Pagina 2 van 4

Geplaatst: vr 15 sep, 2006 21:25
door Meeki
ik weet t ben er vorige week nog geweest toen ik voor n suzuki ging kijken
die hadde ze niet :? heb m maar ergens anders gekocht

Geplaatst: vr 15 sep, 2006 22:46
door Carthago
Vyrena schreef:Als je met deze blokken gaat tunen kan je beter iets anders kopen. De winst wat je uit het blokje haalt is in verhouding erg weinig maar kost veel om te doen.
Ik heb van het merk nog nooit gehoord, er zal vast wel iemand hier zitten die het kent, maar bij ons over het algemeen kennen we het merk amper, vandaar dat er ook weinig op het forum is te vinden.
Ik denk dat je met een blaster beter uit bent, makkelijker te tunen en relatief goedkoop. Of wil je persee een viertakt?
Zoals ralph al zei wil ik hem op kenteken kopen, en dat kan dus niet meer bij een nieuwe blaster omdat het 2-takt is. En dat het merk nog niet bekend is komt denk ik omdat onder andere deze 250cc pas vanaf deze zomer wordt geleverd en dus redelijk jong is. daarom was ik wel beniewd of tog nog iemand er ervaringen over kon geven :)

en een snellere quad kopen gaat voor mij niet aangezien bv. een raptor 350 of een LTZ 400 zo'n beetje dubbel zo duur is en ik dat als student niet kan betalen :P

Ralph schreef:Het is voor een quad met kenteken, dus 4 takt is wel handig. Er is niets anders aan te tunen behalve een uitlaat en een luchtfilter.
en dat levert dus nauwelijks winst op? en nokkenassen ofzo ook niet? nouja dan maar zo rijden :) indd lang niet zo snel als een LTZ 400 maar nog leuk genoeg om te kopen :D

mr. schreef:die quad lijkt best wel een btj op een ltz 400 kwa neus en tank
Carthago schreef:

Afbeelding


Afbeelding
Nou in het echt zit de onderste koplamp er niet op, tenminste niet diegeen die ze bij quadparadijs hadden staan. en in de folder staat hij ook zonder de onderste koplamp afgebeeld. dus wel apart :draailach:


En uit al die reacties te horen moet ik dus niet bij quadparadijs gaan kopen, wat is wel een goede en eerlijke quadwinkel (het liefst in de buurt van deventer, maar iig in NL) om de quad bij te kopen?

Geplaatst: za 16 sep, 2006 15:33
door PeRReWePS
De CPI heeft het alom bekende "honda" blok.. 5Xvoor 1xachter 250cc... de rest is bekend...

maar doet niks af van de kwaliteit is gewoon goed als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding...
Ik merk wel steeds vaker dat mensen merkengeil worden (wat niet erg is... ben het zelf ook 8) ) Dit kan best wel negatief overkomen voor de mensen hier op het forum die met een B-merkquad rijden (geen chinees, maar bv SMC, CPI, goes etc.)

Geplaatst: za 16 sep, 2006 15:57
door Lewis
PeRReWePS schreef:De CPI heeft het alom bekende "honda" blok.. 5Xvoor 1xachter 250cc... de rest is bekend...

maar doet niks af van de kwaliteit is gewoon goed als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding...
Ik merk wel steeds vaker dat mensen merkengeil worden (wat niet erg is... ben het zelf ook 8) ) Dit kan best wel negatief overkomen voor de mensen hier op het forum die met een B-merkquad rijden (geen chinees, maar bv SMC, CPI, goes etc.)
Honda blok ? naast een Honda blok naast gelegen zeker ! :lol:

Geplaatst: za 16 sep, 2006 16:37
door Meeki
honda blok ja.. mallen die honda niet meer gebruikt worden opgekocht door koreaans smc en die maken hem onder honda licencie

Geplaatst: za 16 sep, 2006 17:06
door PeRReWePS
SMC is Taiwanees.. en ze gebruiken net zo als zo veel van de wat "betere" taiwanese bedrijven gebruik van deze mallen... (niet zoals de chinese vaak doen...)

en staat toch niet voor niets -->"honda"<-- blok (let op de 2 ")

Er zijn heel veel merken (o.a. Bombardier, Polaris kymco etc....) die hun producten ook in Taiwan laten maken... in dezeflde fabrieken van SMC, Adly, SYM etc. etc.....

Geplaatst: za 16 sep, 2006 19:05
door Carthago
PeRReWePS schreef:De CPI heeft het alom bekende "honda" blok.. 5Xvoor 1xachter 250cc... de rest is bekend...

maar doet niks af van de kwaliteit is gewoon goed als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding...
Ik merk wel steeds vaker dat mensen merkengeil worden (wat niet erg is... ben het zelf ook 8) ) Dit kan best wel negatief overkomen voor de mensen hier op het forum die met een B-merkquad rijden (geen chinees, maar bv SMC, CPI, goes etc.)
5x voor 1x achter 250cc? wat bedoel je daar precies mee? 5x voor 1x achter? :oops:

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 13:54
door PeRReWePS
de versnellingen

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 14:27
door Meeki
de achteruit zit bij dat blok niet en de motor alleen 5x vooruit en de achteruit zit in de swingarm

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 14:29
door Carthago
Meeki schreef:de achteruit zit bij dat blok niet en de motor alleen 5x vooruit en de achteruit zit in de swingarm
en dat de achteruit in de swingarm (wat is dat?) zit houd in?

maar het klopt wel ja de cpi heeft 5 vooruit en 1 achteruit vernselling :)

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 19:07
door Meeki
dat de motor gewoon vooruit blijft draaien en het achtertandwiel ook, er zit dan een tanwiel overbrenging in de swingarm (achterbrug) dat de as met wielen wel achteruit draait

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 19:22
door Carthago
Trouwens, het zal bij deze quad wel niet mogelijk zijn om andere uitlaatdempers (voor meer vermogen) van een barossa of smc te monteren denk ik? aangezien deze quad 2 uitlaten heeft. Weet iemand of er wel dempers voor meer vermogen voor deze quad te koop zijn?

achterkant:

Afbeelding

of moeten er dan gewoon 125cc dempers op ofzo? wat kan ik hier voor kopen.

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 19:25
door Meeki
Afbeelding

op deze foto kun je ook de achteruit transmissie zien een deel daarvan is dat zwarte ding achterop

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 19:27
door Ralph
Raar systeem.

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 19:29
door Meeki
is idd een raar systeem en bij de barossa's waren er ook vaak problemen mee (zoals ik gehoord heb)
die taiwanese zijn ook de enige die dit gebruiken barossa kasea smc cpi enz enz