind het maar veel buigen voor zoon klein sprongetje
en ik ben daar al vaker geweest :!:
groetjes

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 22:38
door BLUE BUCK
Frank MB schreef:
keesie schreef:ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daar :duimhoog: slapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !
ik ben nog steeds aan het sparen, ik wil er ook éé'n :p

bandjes zouden misschien iets meer druk kunnen hebben, maar misschien was dit een 'kleine' oversprong, maar ik denk dat de rijder dat zelf het beste kan beoordelen :wink:
Mij is altijd verteld dat je bij het harden het materiaal stugger word, maar ook brosser dus dat zou een versnelde kans op breken zijn.
Harden gebeurt meestal in een oliebad dat serieus opgewarmd wordt.
Hoe harder hoe meer breekbaar het materiaal is klopt inderdaad.
Een as van 2mm die gehard is tot 40 Rockwell kun je gewoon met de hand overbreken.

Geplaatst: zo 11 jun, 2006 22:43
door epix no-fear
BLUE BUCK schreef:
Frank MB schreef:
keesie schreef:ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daar :duimhoog: slapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !
ik ben nog steeds aan het sparen, ik wil er ook éé'n :p

bandjes zouden misschien iets meer druk kunnen hebben, maar misschien was dit een 'kleine' oversprong, maar ik denk dat de rijder dat zelf het beste kan beoordelen :wink:
Mij is altijd verteld dat je bij het harden het materiaal stugger word, maar ook brosser dus dat zou een versnelde kans op breken zijn.
Harden gebeurt meestal in een oliebad dat serieus opgewarmd wordt.
Hoe harder hoe meer breekbaar het materiaal is klopt inderdaad.
Een as van 2mm die gehard is tot 40 Rockwell kun je gewoon met de hand overbreken.


die olie is koud en de as gloeiend heet bedoel je :)

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 04:59
door No Limit W-tec
Weet in elk geval dat er speciaal een over gemaakt geweest is voor die assen, meer in detail kan ik niet treden, ben er niet slim genoeg voor maar als ik het goed voor heb worden ze wel degelijk verticaal gehard.

De as is trouwens geen vol staal maar buis met binnendiameter van +/- 10 mm.

Bij mijn weten is er nog niemand in geslaagd om een as of achterbrug van de nieuwe w-tec kapot te krijgen.

Leuke foto, maar zoals gezegd, jump ligt er niet ideaal, geef mij de jumps van Komen maar !

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 05:03
door No Limit W-tec
Fré schreef:Btw, als je schokdempers kiest moet je bij het kiezen van je minimale bodemvrijheid altijd rekening houden dat je banden helemaal platgedrukt worden.
Fré, bij W-tec gebeurt dit NIET zo ! Gezien de zeer korte lengte van het lage gedeelte van het chassis (onder motorblok) werkt w-tec niet met een minimale bodemvrijheid van bvb 4 cm wat courant is. Het chassis van de W-tec vooraal ligt door het ontwerp met voorarmen een stuk hoger zodat je nooit met neus grond kan raken, enkel het gedeelte van +/- 30 cm onder blok.

Bij W-tec hebben ze ervoor gekozen om meer veerweg te gebruiken, met een klein risico dat je met chassis grond raakt. Men gaat ervan uit dat piloot genoeg ervaring heeft om quad ligt afhellend te doen landen (beetje zoals op foto maar net iets té hellend), wat trouwens heel makkelijk te controleren valt met de W-tec.

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 07:54
door Fré
Zou idd kunnen. W-Tec is op dat gebied blijkbaar een specialleke. Zal allemaal wel bijdragen tot de blijkbaar zeer goede rij-eigenschappen van die quad.

Andries zijn oude deliege armen/veren waren hier niet op voorzien, en bij platte landingen raakte zijn chassis volop de grond. Bij onze nieuwe armen is hiermee wel rekening gehouden, en volgens mij geldt dit voor de meeste fabrieksquads gezien de vorm van het frame.
No Limit YFZ schreef: Leuke foto, maar zoals gezegd, jump ligt er niet ideaal, geef mij de jumps van Komen maar !
Ja zeg dat wel!
Tony schreef:Neem van mij maar aan dat harden een zeer ruim begrip is. Er zijn zoveel mogelijkheden wat harden betreft, en de manier waarop W-Tec de assen zou harden zal echt niet bekend worden gemaakt. Mijn mening is echter dat W-Tec de assen weinig of niet zal harden, zowieso omdat de kans op een breuk wel veel groter wordt.
Harden...

Noem het liever veredelen.

Zo een as moet helemaal niet "gehard" worden in de zin van het woord; doch wel veredeld om de treksterkte omhoog te halen. Dat de as daardoor ook harder wordt is legio, maar broos kan je het niet noemen.

Ik zou het liever "temperatuurbehandelen" noemen. Anders denkt iedereen dat die as zo broos als glas wordt, wat niet het geval is.

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 08:38
door Tony
Dat bedoel ik inderdaad met "een ruim begrip". :applaus:

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 08:53
door Fré
ah, ik kijk een beetje scheel de laatste tijd :mrgreen:

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 09:05
door Tony
Is aan je avatar ook te zien ja :D :D