Pagina 2 van 3
Geplaatst: di 19 sep, 2006 21:15
door OpticalNicolas
eens opnieuw afstellen an toch geen kwaad?, of heb ik dat verkeerd?
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 18:59
door jannes
ik heb dus de carbu eens proberen af te stellen (zoals beschreven hier op het forum). maar er verandert dus nix...
De gasnaald in verschillende posities gezet, luchtvijs in verschillende posities gezet...
Hoofdsproeier ben ik niet aangeweest omdat deze normaal standaard zou moeten zijn...
Ik versta het niet meer
Bougie heb ik ook verwisseld met een bougie die in een draaiende motor zit, dus bougie is ook nix aan volgens mij.
iemand die nog weet wat er zou kunnen mis zijn?
Ik ben ten einde raad...
Vriendelijke groeten,
Jannes
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 19:01
door OpticalNicolas
ga eens naar een moto, wereld, of vraag aan een van je vrienden, of zij er niets van weten.
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 19:03
door jannes
heb weinig vrienden die ervaring hebben met quads (zoals ik oa

)
Iemand die nog raad zou weten?

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 19:04
door OpticalNicolas
kben nie zeker, kben er ook nie zon kei in, maar zou dit de onsteking niet kunnen zijn?
ofwel moet je is naar een motowinkel gaan, want quad techniek is ongeveer dezelfde als mototechniek
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 19:09
door jannes
Het zit eingelijk zo:
De quad is de mijne niet. Ik moet hem vermaken voor een vriend en dan mag ik hem 2weken gebruiken om wat mee te crossen.
dus veel kosten zal ik daar niet aan doen.
Kzal morgen eens raad gaan vragen in een motowinkel, dat zal hoop ik toch geen geld kosten
Vr groeten
Ps: ontsteking is volgens mij goed. Mooie blauwe vonk die van 5mm tot 10mm nog overspringt op het kader...
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 20:44
door gareth
Als je alles gecontroleerd heb en goed is, kan het inderdaad de ontsteking zijn.
Vonken kan die wel doen ja, maar doet die het ook op het goede moment.
De ontsteking kan verlopen zijn. Carburateur moet je laten staan hoe de was.
Als niks meer vies is of versleten kom je nog uit op de ontsteking. Dus moet je dat laten controleren.
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 20:47
door jannes
gareth schreef:Als je alles gecontroleerd heb en goed is, kan het inderdaad de ontsteking zijn.
Vonken kan die wel doen ja, maar doet die het ook op het goede moment.
De ontsteking kan verlopen zijn. Carburateur moet je laten staan hoe de was.
Als niks meer vies is of versleten kom je nog uit op de ontsteking. Dus moet je dat laten controleren.
onsteking kan het toch ook niet zijn? anders zou hij totaal NIET draaien, moest de ontsteking verlopen zijn.
Maar hij rijd voor een 100 meter zeer goed, net nieuw. maar na 100 meter wil hij niet meer.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met dat buisje die staat op het spruitstuk. Ik heb deze nu afgesloten maar ik denk dat die ergens moet op aangesloten worden, maar waar weet ik neit.
Vr groeten,
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 20:50
door gareth
Als die elke keer te laat vonkt en niet goed ontbrand wordt bougie nat.
Maar bougie wordt niet te nat ofzo.
Heb je nog een nippel over op je carburateur, miss daarop.
Maak anders foto van het spruitstuk en carburateur terwijl het erop zit.
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 20:53
door jannes
Bougie slaat wel zwart uit gelovek...
En de motor start moeilijk. vooral als ie koud heeft.
Kzal morgen es foto nemen. tzal heel veel duidelijkheid brengen.
Kheb 3 overlopen aan mijn carbu. 1 langsonder de vlotterbak, 2 aan de linkerkant van de carbu.
En dan nog die nippel op het spruitstuk. Maar ik heb al gehoord dat deze dient om je volledig carburatiesysteem vacuum te trekken als je je gas lost...
Morgen foto's
Grtz
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 20:59
door OpticalNicolas
dat op dat spruitstuk moet je nix van aantrekken hoor, dat heb ik ook juist dat er bij mij iest word ingeblazen, van de cilinder, vraag mij nie wa want ik weet het ook niet, kzal er eens een fototje van trekken, maar waarschijnlijk is het de onsteken die een heel klein beetje is verzet, zoals hier al is verteld, laat dit gewoon eens afstellen, je kan het zelf proberen, maar geloof mij, als je dit nog nooit gedaan hebt, zit je hier een tijdje aan bezeig

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 21:00
door gareth
2 overloopjes aan een kant van de carburateur lijkt me sterk dus miss is dat je vacuum.
En als die er niet op zit krijgt ie waarschijnlijk ook geen benzine meer.
Dus denk dat dat het probleem is. Maak maar foto van carburateur en dan wordt het miss duidelijk op welke die moet.
Geplaatst: wo 20 sep, 2006 21:04
door epix no-fear
benzine slang van de kraan af trekken en ff door de carburateur heen blazen zodat alle benzine er door de overloopjes uit komt gespoten dan komt ook het vuil er mee uit

dan starten en ff kijken wat hij doet
Geplaatst: do 21 sep, 2006 08:08
door JohnBeton
controleer ook je vlotterspeling eens.
Ik heb zo'n vermoeden dat die niet goed is en dat je vlotterkamer leegloopt na even rijden.
Stel de vlotter eventueel eens een beetje bij zodat hij iets minder rap sluit.
Geplaatst: do 21 sep, 2006 20:12
door jannes
Carbu is al verschillende keren uitgekuist geweest. vlotter gaat mooi dicht en weer open.
Ben vandaag geweest naar de motozaak. Hij vertelde mij dat het kan komen door dat nippeltje op het spruitstuk. Deze moet aangesloten worden op je vacuumpomp zei hij me, zoniet krijgt hij idd geen benzine meer.
Het kan wel gerust dit zijn, want de vacuumpomp is volgens mij kapot. daarom dat ik deze eruit gehaalt heb en gewoon de darmen rechtstreeks aangesloten heb.
Kzal es proberen met een nieuw vacuumpompje. we zullen zien.
Foto zal ik ook 1dezer dan es posten.
Grtz,
Jannes