Bij mij loopt alles dan nog eens om 13.1 compressie. Dan hoor je dat je starter toch soms flink z'n best moet doen...
Z400/KFX400: shims (kleppen regelen)
-
Fré
- Quad Expert

om nog eens orde op zaken te stellen mbt tot stage x cams:
vroeger:
stage 1: enkel intake cam met agressieve lobes
stage 2: intake en exhaust cam met agressieve lobes
nu:
stage 1: intake en exhaust cams met mildere lobes, volgens hotcams even goed op een standaard bore
stage 2: oude intake, met agressieve lobes, met exhaust cam met iets mildere lobe, volgens hotcams enkel nuttig bij big bore.
de exhaust cams, zowel de mildere uit stage 1 als de agressievere uit stage 2 hebben nu auto decompressie unit.
Ik heb dus stage 1 (nieuwe versie) gekocht, omdat ik niet van plan ben een big bore te steken.
EDIT: btw, eerste testrit:
idd, zoals Teunie zei: niet veel verschil op onder 1/2 van max toerental, maar hoho, daarna... wiiiiiiiiiiiiiiiiii

ben nog niet tot aan de toerentallimiet gegaan, maar ik voel dat ik daar snel zal komen
Zo vliegen, en dat met standaard uitlaatje, bbzzzzzzzzzzzzoef!

vroeger:
stage 1: enkel intake cam met agressieve lobes
stage 2: intake en exhaust cam met agressieve lobes
nu:
stage 1: intake en exhaust cams met mildere lobes, volgens hotcams even goed op een standaard bore
stage 2: oude intake, met agressieve lobes, met exhaust cam met iets mildere lobe, volgens hotcams enkel nuttig bij big bore.
de exhaust cams, zowel de mildere uit stage 1 als de agressievere uit stage 2 hebben nu auto decompressie unit.
Ik heb dus stage 1 (nieuwe versie) gekocht, omdat ik niet van plan ben een big bore te steken.
EDIT: btw, eerste testrit:
idd, zoals Teunie zei: niet veel verschil op onder 1/2 van max toerental, maar hoho, daarna... wiiiiiiiiiiiiiiiiii
ben nog niet tot aan de toerentallimiet gegaan, maar ik voel dat ik daar snel zal komen
Zo vliegen, en dat met standaard uitlaatje, bbzzzzzzzzzzzzoef!
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

ik wil nu ook een uitlaat! 
heb de cams nog eens getest op het droge wegdek, ben der zeer tevreden over. Geeft ruim hetzelfde vermogen erbij in de mid-hoge toeren als de tm36 carb op de lage-mid toeren.
Ze maken wel wat meer lawaai dan standaard.
Wat ik ook hoor is het diepe zuigende gebrom in mijn airbox, nog meer dan vroeger. Ik denk dat het toch stilaan tijd wordt voor die Yoshi TRC
heb de cams nog eens getest op het droge wegdek, ben der zeer tevreden over. Geeft ruim hetzelfde vermogen erbij in de mid-hoge toeren als de tm36 carb op de lage-mid toeren.
Ze maken wel wat meer lawaai dan standaard.
Wat ik ook hoor is het diepe zuigende gebrom in mijn airbox, nog meer dan vroeger. Ik denk dat het toch stilaan tijd wordt voor die Yoshi TRC
White LTZ-450 - powered by MSD -
Persoonlijk vind ik de nokkenassen meer maken dan een andere uitlaat.
Natuurlijk is een combinatie altijd nog beter

Trouwens als je de kleppen goed afstelt dan maken ze (nauwelijks) meer lawaai dan standaard.
Bij mij tenminste toch.
Natuurlijk is een combinatie altijd nog beter
Trouwens als je de kleppen goed afstelt dan maken ze (nauwelijks) meer lawaai dan standaard.
Bij mij tenminste toch.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ik heb zelf geen momentsleutel gebruikt maar volgens mij moet je volgens de voorschriften op 10NM aantrekken.Skicks schreef:okej,nog 1 vraagje aangezien ik ze er deze week in ga steken:
waar heb je altijd je momentsleutel gebruikt op welke waarde?
Is maar weinig dus...Iets meer dan handvast denk ik.
DQT -Dangerous Quadracing Team-