12 h Tarrega (Spanje) 1-2 juli
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
't ware weer niet raar, Sammy (Boery) heeft nog maar bier geroken of hij komt alwaar uit zijn schelp...
Goe bezig, weeral een serieus wedstrijdtopic naar de bierhemel geholpen...
Goe bezig, weeral een serieus wedstrijdtopic naar de bierhemel geholpen...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Even kort verslagje, door gebeld en per sms doorgekregen :
40 deelnemers, heel hoog niveau, 90% rijd met Xenon lichten, dus zijn geen amateurkes... Nog steeds poepheet zoals we dat hier zeggen, sproei installatie ligt bijna constant aan, ook tijdens het rijden, tof zo'n verkoelende douche. Parcours is heeeel rap, benauwelijk naar het schijnt, we halen vol 6de versnelling met de KTM 560 !
Training :
1 txarandaka
2 pedrals
3 melich
4 ullastres (2de PDV 2005)
5 Lassaigne
6 piron I
7 hieff
17 Piron II
21 Quadgirl
25 Oede Miere, Pornstar en Bennyn
Na 2u
1 Ullastres
2 Lassaigne
3 Chevrot
5 Hieff
13 Piron II
16 Piron I (problemen met electriciteit)
17 Oede Miere
25 natasja
Na manche 2
1 Ullastres
2 Chevrot
3 Lassaigne
4 Hieff
6 Piron II
13 Oede Miere & co
14 Piron I
Natasja out met rollementen achterbrug kapot, zouden maar 19 van de 40 teams meer rijden. Organisatie is perfect maar hun timing loopt wat op zijn spaans (lees in 't honderd...) Timing is na tijd manueel moeten gebeuren wegens dat transponders uitgevallen waren. Voorlopig niets van problemen voor het Planet Quad team. Onze endurance ervaring loont blijkbaar. Enkel boutje rempedaal losgekomen en nieuwe remblokken achter moeten steken.
40 deelnemers, heel hoog niveau, 90% rijd met Xenon lichten, dus zijn geen amateurkes... Nog steeds poepheet zoals we dat hier zeggen, sproei installatie ligt bijna constant aan, ook tijdens het rijden, tof zo'n verkoelende douche. Parcours is heeeel rap, benauwelijk naar het schijnt, we halen vol 6de versnelling met de KTM 560 !
Training :
1 txarandaka
2 pedrals
3 melich
4 ullastres (2de PDV 2005)
5 Lassaigne
6 piron I
7 hieff
17 Piron II
21 Quadgirl
25 Oede Miere, Pornstar en Bennyn
Na 2u
1 Ullastres
2 Lassaigne
3 Chevrot
5 Hieff
13 Piron II
16 Piron I (problemen met electriciteit)
17 Oede Miere
25 natasja
Na manche 2
1 Ullastres
2 Chevrot
3 Lassaigne
4 Hieff
6 Piron II
13 Oede Miere & co
14 Piron I
Natasja out met rollementen achterbrug kapot, zouden maar 19 van de 40 teams meer rijden. Organisatie is perfect maar hun timing loopt wat op zijn spaans (lees in 't honderd...) Timing is na tijd manueel moeten gebeuren wegens dat transponders uitgevallen waren. Voorlopig niets van problemen voor het Planet Quad team. Onze endurance ervaring loont blijkbaar. Enkel boutje rempedaal losgekomen en nieuwe remblokken achter moeten steken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
4 Hieff
7 Piron II
10 Piron I
12 Pornstar, Oede Miere en Bennyn
Super prestatie daar in de spaanse hitte ! Is veel belovend voor de komende endurances : Bastogne, PDV en Arras !
Wees maar gerust dat er vanavond een belgisch feestje gebouwd wordt !
7 Piron II
10 Piron I
12 Pornstar, Oede Miere en Bennyn
Super prestatie daar in de spaanse hitte ! Is veel belovend voor de komende endurances : Bastogne, PDV en Arras !
Wees maar gerust dat er vanavond een belgisch feestje gebouwd wordt !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
nice workNo Limit YFZ schreef:4 Hieff
7 Piron II
10 Piron I
12 Pornstar, Oede Miere en Bennyn
Super prestatie daar in de spaanse hitte ! Is veel belovend voor de komende endurances : Bastogne, PDV en Arras !
Wees maar gerust dat er vanavond een belgisch feestje gebouwd wordt !
Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
net thuis gekomen. pornstar en ik zijn terug met het vliegtuig gekomen. Zijn beiden meer dan doodop.steve schreef:nice workNo Limit YFZ schreef:4 Hieff
7 Piron II
10 Piron I
12 Pornstar, Oede Miere en Bennyn
Super prestatie daar in de spaanse hitte ! Is veel belovend voor de komende endurances : Bastogne, PDV en Arras !
