Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 23 aug, 2006 08:41
door BULLET-PROOF
Teunie schreef:Warrior350 +- 18pk
Raptor350 +- 20pk
Blaster200 +- 20pk
Zo zal het ongeveer zijn, op 1 of 2 pk verschil kijken we niet he
Ze zitten dus ongeveer allemaal op 1 lijn.
Het DT200 blok heeft er meer, netzoals het RZ350 blok waarvan de Banshee is afgeleid.
Denk dat een goede wel moeilijk te vinden is, worden al lang niet meer gemaakt.
Verder heb je extra elektronica nodig voor de powervalve. Met alleen een blok ben je dus weinig, de bedrading moet erbij zitten.
Dit is het hele topic over de conversie van de Blaster:
http://www.macdizzy.com/yfsdt_2003.htm
Originele DT200
RZ350
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_Rz350
Tot zover een stukje historie.
@Yamaha grizzly 700 en teunie
heel erg bedankt , nu weet ik het toch !want op de papaieren stond het niet !

Geplaatst: wo 23 aug, 2006 16:47
door blaster200
Mmm Ik zal eens proberen om zon blokje op de kop te tikken. Maar hoe werkt die powervalve dan? En wat moet er aan die bekabeling anders dan?
Geplaatst: wo 23 aug, 2006 16:50
door epix no-fear
blaster200 schreef:Mmm Ik zal eens proberen om zon blokje op de kop te tikken. Maar hoe werkt die powervalve dan? En wat moet er aan die bekabeling anders dan?
die word aan ge stuurt door een servo.
als je bij voorbeeld je quad uit zet als ie op volle toeren draait.
en je zet dan het contact uit en daarna weer aan hoor je de servo draaien om de klep in de goede stand te zetten.
de powervalve werkt als volgt
een 2takt heeft tegen druk nodig om goed te lopen.
bij lage toeren is de tegen druk te weinig om genoeg vermogen te leveren
dus gaat de klep dicht waardoor de uitlaatpoort kleiner word en dus meer tegen druk geeft.
hoe meer toeren het blok gaat maken hoe verder de poort open gaat
