Pagina 2 van 6
Geplaatst: za 24 jun, 2006 08:13
door Ralph
15 tands tandwieltje is ook aan te raden als je dat nog niet hebt.
Geplaatst: za 24 jun, 2006 16:01
door yahmmy the one
wally schreef:beste yammy, doe dit en je bent happy, powercommander (is een must als je verder gaat tunen), gyt-r inlaat en uitlaat. Is dan een heeeeeel andere quad. Ga je nog verder andere cdi box, hogedruk zuiger en kop bewerken. Dan ga je al lekker. Zit je rond de 60+ pk's. Dus dan weet je wat.
dit lijkt me wel wat
die power commander zal er zeker op komen, dat staat vast.
wat is het verschil eigelijk met een andere cdi box? (geen verstand van)
ja de kop bewerken... lijkt mij al serieus werk, ga daar best afblijven.
welke merken van luchtfilters? k&n?
bedankt
conan
Geplaatst: za 24 jun, 2006 16:28
door Ralph
Leuke uitlaten die van GYT-R, maar als ik al die verhalen hoor dat ze uitelkaar vallen dan zou ik er nooit een willen.
Geplaatst: za 24 jun, 2006 16:58
door wally
sorry dan een gyt-r inlaat en een uitlaat (eventueel met powerbomb fmf voorbocht). Dus uitlaat naar keuze. (ik heb een two brothers).
Geplaatst: za 24 jun, 2006 18:28
door yahmmy the one
Ralph schreef:Leuke uitlaten die van GYT-R, maar als ik al die verhalen hoor dat ze uitelkaar vallen dan zou ik er nooit een willen.
van fp, daar heb ik schrik van gekregen, na het lezen van de vele slechte bevindingen...
Geplaatst: za 24 jun, 2006 20:04
door Ralph
Ik ook een beetje, na die 2 in Lille
Maar er is genoeg ander spul wat goed is.
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 11:11
door yahmmy the one
zal waarschijnlijk kijken voor een:
- powercommander
- k&n luchtfilter
- uitlaat: - van acrapovic of van yoshimura
maar wat als je nog een andere cdi box steekt?
dacht dat het zelfde nut had als een powercommander?
wat is het verschil?
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 11:52
door Bartie
yahmmy the one schreef:zal waarschijnlijk kijken voor een:
- powercommander
- k&n luchtfilter
- uitlaat: - van acrapovic of van yoshimura
maar wat als je nog een andere cdi box steekt?
dacht dat het zelfde nut had als een powercommander?
wat is het verschil?
Powercommander doet het volgende :
De Power commander is een computer waarmee je het mengsel van een motor rijker of armer kan afstellen per toerengebied zodat de motor de optimale brandstof luchtverhouding krijgt. De Power commander is voorzien van een map die voor elk merk en type motorfiets verschillend is. U kunt een map downloaden, en uploaden naar uw Power commander. Deze map bepaald de lucht brandstof verhouding. De power commander wordt geleverd met een standaard map, is uw motor voorzien van een open uitlaat, dan dient u in de Power commander een nieuwe map te laden.
info te vinden op :
http://www.quadperformance.be/powercommander.htm
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 12:04
door wally
powercommander is voor je brandstoftoevoer, cdi is voor je ontstekingscurve.
Toegevoegd na 3 minuten:
Bartie schreef:yahmmy the one schreef:zal waarschijnlijk kijken voor een:
- powercommander
- k&n luchtfilter
- uitlaat: - van acrapovic of van yoshimura
Ik zou doen, gytr inlaat, powercommander (geen tfi dobeck), uitlaat van bekend merk, zoals leovinci, hmf, fmf, trinity,lte,white brothers, two brothers, akra, yoshi, bill balance, curtis sparks, laser enz.
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 12:48
door Blasty
HMF
Ralph is er volgens mij ook wel tevreden over.
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 13:11
door Sebastien
wally schreef:powercommander is voor je brandstoftoevoer, cdi is voor je ontstekingscurve.
Toegevoegd na 3 minuten:
Bartie schreef:yahmmy the one schreef:zal waarschijnlijk kijken voor een:
- powercommander
- k&n luchtfilter
- uitlaat: - van acrapovic of van yoshimura
Ik zou doen, gytr inlaat, powercommander (geen tfi dobeck), uitlaat van bekend merk, zoals leovinci, hmf, fmf, trinity,lte,white brothers, two brothers, akra, yoshi, bill balance, curtis sparks, laser enz.
Warom geen dobeck tfi box ben er zeer content van en je kan altijd wat bijregelen
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 13:22
door yahmmy the one
waar voel je dit het meest met een tfi box?
wat is daar zo de prijs van?
nog een vraagje: als ik een andere luchtfilter steek, wordt die beschermkap er dan afgelaten of niet?
wat is hier het voordeel van?
ik rij enkel op de baan, dus voor vuiligheid kan het geen kwaad.
heb ook gezien denk ik bij ivoman zijne luchtfilter dat hij in een alu omhulsel zit. wat is hier het voordeel van?
WAAR KUN JE VOOR EEN GOEDE AFREGELING TERECHT HIER IN BELGIE?
om alles eens goed op punt te stellen.
best alles in 1 keer doen waarschijnlijk.
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 13:30
door Sebastien
TFI box is hetzelde als een powercommander behalve dat je hier zelf moet regelen en bij een powercommander kan je maps downloaden en om ze dan aantepassen moet je dit op de computer doen.
Met een andere luchtfilter mag je uw luchtfilterdeksel eraf doen maar er je kan uw luchtfilterdeksel ook aanpassen zoals hier:
http://www.ehsracing.com/EHS_WEB/Produc ... S_ABX.aspx
De luchtfilterbox van ivoman is ook om meer lucht door te laten.
hier heb je er een voor de raptor 700:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Yamaha-R ... 3273QQrdZ1
het is van cfm racing
greetz
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 14:15
door yahmmy the one
wie kan dit allemaal deftig op punt stellen?
testbank?
Geplaatst: zo 25 jun, 2006 14:20
door Alfredo
Ik denk dat je voor een testbank wel terechtkan bij Wim Motors in Aalter.