Wees maar gerust dat er vanavond een belgisch feestje gebouwd wordt !
dit was één van de lastigste wedstrijden die ik ooit gereden heb. maar wel zeer leuke wedstrijd.
oede miere is nog onderweg naar huis met de wagen.
eerst een klein beetje rusten. morgen klein verslag en enkele fotokes.
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
heeeey bennyn!
Net thuis se, deze morgen nog lekker gezwommen. Was nodig na die dagen drank
Da komt er van da ge ni kunt crossen. Twas super en foto's komen eraan eh
wel spijtig da het kapot was, maar heb chrono kunnen rijden en die zag er toch veelbelovend uit. Altijd effe wenne zo ineens op andere quad, ma tging goed voor de rest.
Parkoer lag enorm snel, enorm enorm. Die hitte was ook enorm en de Belgen hebben goe gepresteerd. Op elk vlak, hahaha
Net thuis se, deze morgen nog lekker gezwommen. Was nodig na die dagen drank
Da komt er van da ge ni kunt crossen. Twas super en foto's komen eraan eh
wel spijtig da het kapot was, maar heb chrono kunnen rijden en die zag er toch veelbelovend uit. Altijd effe wenne zo ineens op andere quad, ma tging goed voor de rest.
Parkoer lag enorm snel, enorm enorm. Die hitte was ook enorm en de Belgen hebben goe gepresteerd. Op elk vlak, hahaha
Tarrega... , mijn impressies.
40°C in de schaduw
800m hoog op een plateau zo'n 100 km van Barcelona.
Er was een camping bij het circuit met douches met warm water, deftige toiletten en douches op de piste, een hele pitstraat met tenten door de organisatie voorzien. Ook elektriciteit en verlichting waren aanwezig. Een mooie brede pitlane en een perfect geprepareerd circuit, met verlichting, zodat je niet voor gevaarlijke situaties komt te staan zoals in PDV.
Zouden meer races moeten zijn met zo'n faciliteiten.
Een circuit van 2.3 km lang met een héél harde ondergrond, véél stenen, véél bochten en suuuuuuupersnel.
Om een idee te hebben, 72 km/h gemiddeld...! En die snelheid moest vooral gemaakt worden in de bochten.
Dat was dan ook mijn grote probleem. Ben niet gewoon om op zo'n ondergrond te rijden en het is dan ook een hele toer om je lijnen te vinden. Eens je ze min of meer hebt moet je dan beginnen met de limieten te zoeken. Lees: Vol in z'n zes naar de bocht, even achterrem tikken, om hem dwars te ztetten, naar zijn vijf en gooi dat spel maar met zo'n slordige 100 per uur in een 90° bocht. Sh*t man, hebt daar echt scary dingen gezien. Piron z'n ribbenkast kan er van meepraten! Txarandaka vond ik persoonlijk het meest gestoord. Echt buitenom ,op het randje van de piste, helemaal in tegenstuur, meer dan 100m driften en dan nog op 5 cm van de pitmuur nauwkeurig uitkomen om weer een tandje bij te schakelen. Impressionant!
Ook en vooral wanneer er gesproeid was en de piste echt een ijsbaan was bleven die op het gas.
Moet nog vééééél leren hoor.
En het ligt niet aan de machine maar aan het ventje. Onze W-tec was zonder twijfel de snelste machine op de baan qua acceleratie en eindsnelheid. Nu nog veel later of niet meer remmen voor de bochten en het komt nog allemaal goed Hebben technisch een probleemloos weekend achter de rug en das wel leuk na zo veel voorbereiding. Achterremblokken versleten en een gebroken regelboutje van het rempedaal waren de enige sores. Achterbanden zijn tot op de draad versleten maar dank zij de tireballs geen lekke banden. Onze veelbesproken verlichting werkte subliem tijdens de nachtsessie. Nu hopelijk binnenkort deftige vering en een beetje tijd om te trainen en dan gaan we de snelheid eens een beetje opdrijven.
Belgen hebben héél goed gereden. Vanpeyvenaeghe/ Hieff mooi vierde na een constante wedstrijd zonder problemen. Piron II mooi zevende. Piron/Meertens 10e na 40 minuten in de pits met elektriciteitsproblemen.
En quadgirl had al helemaal geen geluk...! Maar ze liet het niet bepaald aan haar hart komen.
Hebben nog veel gelachen tijdens en na de prijsuitreiking.
En nog bedankt voor de lift naar het zwembad hé!
Nog wat feiten.
We hebben met ons team 70 liter water uitgezopen, bijgevolg kon er niet veel bier meer bij.
Quadgirl heeft met haar team 70 liter pastis uitgezopen, bijgevolg kon er niet veel water meer bij!
Nog een dikke merci aan Sofie voor de pitsbordinformatie en de catering en ook aan Swatten keiart en Eddy voor de pitsassistentie! Zonder jullie geen endurances voor ons.
