Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 06:51
door El Fred
das ook just!
duimgas heeft een minder groot scharnieroppervlak, waardoor er ook minder stof en dergelijke kan blijven
tussenzitten!
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 13:01
door Koen Berendsen
SlOoT schreef:Ik heb met zowel duim- als draaigas gereden. Ik rij nu alleen maar op crossbanen die vaak erg hobbelig zijn. In het begin was draaigas heel erg wennen, maar na een tijdje ging het beter en nu wil ik niet anders meer. In de bochten hang ik helemaal naast de quad en ik ben dan nog wel in staat om gas te geven
Nog een voordeel van draaigas is dat je het handvat met je hele hand vast kan houden, met duimgas kun je het handvat minder goed vast houden.
Maar duimgas beviel mij ook heel erg goed, heb eigenlijk nooit erg last gehad van mijn duim. Je hebt met duimgas wel iets meer controle over het gas, dat moet ik wel eerlijk toegeven.
De reden waarom ik ben over gestapt was vanwege de dubbele gas kabel. Op de crossbaan heb ik al enkele gezien waarbij het gas bleef hangen, en ik kan je verzekeren dat dat echt geen pretje is want je vliegt dan gewoon keihard de bocht uit. Want normaal gesproken laat je op het aller laatste moment het gas los en dan rem je, maar stel je dan eens voor dat je al op dat allerlaatste moment zit waarbij je vol in de ankers moet voor een scherpe bocht en dat gas blijft gewoon helemaal open staan
Zoals ik al zei, ik heb het al meerdere malen gezien en ik wil dat dus echt niet hebben.
En als je op het laatste moment MOET remmen, kun je dan het gas loslaten zonder van de quad te vallen en dan nog remmen?
een duimgas hoort bij een quad.
of je op een scootmobiel een draaigas laat zetten?
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 13:44
door Delriva
Ik heb mijn Raptor 700r gekregen met draaigas erop maar na 1 rit was ik al vlug
terug overgeschakeld naar duimgas want de draaigas vond ik levensgevaarlijk.
Op mijn 660 heb ik ook hele tijd met draaigas gereden en daarna overgestapt naar duimgas
en vond ik met de duimgas veel beter kon doseren en de quad beter onder controle houden.
Voor mij dus duimgas.
Greetz,
D.
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 13:58
door Koen Berendsen
Zijn er dan quads die met draaigas uit de fabriek komen?
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 14:03
door Delriva
Koen Berendsen schreef:Zijn er dan quads die met draaigas uit de fabriek komen?
Neen, maar ik heb de mijne 2de hands gekocht en er stond draaigas op.
De originele duimgas had ik meegekregen.
Greetz,
D.
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 14:54
door SlOoT
Koen Berendsen schreef:En als je op het laatste moment MOET remmen, kun je dan het gas loslaten zonder van de quad te vallen en dan nog remmen?
Ja, waarom zou dat niet kunnen ?
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 15:09
door Koen Berendsen
SlOoT schreef:Koen Berendsen schreef:En als je op het laatste moment MOET remmen, kun je dan het gas loslaten zonder van de quad te vallen en dan nog remmen?
Ja, waarom zou dat niet kunnen ?
je leunt bijvoorbeeld helmaal naar links. dan zit je rechterarm helmaal gesterkt, dan kun je een draaigas toch moeilijk loslaten of terugdraaien, ik weet neti hoe ze dat doen ik heb nooit met een draaigas gereden. tenzij op brommer mwa ik kon niet goed terugdraaien, maarja je kunt ook gewoon zonder gas de bocht ingaa;)
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 15:56
door SlOoT
Ja, in zo'n situatie is het wel wat lastiger als met duimgas
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 16:39
door Vyrena
Je hangt toch nooit met al je gewicht aan het stuur als je ernaast hangt? Je hangt met je gewicht op je been zodat je armen vrij zijn om te bewegen, anders zou alles wel erg snel verkrampt raken. En je draait je gas terug met je pols, dus je hoeft niet te gaan verzitten ofzo om je gas terug te draaien.
IK heb er één keer last van gehad, was op een baan waar een super smal bochtje naar rechts inzat, 180 graden, en toen kon ik niet goed meer draaien. Voor de rest nog nooit iets gemerkt. Het is gewoon wat je gewend bent.
Geplaatst: za 02 sep, 2006 01:07
door SlOoT
Ik moet eerlijk toegeven dat ik in het begin totaal niet kon rijden met draaigas erop. Maar nu dat ik eraan gewend ben gaat het gewoon super
Geplaatst: za 02 sep, 2006 13:36
door El Fred
is weer zoon tweetakt viertakt discussie
Tis vooral een persoonlijke keuze, zoals zoveel dingen, alles went mits wat oefenen.
Geplaatst: vr 08 sep, 2006 13:43
door yamaha_764
Waarom zou je duimgas gaan veranderen naar draaigas het is bij alle twee gewoon een kwestei van wennen..
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 22:04
door Yellow_Terror
ik heb op de mijne een draaigas laten zetten, vind dit stukken beter.
Moet er wel bij zetten da ik nog ni heel veel met een duimgas heb gereden dus misschien dat het daar aan ligt.
Vind een draaigas minder vermoeiend ook dan een duimgas, ma da zal wel de gewoonte zijn denk ik.