Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 07 jul, 2006 22:58
door Sebastien
Alfredo schreef:Als het standaard materiaal zó goed is, waarom zou je dan überhaupt nog Frame Gussets, een Pro Tucker achterbrug, verlaagde voetsteunen met nerfbars en heelguards, velgen ... kopen? Standaard zijn er weinig quads gemaakt voor 'echte' (niet op het veld van de buur) cross, met W-Tec als uitzondering. En ja, model 2006 van de YFZ heeft veel opgelost, zaken die ook dringend nodig waren. Dit wil wel zeggen dat de YFZ van de vorige jaren 'rommel' is, als je ziet hoeveel fouten er opgelost zijn. Dat heb je trouwens bij alle modellen, kijk maar naar mijn Polaris (te afhellend zadel bij model 2004), dus dat je persé een bekend merk moet kopen omdat het kwalitatief zou zijn, is bullshit. Ik ken zelfs een officiële Honda dealer die niet te spreken is over de 450R. Go figure...
Onderdelen zijn er voor een Barossa genoeg te vinden, ze (Krieger) maakt er zelfs uitlaten voor dus je kan het niet vergelijken met een onbekend merk dat je op eBay koopt ofzo. Het is niet omdat iemand een vraag stelt over een minder voorkomend merk, dat je onmiddellijk een standaard antwoord moet geven: "Alle merken die ik niet ken zijn slecht, koop een Yamaha, Suzuki, ... als je kwaliteit wilt"...
Vergelijk het met de automerken. Wij (mijn moeder dan) is begonnen met een Citroën BX (blikken rommel), dan een AX (nog grotere blikken rommel), dan heeft ze een Audi 80 Cabrio gekocht (relatief degelijke wagen, ware het niet dat er een fout inzat waardoor de wagen stilviel in bochten en we zwaar opgelicht zijn door D'Ieteren), dan een Volkswagen Passat (blikken doos, slecht zitcomfort), dan een Toyota Carina (goede wagen, nooit kosten aangehad). Nadien een Mercedes E-klasse (goede wagen, maar voor die prijs trekt hij op niets, er ging altijd wel iets van elektronica stuk), dan een Rover (model weet ik niet, niets op aan te merken), dan Jaguar (model weet ik niet, reed soepel maar zitcomfort trok op niets) en nu uiteindelijk een Toyota Camry. In de 5 jaar dat we die wagen hebben, zijn er juist 2 lampjes gesprongen. Hij rijdt gewoon subliem en is motorisch niet stuk te krijgen. Voor 2 Camrys koop je trouwens 1 Mercedes E die niet eens in de buurt komt van wat Toyota te bieden heeft. Maarja, naambekendheid = kwaliteit zeker?
Over schuurmachines kan ik niet spreken, maar ik weet wel dat je 4 Kärchers kan kopen voor 1 "beter merk" (kan niet op de naam komen), maar in verhouding gaan die Kärchers wel langer mee dan dat ene duurdere model, dus prijs/kwaliteit is beter.
De eerste reden dat je aftermarket koopt is om een beter rijconfort en veiligheid te hebben, prestaties, show.
Maar daarom zijn die standaard spullen niet slecht van kwaliteit:verymad: . Je hebt zelf aftermarket spullen die slechter van kwaliteit zijn dan de standaard
greetz
Geplaatst: vr 07 jul, 2006 23:05
door Alfredo
Inderdaad, dat kom je altijd tegen, wat niet wilt zeggen dat Suzuki (kwaliteit hé) anderhalf jaar mocht wachten vooraleer ze met een terugroepingsactie begonnen. Of nu zelfs een slecht gelaste achterophanging hebben bij de LTR en je mag er zeker van zijn dat er nog wel foutjes in zullen zitten. Hoor ik iemand roepen:"Koop geen LTR, die lasnaden trekken op niets", zoals ik No Limit wel hoorde klagen over de lasnaden van die buggy?
Geplaatst: vr 07 jul, 2006 23:17
door wantjes #9
ik denk dat daar juist het verschil zit:
de grote merken roepen de quads terug als er fouten zijn, de kleinere laten maar begaan
Geplaatst: vr 07 jul, 2006 23:31
door Alfredo
Niet noodzakelijk, bij Suzuki heeft het trouwens héél lang geduurd en ze doen het enkel omdat de wet het hen verplicht. Als producten lichamelijke schade kunnen aanrichten, ben je zelf aansprakelijk voor alle ongevallen en dat valt serieus duur uit. Ze hebben dus geen andere keuze, dit heeft niets met menslievendheid te maken ofzo.
Als de fouten niet levenbedreigend zijn, worden ze er dan ook bij het volgende model uitgehaald en kan je dat jaar op je kin kloppen.