Heel mooie ervaring, zeker voor herhaling vatbaar en komt maar allemaal meedoen de volgende keer!
En nu maar wachten op de fotos van Bennyn...!
Tot in Bastogne.
40°C in de schaduw
800m hoog op een plateau zo'n 100 km van Barcelona.
Er was een camping bij het circuit met douches met warm water, deftige toiletten en douches op de piste, een hele pitstraat met tenten door de organisatie voorzien. Ook elektriciteit en verlichting waren aanwezig. Een mooie brede pitlane en een perfect geprepareerd circuit, met verlichting, zodat je niet voor gevaarlijke situaties komt te staan zoals in PDV.
Zouden meer races moeten zijn met zo'n faciliteiten.
Een circuit van 2.3 km lang met een héél harde ondergrond, véél stenen, véél bochten en suuuuuuupersnel.
Om een idee te hebben, 72 km/h gemiddeld...! En die snelheid moest vooral gemaakt worden in de bochten.
Dat was dan ook mijn grote probleem. Ben niet gewoon om op zo'n ondergrond te rijden en het is dan ook een hele toer om je lijnen te vinden. Eens je ze min of meer hebt moet je dan beginnen met de limieten te zoeken. Lees: Vol in z'n zes naar de bocht, even achterrem tikken, om hem dwars te ztetten, naar zijn vijf en gooi dat spel maar met zo'n slordige 100 per uur in een 90° bocht. Sh*t man, hebt daar echt scary dingen gezien. Piron z'n ribbenkast kan er van meepraten! Txarandaka vond ik persoonlijk het meest gestoord. Echt buitenom ,op het randje van de piste, helemaal in tegenstuur, meer dan 100m driften en dan nog op 5 cm van de pitmuur nauwkeurig uitkomen om weer een tandje bij te schakelen. Impressionant!
Ook en vooral wanneer er gesproeid was en de piste echt een ijsbaan was bleven die op het gas.
Moet nog vééééél leren hoor.
En het ligt niet aan de machine maar aan het ventje. Onze W-tec was zonder twijfel de snelste machine op de baan qua acceleratie en eindsnelheid. Nu nog veel later of niet meer remmen voor de bochten en het komt nog allemaal goed Hebben technisch een probleemloos weekend achter de rug en das wel leuk na zo veel voorbereiding. Achterremblokken versleten en een gebroken regelboutje van het rempedaal waren de enige sores. Achterbanden zijn tot op de draad versleten maar dank zij de tireballs geen lekke banden. Onze veelbesproken verlichting werkte subliem tijdens de nachtsessie. Nu hopelijk binnenkort deftige vering en een beetje tijd om te trainen en dan gaan we de snelheid eens een beetje opdrijven.
Belgen hebben héél goed gereden. Vanpeyvenaeghe/ Hieff mooi vierde na een constante wedstrijd zonder problemen. Piron II mooi zevende. Piron/Meertens 10e na 40 minuten in de pits met elektriciteitsproblemen.
En quadgirl had al helemaal geen geluk...! Maar ze liet het niet bepaald aan haar hart komen.
Hebben nog veel gelachen tijdens en na de prijsuitreiking.
En nog bedankt voor de lift naar het zwembad hé!
Nog wat feiten.
We hebben met ons team 70 liter water uitgezopen, bijgevolg kon er niet veel bier meer bij.
Quadgirl heeft met haar team 70 liter pastis uitgezopen, bijgevolg kon er niet veel water meer bij!
Nog een dikke merci aan Sofie voor de pitsbordinformatie en de catering en ook aan Swatten keiart en Eddy voor de pitsassistentie! Zonder jullie geen endurances voor ons.
Heel mooie ervaring, zeker voor herhaling vatbaar en komt maar allemaal meedoen de volgende keer!
En nu maar wachten op de fotos van Bennyn...!
Tot in Bastogne.
hier zijn al enkele foto's. de rest zijn allemaal te vinden op onze website.
voor de wedstrijd
voor de wedstrijd
foto na de race
foto na de race
Hmmm, moest ik nu eens over de organisatie hun bil strelen vannacht in de tent, dan krijg ik misschien een groter aandenken.
voor alle zekerheid toch maar even in de broek zitten.
Voila, wat vrouwelijk charmes niet allemaal kunnen veroorzaken e. Een paar rondjes rijden en toch naar huis met het grootste aandenken.
voor de wedstrijd
voor de wedstrijd
foto na de race
foto na de race
Hmmm, moest ik nu eens over de organisatie hun bil strelen vannacht in de tent, dan krijg ik misschien een groter aandenken.
voor alle zekerheid toch maar even in de broek zitten.
Voila, wat vrouwelijk charmes niet allemaal kunnen veroorzaken e. Een paar rondjes rijden en toch naar huis met het grootste aandenken.