Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 27 aug, 2006 18:52
door OpticalNicolas
eerst nog wat sparen he dan direct yamaha of kawa, of honda 350 of suzuki 400 ne ze
schoon machientje vinnek

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 21:52
door mx jake
gaat meestal gelijk met de piston
zoon ketting kost niet de hele wereld dus gelijk een nieuwe als je blok open is
Geplaatst: di 29 aug, 2006 17:27
door Skicks
1.5 jaar mijn Z400, en heb de distributieketting een maand geleden moeten vervangen, omdat m'n kettingspanner op de laatste klik stond. Weet niet echt waarom zo snel, maar nu rijdt ie terug perfect!
greetz,S
Geplaatst: do 31 aug, 2006 10:46
door OpticalNicolas
die kettingspanner gaat dat otomatisch of moet je soms aan iets draaien dat ze opspant want bij die tekeningen is dat wat ingewikkeld vanachter bij die spanner
Geplaatst: do 31 aug, 2006 18:24
door Teunie
Wanneer er geen kliks meer zijn op de spanner moet je hem vervangen.
Geplaatst: do 31 aug, 2006 18:43
door Fré
Skicks schreef:1.5 jaar mijn Z400, en heb de distributieketting een maand geleden moeten vervangen, omdat m'n kettingspanner op de laatste klik stond. Weet niet echt waarom zo snel, maar nu rijdt ie terug perfect!
greetz,S
De reden is simpel: de automatische kettingspanners op deze motor spannen te hard, bovendien klikken die in 1 richting vast. Hierdoor staat er te veel spanning op de distributieketting, en gaat deze vroegtijdig rekken.
Ook de oplossing is simpel: MCCT, manuele spanner: geeft EXACT de spanning die nodig is op de ketting: zie mijn en sg6 zijn quad in garage, bij modificaties:

Geplaatst: do 31 aug, 2006 21:23
door Skicks
Fré schreef:Skicks schreef:1.5 jaar mijn Z400, en heb de distributieketting een maand geleden moeten vervangen, omdat m'n kettingspanner op de laatste klik stond. Weet niet echt waarom zo snel, maar nu rijdt ie terug perfect!
greetz,S
De reden is simpel: de automatische kettingspanners op deze motor spannen te hard, bovendien klikken die in 1 richting vast. Hierdoor staat er te veel spanning op de distributieketting, en gaat deze vroegtijdig rekken.
Ook de oplossing is simpel: MCCT, manuele spanner: geeft EXACT de spanning die nodig is op de ketting: zie mijn en sg6 zijn quad in garage, bij modificaties:

PM me aub wat info en een prijs?
Geplaatst: do 31 aug, 2006 21:37
door Teunie
Het is weinig werk om dit af en toe na te kijken.
Ik ben ervan overtuigd dat meerdere blokken die in de soep draaien dit als oorzaak hebben.
Gewoon blijven doorrijden met een ketting die teveel is gerekt.
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 07:46
door Fré
Skicks schreef:Fré schreef:Skicks schreef:1.5 jaar mijn Z400, en heb de distributieketting een maand geleden moeten vervangen, omdat m'n kettingspanner op de laatste klik stond. Weet niet echt waarom zo snel, maar nu rijdt ie terug perfect!
greetz,S
De reden is simpel: de automatische kettingspanners op deze motor spannen te hard, bovendien klikken die in 1 richting vast. Hierdoor staat er te veel spanning op de distributieketting, en gaat deze vroegtijdig rekken.
Ook de oplossing is simpel: MCCT, manuele spanner: geeft EXACT de spanning die nodig is op de ketting: zie mijn en sg6 zijn quad in garage, bij modificaties:

PM me aub wat info en een prijs?
Je hebt ze voor iets van een 50 euro in je bus zitten.
De degelijkste zijn te koop bij
www.thumpertalk.com
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 15:20
door OpticalNicolas
thx voor de tip
kzal het mischien eens kopen in de toekomst, kan je dat dan zelf innstaleren, het inetereseerd mij ik volg ook mechanica, maar zo ver zit ik nou ook weer niet

Geplaatst: vr 01 sep, 2006 17:52
door Fré
Ja die installeer je zelf. In het begin is het wat zoeken, luisteren voelen, maar na een paar keer proberen is het peanuts. Daarna moet je enkel nog heel sporadisch eens bijstellen, meestal is dat maar 10-tal graden en je kan weer voor een hele tijd voort. Je kan ook veel langer wachten, maar na verloop van tijd ga je de distributieketting dan echt goed gaan horen.
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 17:58
door OpticalNicolas
thx, zit daar dan een instalatie papierke bij, dak dan nix verkeert doe e?
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 18:35
door Fré
ja, maar ik bedenk me ineens, heb jij een Suzuki? Want anders is dit allemaal niet echt nuttig, elk model heeft zijn eigen zwakke puntjes, maar om nu zomaar ineens bij een vrij onbekend merk met de distributieketting te gaan inzitten. Je moet een beetje bedacht diagnoses stellen, niet zomaar ineens de distributiekettingspanner verdenken want bij vele andere motoren heeft die geen uitzonderlijke problemen.
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 20:15
door OpticalNicolas
er is nix aan maar,omdat ik denk asl ik ergens ronde 2000km ga zitten dat er iets gaan aan zijn, kheb op inernet kwe nie waar geleze hij had dezelfde als da mijne en op 1800KM, sprong zijn distributieketting, omdat ze te los hing zij de dealer, dus ja dan bespaar ik me een hoop kosten en miserie
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 22:23
door Fré
ja ma volgens mij is dat iets dat je gewoon af en toe eens moet controleren, ik denk niet dat je er zo maar even een getal op kan plakken.