Pagina 2 van 4

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 17:22
door Ralph
Maar dat is 10 jaar geleden :)

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 17:38
door epix no-fear
volgens mij wel meer dan 10 jaar geleden want ik kan me nog herinneren dat er yamaha RD350 waren met elektronische powervalve

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 18:28
door wally
als je powervalve Na je uitlaatbochten plaatst kan je de tegendruk goed regelen, bij mijn soes was het middels een servo, maar heb er weinig van genotn want na 50km kwam er een full sys op en dat was een verschil! Persoonlijk hoef ik geen powervalve, ook niet op mijn quad. Die is al gemaakt op koppel en heeft ie zat.

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 18:31
door epix no-fear
wally schreef:als je powervalve Na je uitlaatbochten plaatst kan je de tegendruk goed regelen, bij mijn soes was het middels een servo, maar heb er weinig van genotn want na 50km kwam er een full sys op en dat was een verschil! Persoonlijk hoef ik geen powervalve, ook niet op mijn quad. Die is al gemaakt op koppel en heeft ie zat.

wel eens op een banshee gereden :?
daar zit onderin dus helemaal geen koppel in
en ik denk dat als ze op de banshee powervalve zouden zetten dat het een in mens verschil maakt :shock:

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 18:34
door wally
zeker, op een 2 takt werkt het heel goed, maar ik had het over 4-takt sorry. (En zou graag is een keertje op een shee willen rijden... :) )

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 20:44
door Skicks
Ralph schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i

Ik las dat ze bezig zijn met elektronische kleppen, dat zou helemaal mooi zijn...
Zijn nu bezig met magnetisme ipv nokkenassen...

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 21:18
door Ralph
Je kan een metalen staaf laten bewegen door een spoel, ik vermoed dat het dan zoiets wordt.

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 07:12
door mikebike
Skicks schreef:
Ralph schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i

Ik las dat ze bezig zijn met elektronische kleppen, dat zou helemaal mooi zijn...
Zijn nu bezig met magnetisme ipv nokkenassen...
Aprillia reed er al mee in de gp met een driecilinder,ontwikkelt samen met een formule 1 team ,waar ze het ook aan het testen zijn(lucht en elektrische bedient),binnenkort komt ferrari met het oude systeem van ducati om de kleppen desmodromisch te bedienen,ook een mooi systeem nooit geen last van zwevende kleppen..

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 08:32
door Ralph
Dat desmo systeempje is inderdaad ook wel mooi, ik vraag me nog steeds af waarom dat bijna nooit wordt toegepast.

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:32
door Tony
Is een typisch kostenplaatje.

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:39
door wally
Ralph schreef:Dat desmo systeempje is inderdaad ook wel mooi, ik vraag me nog steeds af waarom dat bijna nooit wordt toegepast.
alleen hoogtoerige motoren. Meer draaiend moment en meer bewegingen in 1 cyclus, plus het weegt meer. Zwaardere klepveren met titanium kleppen is een optie op getunde motoren.

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:00
door mikebike
+de techniek kan het nu nog goed aan met klepveren,dus de desmo is nog niet echt nodig..

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:02
door epix no-fear
soooooooooooow gek dit is echt de eerste fatsoenlijke discussie op het forum in maanden geloof ik 8)
eindelijk weer een zinnig onderwerp met mensen die er verstand van hebben :D

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:17
door Robby
het systeem van ducati is door een leek ook niet af te regelen en geratel dat er vanaf komt :)

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:26
door wally
Robby schreef:het systeem van ducati is door een leek ook niet af te regelen en geratel dat er vanaf komt :)
niet waar, desmo kan je ook stellen, hetzelfde als de kleppen, en het geratel is van de koppeling. kan je ringen tussen zetten en dan is dat weg, maar dat is het karakter van de ducati volgens ducatisten. Persoonlijk vind ik ducati een klote motor met een veel te hoge prijs. Maar de styling :rock: :tongduim: