Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 16 feb, 2004 23:34
door Bakker
wow wat een snelheid... pff, komen wij aan met onze quads... hehe...

Geplaatst: di 17 feb, 2004 19:32
door raceplop
L.D. schreef:Een standaard Yamaha R1 gaat iets van een 330 km/u, dus eiglijk is ed nie zo rap hé :wink:
Heb nog een R1 gehad,rijd wel geen 330 km/u hoor !! En 330 op de teler mag je gerust 30 van af doen in realiteit.Veel cowboyverhalen over snelheid van moto's worden er verteld.

Geplaatst: di 17 feb, 2004 19:57
door L.D.
Wel, ik ken 2 mensen met een R1, de 1e zegt dat hij iets trager gaat, das wel waar. Maar de andere is ook tuningsfreak, echt een maffe gast :P
Hij heeft veel dinges int chromé en heeft 4 (jaja, 4) uitlaten, maar denk da er 2 voor de show zijn... Hij beweert dat hij 350 kan.

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 20:04
door stefan00
nee nog geen 300 voor mij. me record is 250 met porsche (naast) en met moter 220. (achterop, honda cbr600r) :D

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 20:11
door B@ckBone
Ik ( alle pa ) heeft een MG Agusta ...

De echte racefanaten weten wat dat is , juist , een " MOORDMACHINE"

Snelste ooit gedraaid met dat ding was 315 kmh , toen ging het toch echt wat te snel met die tunnelvision ....Je vliegt bijna van de motor af , zo een strakke wind op je face...

Met de wagen is het snelste ooit rond de 290 geweest met de vroegere porsche 911 bi turbo van pa geweest , man lief , dat gaat hard !

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 20:28
door Mika
Hmmm kom ik toch net wat tekort, 230 (Audi A6)...

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 20:30
door stefan00
Mika schreef:Hmmm kom ik toch net wat tekort, 230 (Audi A6)...
laat me raden ... :D 1.8 turbo 165 pk :D

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 20:31
door Mika
2.5 TDI 180pk ;-)

Geplaatst: ma 01 mar, 2004 19:53
door raceplop
B@ckBone schreef:Ik ( alle pa ) heeft een MG Agusta ...

De echte racefanaten weten wat dat is , juist , een " MOORDMACHINE"

Snelste ooit gedraaid met dat ding was 315 kmh , toen ging het toch echt wat te snel met die tunnelvision ....Je vliegt bijna van de motor af , zo een strakke wind op je face...

Met de wagen is het snelste ooit rond de 290 geweest met de vroegere porsche 911 bi turbo van pa geweest , man lief , dat gaat hard !
Een MG Agusta ken ik niet maar een MV Agusta wel,loopt echt wel Geen 315 km/h.Rij zelf veel op circuit met de moto en heb nog een MV voorgegaan op Francorchamps en mijn moto gaat ZEKER geen 300km/h.

Heb er een stukje bijgeplaast van een test met de MV Agusta F4:





De achterkant en de voorkant van de motor worden met elkaar verbonden door een frame dat gedeeltelijk bestaat uit een vakwerkstructuur van ronde buizen uit chroom-molybdeen en een gegoten sectie aan het balhoofd en aan de achterkant van het motorblok. Dat motorblok is een vloeistofgekoelde viercilinder in lijn, die dwars op de rijrichting is gemonteerd. Via een boring en slagverhouding van 73,8 x 43,8 komt de motor aan een totale cilinderinhoud van 749,4 cc. Twee bovenliggende nokkenassen en zestien radiaal geplaatste kleppen zorgen samen met het elektronisch gestuurde Weber-Marelli injectiesysteem voor de toevoer van het brandstofmengsel. De motor ontwikkelt volgens de fabrikant een maximaal vermogen van 137 pk bij 12.600 omwentelingen per minuut. Het maximum koppel van 81 Nm wordt bij 10.500 toeren per minuut afgeleverd. Deze krachten worden via een natte meerplaatskoppeling aan de zesversnellingsbak afgegeven waardoor de motor bij 13.300 toeren per minuut in de hoogste versnelling volgens de fabrikant een theoretische topsnelheid moet weten te halen van 283 kilometer per uur. Dat alles wordt omgeven met een fraai kunststof kleedje, regelbare rem- en schakelpedaaltjes, een knap ogend dashboard en een logo dat herinneringen oproept aan een raceverleden dat ronduit gigantisch is

Geplaatst: di 02 mar, 2004 11:26
door blaster
mijn record 315 km/u AUDI RS4 485 pk
sportec tunings-kit incl. Sport-kat & sportuitlaat systeem, Sportec 18" velgen,
Mov'it "Brembo" remmen voor 380mm en achter 360mm, Forge dump ventile,
Verwijderde snelheidsbegrenzer, H&R veren en schokbrekers, UUC short-shifter, Sportec stabi achter

Geplaatst: di 02 mar, 2004 11:43
door Ralph
Gaap....jongens geef het maar op. Mijn record is 1010 km/h (stond op het TV'tje wat er hing) in een KLM Boeing 747, beat that :lol:

Geplaatst: wo 07 jul, 2004 20:31
door sjarty
weet het wel , zeer oude topic maar wou toch even comentaar geven op deze droomverhalen!!!
een hayabusa of augusta of r1 gaan zeker geen 340 :shock: :shock: en meer , moeten jullie maar eens op een motor stappen in plaats van jullie quad anders kan je er niet over meepraten , de hayabusa en gsxr 1000(model 2004) zijn zowat de snelste fabrieksmortoren en gaan tegen de 310km/h en daar blijft het bij en zoals jullie zeggen , tunen voor snelheid is met de tandwielen en cilinderinhoud!!!
uitlaten en dergelijke gaan tunen op de pk's.

Geplaatst: wo 07 jul, 2004 21:01
door Ralph
Met tunen win je ook snelheid.
Maar hoe verklaar jij dan de filmpjes van Ghost Rider?

Geplaatst: wo 07 jul, 2004 21:03
door sjarty
die motoren zijn getuned voor duizenden euros :twisted:
al wat zij kunnen veranderen , veranderen zij , en bvb met carbon wielen en dergelijke win je natuurlijk snelheid ook!

Geplaatst: wo 18 aug, 2004 23:37
door Robbert
veel van die verhalen over motors zijn meestal wel nep.. maar je hebt er echt lui tussen zitten... [like ghostrider] die het wel echt doen en kunnen..

hardst waarin ik ooit in de auto mee heb gezeten [dus geen vliegtuig ralph :roll: :P] is 280 in maserati 3200GT met twee turbo's.. das echt een beest.