Geplaatst: vr 07 jul, 2006 23:49
door Steffen
man jij kan zeiken
Geplaatst: za 08 jul, 2006 00:11
door wantjes #9
bij suzuki lang geduurd? vind toch van niet ze, wat vind jij lang? binnen de 2 maanden was dit toch geregeld? of mss zelfs vlugger
Geplaatst: za 08 jul, 2006 11:22
door yamahakodiak
suzuki roept ze terug voor 1 klein probleempje en erkenen het probleem
als ze die chineese zouden moeten terugroepen voor problemen dan kunnen ze gelijk terug na de 1e dag dat ze verkocht zijn
Geplaatst: za 08 jul, 2006 12:00
door brutus32
Steffen schreef:man jij kan zeiken
dit is een domme reply op een zeer interessante discussie
@alfredo ik volg je uitleg helemaal, van nuanceren hebben er nog een paar niet gehoord hier
@allen al bij stilgestaan dat de jappen 30-40j geleden de europese en amerikaanse auto's kopieerden !
EN niet iedereen heeft 6 tot 9000 € over of ter beschikking om speelgoed te kopen
toen ik 18 was, was het gangbaar om een goedkope,oude auto te kopen als eerste, 6m tot 1j leren goed rijden in verkeer en derg en DAN PAS een nieuwe of mooiere.. dit gaat net zo goed op voor quads
aftermarket ? ga s kijken op
www.schuurmanbv.com , verdelen acces voor Yamaha,Eton,SMC,Barossa en verdelen AXP, Pro Armor en Leovince, me dunkt toch degelijke-bekende merken ?
als je een barossa neemt voor een 3800€ dan heb je een goede opstapquad (oliekoeler,achteruitvrsn.) het blok is een replica van de Rebel blok v Honda
wat kost een Blaster ZONDER achteruit ?
@yamahakodiak get your facts right ! ik krijg gelijk welke quad kapot ze
en als laatste punt : wie van al die grote lichten hier heeft er effectief mee gereden ? want dat is volgens mij de enige manier om te weten wat je zelf vertelt !
my 2 eurocents...
Geplaatst: za 08 jul, 2006 12:37
door Alfredo
@wantjes - Ik had het over het magnesium kleppendeksel. Het probleem was zeker al in 2005 bekend, maar toch duurde het relatief lang vooraleer er actie werd ondernomen. Kijk naar de LTR, zo moet het en niet anders.
@Steffen - Als er niets zinniger uit je mond komt, zou je beter zwijgen. Mijn mening is dat je merken niet kan afschrijven op basis van naambekendheid (of in hoeverre jij van het model hebt gehoord) en land van afkomst. Als jij daar niet mee akkoord bent, kan je dat ook op een normale manier vermelden.
Geplaatst: za 08 jul, 2006 13:03
door Steffen
@ alfredo
je hebt gewoon op alles commentaar, of het nu goed of slecht is!
Geplaatst: za 08 jul, 2006 13:09
door brutus32
Steffen schreef:@ alfredo
je hebt gewoon op alles commentaar, of het nu goed of slecht is!
maar wel degelijke,onderbouwde commentaar !
dit is toch waar een forum voor dient : goede EN slechte ervaringen delen EN leren nuanceren
Geplaatst: za 08 jul, 2006 13:18
door Steffen
brutus32 schreef:Steffen schreef:@ alfredo
je hebt gewoon op alles commentaar, of het nu goed of slecht is!
maar wel degelijke,onderbouwde commentaar !
dit is toch waar een forum voor dient : goede EN slechte ervaringen delen EN leren nuanceren
ja, daarin geef ik jouw gelijk.
ik had direct gezegd dat deze quad een goede beginnersquad is voor op de baan.
je moet de negatieve EN de positieve kanten kunnen zien, en niet enkel de negatieve aspecten verwoorden.
ok 'man jij kan zeiken
' was niet mooi van mij, en ik kon dit ook op een andere manier gezegd hebben, daarvoor mijn excuses.
Geplaatst: za 08 jul, 2006 13:34
door Alfredo
Ja inderdaad, er zullen zeker 500 berichten commentaar zijn van mij. Een kleine greep uit het aanbod: "Mooie quad man, veel succes ermee" of "Ik vind de kleurencombinatie echt geslaagd maar zou toch je heelguards terugplaatsen". Moest niemand hier ooit commentaar geven, zou je enkel onopgeloste vragen en smilies zien staan...
Nu dwalen we wel een beetje van het onderwerp af, dus terug ontopic:
Als je voor de Barossa gaat, koop hem dan bij een erkende dealer zodat je niet in de problemen komt, moest er iets stukgaan. Hou er rekening mee dat een Barossa geen competiemodel is, net zoals een Blaster niet gemaakt werd om op de baan te rijden. Kijk dus gewoon een beetje wat je ermee wilt doen en waar je budget ligt.
Veel succes and Have Fun!
Toegevoegd na 2 minuten:
@Steffen -