Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 18:10
door Turboy6
zit er dan echt niks op om de quad lager te krijgen zonder echt grote kosten zoals andere veren, hoe krijgt men hem achteraan lager? vooraan zou je kunnen de steunen op de armen meer naar de buitenkant brengen of een paar bijlassen zodat je enkel de onderste bout moet lossen en in de andere 'support' zetten

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 18:20
door epix no-fear
Turboy6 schreef:zit er dan echt niks op om de quad lager te krijgen zonder echt grote kosten zoals andere veren, hoe krijgt men hem achteraan lager? vooraan zou je kunnen de steunen op de armen meer naar de buitenkant brengen of een paar bijlassen zodat je enkel de onderste bout moet lossen en in de andere 'support' zetten

achter steken ze wel eens een andere linkage

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 18:37
door Skicks
Lewis schreef:
Skicks schreef:je kan de quad paar centimeter laten zakken door de veren bijeen te drukken, en de draad verder te vijzen!

greetz,S
dan gaat hij juist nog hoger komen , de veren ontspannen! dus de moer omhoog draaien dan zakt hij paar cm,
maar dan word ook de nuttige veerweg korter...
ik bedoelde omhoog :) heb het zelf ook gedaan, nagemeten, en zakt maar 1.9cm... booooringgg!

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 19:03
door Turboy6
yamaha tri-z schreef:
Turboy6 schreef:zit er dan echt niks op om de quad lager te krijgen zonder echt grote kosten zoals andere veren, hoe krijgt men hem achteraan lager? vooraan zou je kunnen de steunen op de armen meer naar de buitenkant brengen of een paar bijlassen zodat je enkel de onderste bout moet lossen en in de andere 'support' zetten

achter steken ze wel eens een andere linkage
Wat zou dat zoal kosten een andere linkage achteraan?

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 19:04
door epix no-fear
Turboy6 schreef:
yamaha tri-z schreef:
Turboy6 schreef:zit er dan echt niks op om de quad lager te krijgen zonder echt grote kosten zoals andere veren, hoe krijgt men hem achteraan lager? vooraan zou je kunnen de steunen op de armen meer naar de buitenkant brengen of een paar bijlassen zodat je enkel de onderste bout moet lossen en in de andere 'support' zetten

achter steken ze wel eens een andere linkage
Wat zou dat zoal kosten een andere linkage achteraan?
iemand hier op het forum maakte zelf linkages om te verlagen maar ik kan me niet meer herinneren wie dat was of wat ze kosten

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 19:19
door Turboy6
yamaha tri-z schreef:
Turboy6 schreef:
yamaha tri-z schreef:
achter steken ze wel eens een andere linkage
Wat zou dat zoal kosten een andere linkage achteraan?
iemand hier op het forum maakte zelf linkages om te verlagen maar ik kan me niet meer herinneren wie dat was of wat ze kosten
Moest die iemand dees hier lezen mag die me altijd een pm sturen, ben erg geïnterresseerd
Toch al bedankt, ben toch al iets wijzer geworden

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 22:33
door peet #77
Fré en SG6 maken die, niet aan gedacht pm hun eens en veel kilo's weeg jij niet dus zal mee vallen voor standaard veer te houden

Geplaatst: za 24 jun, 2006 07:23
door Teunie
Ik heb nog verlengde a armen (+5cm per kant) met 4 veerpunten aan elke kant voor een spotprijsje.
Moeten alleen nog gecoat worden.

€200 mag je ze hebben.

Je kunt de standaardveren hierbij gebruiken maar beter is om toch andere te steken als je gaat crossen.
Voor op de baan is het niet zo'n probleem.

En voor achter kun je dan de linkage van Fre en SG6 steken.

Geplaatst: za 24 jun, 2006 08:03
door Lewis
Skicks schreef:
Lewis schreef:
Skicks schreef:je kan de quad paar centimeter laten zakken door de veren bijeen te drukken, en de draad verder te vijzen!

greetz,S
dan gaat hij juist nog hoger komen , de veren ontspannen! dus de moer omhoog draaien dan zakt hij paar cm,
maar dan word ook de nuttige veerweg korter...
ik bedoelde omhoog :) heb het zelf ook gedaan, nagemeten, en zakt maar 1.9cm... booooringgg!
dus heb je de veren niet "bijeen gedrukt" maar wel ontspannen he' ! :applaus: heb je de verschillen gemeten terwijl er iemand op de quad zat ? anders doe dat maar even,dan zul je aan meer als 1,9 cm komen vrees ik ,

Geplaatst: za 24 jun, 2006 13:00
door Fré
ja idd wij maken die maar onze arbeiders hebben blijkbaar weinig tijd om de resterend 8 linkages te produceren :x
altijd volk te kort :braak:

heb net weer eens proberen bellen naar de meestergast maar neemt niet op

Geplaatst: za 24 jun, 2006 16:35
door Skicks
Lewis schreef:
Skicks schreef:
Lewis schreef: dan gaat hij juist nog hoger komen , de veren ontspannen! dus de moer omhoog draaien dan zakt hij paar cm,
maar dan word ook de nuttige veerweg korter...
ik bedoelde omhoog :) heb het zelf ook gedaan, nagemeten, en zakt maar 1.9cm... booooringgg!
dus heb je de veren niet "bijeen gedrukt" maar wel ontspannen he' ! :applaus: heb je de verschillen gemeten terwijl er iemand op de quad zat ? anders doe dat maar even,dan zul je aan meer als 1,9 cm komen vrees ik ,
zat iemand op, ook 2x dezelfde persoon (deug :) ), maar hebben maar 1.9cm verschil gemeten (ook hebben we tussenin een km gereden, kwestie van de veren los te maken, maar tevergeefs)!

greetz,S

Geplaatst: zo 25 jun, 2006 12:56
door Turboy6
Fré schreef:ja idd wij maken die maar onze arbeiders hebben blijkbaar weinig tijd om de resterend 8 linkages te produceren :x
altijd volk te kort :braak:

heb net weer eens proberen bellen naar de meestergast maar neemt niet op
Hoeveel kost dat bij jullie en is er veel verschil te merken tussen de 'echte' van durablue? Wat zou de leveringstermijn bedragen?
Zien jullie een andere oplossing voor vooraan om hem te verlagen?

Geplaatst: zo 25 jun, 2006 13:21
door Fré
150 euro
4,5 cm verschil
leveringstermijn: na verlofperiode

Geplaatst: zo 25 jun, 2006 16:34
door Turboy6
Dus als ik het goed begrijp kan ik achteraan EN vooraan een andere linkage steken zonder de veren te veranderen, dat zal waarschijnlijk de beste en goeikoopste manier zijn om schoon verlaagd te staan.
Heeft iemand daarmee al gereden en was is jullie ervaring daarmee?

Geplaatst: zo 25 jun, 2006 16:54
door Fré
vooraan zit geen linkage, daar zal je het anders moeten oplossen.

sg6 en ik rijden al een jaar op parcours met deze linkage, in combinatie met bijpassende verbrede a-armen. De volledige quad komt hierdoor een 5-tal cm lager te hangen, en veert stukken beter.
Vanachter nog met originele schokdemper, moet je wel zorgen dat je niet veel meer dan 75-80 kg weegt.

Is het voor op parcours dat je je Z wil uitrusten?