Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 18:36
door Frank MB
Franky schreef:...en met diezelfde motor, maar dan in een "brommer" gebeuren er dus minder ongelukken? ksnap de logica niet ze, je geeft toch zoveel gas als je zelf wilt..
Die zijn ready to race en dat zijn de quads niet. Bij solo's licht de professionaliteit van alle rijders wat hoger, bij quads gaat het ook vaak om recreatie en het stoer doen met zo'n machine terwijl ze er amper mee kunnen rijden. ik vind het moeilijk om goed uit te leggen maar ik hoop dat jullie het snappen.

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 18:38
door Alfredo
Niet echt eerlijk gezegd, bij moto's ga je toch veel gemakkelijker onderuit? Een klein tikje, foute landing, slechte ondergrond, ... kan al genoeg zijn.

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 18:45
door Frank MB
Alfredo schreef:Niet echt eerlijk gezegd, bij moto's ga je toch veel gemakkelijker onderuit? Een klein tikje, foute landing, slechte ondergrond, ... kan al genoeg zijn.
wat dacht jij van een foute landing met een quad? Geef mij dan maar een motor, en slechte ondergrond gaat een solo meestal nog makkelijker over als een quad. En je hebt zeker ook nog nooit een tikkie vanachter gehad met de quad? dat is ook geen pretje.

Solo's worden eigenlijk alleen gebruikt om op een circuit te rijden en met de quads gebeurd dat veel minder. Daar rijden de meeste over bospaden wegen enzovoorts, en daar gebeuren dan ongelukken. En als zo iemand dan eens naar een circuit komt dan krijgen ze knippen net voor een bocht en dan vliegen ze er ook af. Crossers worden gekocht om op een circuit te rijden, althans de meeste en dat is bij quads niet zo, daar rijd iedereen mee en overal, vandaar de ongelukken.

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 22:59
door Alfredo
Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 23:08
door Drive a Z
Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?

kijk wat denk je dat lastiger is dat je aleen tikken krijgt op het achterwiel omdat het voorwiel toch van de grond is of van 4 kanten omdat je 4 wielen hebt :)

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 23:09
door Bartje 400
Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?

met veel pech allebei , het is nu ook zo , als je eens valt met de quad heb je meestal wat erger als bv met een solo

Geplaatst: za 20 jan, 2007 08:27
door epix no-fear
ik weet het dit is een oud topic maar ik kwam dit filmpje tegen en het is wel de de moeite waard om het te posten dacht ik zo.

http://www.youtube.com/watch?v=pB-GmwjH ... ed&search=

Geplaatst: za 20 jan, 2007 09:19
door OpticalNicolas
:shock: :shock: vet filmpje, VEETEEEEEEEEF quad :applaus: :spieren: :spieren: :rock: :rock: :crossercool:

Geplaatst: za 20 jan, 2007 09:40
door Vincenzo
blijft een zalige quad jammer dat hij zo duur is

Geplaatst: za 20 jan, 2007 17:31
door $t!ng
Hoeveel gaat die dan kosten ongeveer? Is er iemand al van plan zo 1ntje te bestellen, lijkt mij wel prachtige quad...

Geplaatst: za 20 jan, 2007 19:33
door flyingquad
Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?
je moet het anders bekijken als je nog nooit op één van bijden hebt gereden met wat ga jij direct zonder het verstand het gas open gooien! solo of quad!
heb laatst voor de eerste keer op een solo (gereden) gesukkeld heb 2rondjes gedaan met vallen en opstaan tegen 5km per u en gezegt nooit meer. maar herinner me ook nog goed de eerste keer ik op een quad zat.
en dat was volle gas de bocht in zonder na te denken ben er wel blijven opzitten net.

een maat van me reed voor de 2de keer op een oude warrior in het bos heeft ons één keer ZIEN crossen,
door onervaren en denken dat het 4wielen heeft serieus overkop en elleboog ontwrigt.
had die op de solo gezet en hij was waarschijnlijk net als ik na 200m netjes afgestapt.

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 09:47
door wally
ik heb ze alletwee, en een motor is sneller dan een quad, alleen bochtensnelheid kan hoger zijn dan met de motor, maar hangt ook weer af van de bestuurder.

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 09:53
door Robby
Franky schreef:...en met diezelfde motor, maar dan in een "brommer" gebeuren er dus minder ongelukken? ksnap de logica niet ze, je geeft toch zoveel gas als je zelf wilt..
veel mensen denken omdat ze een auto hebben,dat ze met een quad kunnen rijden en onderschatten het gebeuren... voor ne moto moet je een rijbewijs hebben... iemand die zo ne zware enduro of SM koopt en de nodige skills niet heeft wordt daarvoor wel afgestraft.
greetz

Geplaatst: di 23 jan, 2007 14:05
door wallace
Gisteren met de 525 gereden . Is echt super en blijft doorgaan.

Binnenkort zijn ze nederland dan testen in Budel. ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst: di 23 jan, 2007 18:31
door ~JoAcHiM~
wallace schreef:Gisteren met de 525 gereden . Is echt super en blijft doorgaan.

Binnenkort zijn ze nederland dan testen in Budel. ik hou jullie op de hoogte
Ze zijn super ja, maar op dat stukje testparcour vol bulten gisteren kon je ze nu ook niet testen om te zeggen dat ze blijven doorgaan?

Hoeveel versnellingen heb je gebruikt?

Maar het is wel direct te voelen dat ze veel kracht hebben...