Tarrega... , mijn impressies.
40°C in de schaduw
800m hoog op een plateau zo'n 100 km van Barcelona.
Er was een camping bij het circuit met douches met warm water, deftige toiletten en douches op de piste, een hele pitstraat met tenten door de organisatie voorzien. Ook elektriciteit en verlichting waren aanwezig. Een mooie brede pitlane en een perfect geprepareerd circuit, met verlichting, zodat je niet voor gevaarlijke situaties komt te staan zoals in PDV.
Zouden meer races moeten zijn met zo'n faciliteiten.
Een circuit van 2.3 km lang met een héél harde ondergrond, véél stenen, véél bochten en suuuuuuupersnel.
Om een idee te hebben, 72 km/h gemiddeld...! En die snelheid moest vooral gemaakt worden in de bochten.
Dat was dan ook mijn grote probleem. Ben niet gewoon om op zo'n ondergrond te rijden en het is dan ook een hele toer om je lijnen te vinden. Eens je ze min of meer hebt moet je dan beginnen met de limieten te zoeken. Lees: Vol in z'n zes naar de bocht, even achterrem tikken, om hem dwars te ztetten, naar zijn vijf en gooi dat spel maar met zo'n slordige 100 per uur in een 90° bocht. Sh*t man, hebt daar echt scary dingen gezien. Piron z'n ribbenkast kan er van meepraten! Txarandaka vond ik persoonlijk het meest gestoord. Echt buitenom ,op het randje van de piste, helemaal in tegenstuur, meer dan 100m driften en dan nog op 5 cm van de pitmuur nauwkeurig uitkomen om weer een tandje bij te schakelen. Impressionant!
Ook en vooral wanneer er gesproeid was en de piste echt een ijsbaan was bleven die op het gas.
Moet nog vééééél leren hoor.
En het ligt niet aan de machine maar aan het ventje. Onze W-tec was zonder twijfel de snelste machine op de baan qua acceleratie en eindsnelheid. Nu nog veel later of niet meer remmen voor de bochten en het komt nog allemaal goed
Hebben technisch een probleemloos weekend achter de rug en das wel leuk na zo veel voorbereiding. Achterremblokken versleten en een gebroken regelboutje van het rempedaal waren de enige sores. Achterbanden zijn tot op de draad versleten maar dank zij de tireballs geen lekke banden. Onze veelbesproken verlichting werkte subliem tijdens de nachtsessie. Nu hopelijk binnenkort deftige vering en een beetje tijd om te trainen en dan gaan we de snelheid eens een beetje opdrijven.
Belgen hebben héél goed gereden. Vanpeyvenaeghe/ Hieff mooi vierde na een constante wedstrijd zonder problemen. Piron II mooi zevende. Piron/Meertens 10e na 40 minuten in de pits met elektriciteitsproblemen.
En quadgirl had al helemaal geen geluk...! Maar ze liet het niet bepaald aan haar hart komen.
Hebben nog veel gelachen tijdens en na de prijsuitreiking.
En nog bedankt voor de lift naar het zwembad hé!
Nog wat feiten.
We hebben met ons team 70 liter water uitgezopen, bijgevolg kon er niet veel bier meer bij.
Quadgirl heeft met haar team 70 liter pastis uitgezopen, bijgevolg kon er niet veel water meer bij!
Nog een dikke merci aan Sofie voor de pitsbordinformatie en de catering en ook aan Swatten keiart en Eddy voor de pitsassistentie!
Zonder jullie geen endurances voor ons.
Heel mooie ervaring, zeker voor herhaling vatbaar en komt maar allemaal meedoen de volgende keer!
En nu maar wachten op de fotos van Bennyn...!
Tot in Bastogne.