Pagina 2 van 3

Geplaatst: do 21 sep, 2006 18:21
door ticoquad
98 /vpower/bp ultimate benzine

Geplaatst: do 21 sep, 2006 18:33
door mikebike
Suzuki schreef:95 ongelood, geen v-power(merkte toch niks van en het is alleen maar duurder)
v-power krijg je ook geen pk`s mee,maar houd je de boel schoner in de kop :knikblij:


(daarintegen is de v-power in duitsland wel 100 oktaan..)

Geplaatst: do 21 sep, 2006 19:43
door Yamaha Grizzly 700
gewoon 95, staat ook in het boekje dus.

Geplaatst: do 21 sep, 2006 19:52
door BULLET-PROOF
ik 98 ! :wink: :duimhoog:

Geplaatst: wo 27 sep, 2006 14:39
door CHONG #29
Bartje 400 schreef:98 ongelood!
:wink:

Geplaatst: za 30 sep, 2006 17:23
door shy fx
Ik las dit bericht gister en heb vandaag gelijk 98 getankt en tot mijn verbazing
had ik nog meer gas reactie en meer kracht vooral in de 4 en 5 de versnelling
hij zat nog half vol met 95 dus heb er gewoon 98 bij gemikt.

Dus hoop als ik hem een x helemaal leeg heb en 98 er in mikt dat hij nog beter loopt.

Geplaatst: za 30 sep, 2006 17:59
door Fré
er zit minstens 3 pk tussen je oren! :mrgreen:

Geplaatst: di 17 okt, 2006 09:52
door Timme
98 en enkel en alleen van den Texaco in Wevelgem
...neem ik er gelijk nog even een 'Jupilereken' bij voor mij :knikduim:

Geplaatst: di 17 okt, 2006 13:44
door klf300
98 ongelood ;) kijk niet op een centje meer of minder :duimhoog:

Geplaatst: wo 18 okt, 2006 19:04
door Flippen
ik rij altijd met mazoet, liefst rode, is lekker zuinig! :mrgreen:

Geplaatst: wo 18 okt, 2006 22:07
door Skicks
Indien de motor getuned is raad ik iedereen aan om 98 ongelood te tanken! heb een vriend welke zijn z400 vastgelope is door 95! zuigerveren zetten zich dan vast op de zuiger, welke gaat kantelen en groeven maakt in je cilinder!

greetz,S

Geplaatst: do 19 okt, 2006 07:44
door sjarty
nu 98 ongelood op aanraden van de dealer maar ga overschakelen op 95 want in men handleiding staat dat je minimum 91 octaangehalte nodig hebt :knikduim: meer centjes over voor andere dingen :wink:

Geplaatst: do 19 okt, 2006 18:42
door Fré
Skicks schreef:Indien de motor getuned is raad ik iedereen aan om 98 ongelood te tanken! heb een vriend welke zijn z400 vastgelope is door 95! zuigerveren zetten zich dan vast op de zuiger, welke gaat kantelen en groeven maakt in je cilinder!

greetz,S
vastgelopen dan nog wel, wat had die van mods? Ik begrijp niet hoe je met 95 octaan iets laat vastlopen zonder dat je het op tijd en stond hoort.

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 23:27
door Skicks
Fré schreef:
Skicks schreef:Indien de motor getuned is raad ik iedereen aan om 98 ongelood te tanken! heb een vriend welke zijn z400 vastgelope is door 95! zuigerveren zetten zich dan vast op de zuiger, welke gaat kantelen en groeven maakt in je cilinder!

greetz,S
vastgelopen dan nog wel, wat had die van mods? Ik begrijp niet hoe je met 95 octaan iets laat vastlopen zonder dat je het op tijd en stond hoort.
wel ja kan het niet echt vastgelopen noemen, mijn foutje! hij deed het onderhoud op zn quad, samen met de distributie ketting te vervangen. Alles stak terug in elkaar, en we kregen de quad NIET gestart, maar dan echt niet!
hebben allerlei troubleshoots gedaan, maar niets ging! hebben de carb opengehad, kleppen gerodeerd,... als laatste gingen we de cilinder openen om de piston te bekijken (was als laatste omdat we geen drukmeter hadden voor de compressie te meten). had gezien wat er scheelde, binnen gedaan bij jumpingjet voor een perfecte oplossing, en die mannen hebben ons gezegt dat de veren gewoon potvast waren op de piston zelf, zodat de piston plaats over had in de cilinder. Gelukkig was de cilinderwand zelf niet aangetast. Men heeft ons verteld dat het niet veel scheelde (+- een uur meer draaitijd, en de wand was stuk). Zij hebben ons gezegt dat het van fout tanken kwam, 95 ipv 98...

opties: nokken, hogedrukzuiger, inlaat, uitlaat, ...

Geplaatst: do 30 nov, 2006 16:28
door Frank MB
Inderdaad, daar gaat het fout, door die hogedruk zuiger, dan MOET je 98 tanken of je bent vroeg of laat aan de beurt. Komt door pingelen. Als ik het goed heb vroegtijdige ontbranding.