georger schreef:Wel zou natuurlijk niet zijn om naar werk te rijden, maar een stukje baan moet wel kunnen, bijv eens nr de bakker of nr familie
off road ook, maar ik zal bijv niet in een beek rijden van een meter diep, de bedoeling van een quad is natuurlijk wel alle terreinen, maar zal vooral bij velden, dreven en parcours blijven denk ik.. mij amuseren he, het land omrijden maar geen competitie..
KFX 700 of LTR 450?
Re: KFX / LTR
dat wil hij ermee doen miq :
-
- Quad Master
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
- Locatie: Oost Vlaanderen
De kfx heeft allerlei voordelen.
De automaat, nooit meer denken aan welke versnelling je zit
Bodemvrijheid, de kfx staat toch een paar cm's hoger, en laat op zware terreinen de "kleinere' sportquads gewoon achter zich
Met de juiste banden raak je ook door de modderbakjes (maar idd, je kan alles wel vastrijden)
Qua onderhoud, geen ketting die je iedere rit moet schoonmaken en invetten
De achterbrug komt origineel van een 4x4, dus das op modder voorzien.
Als tip moet ik wel zeggen, plaats zo'n 1.5 winch zo'n kfx700 haal je niet zomaar uit de modder.
Als je al vast zit wil dit zeggen dat je al goed diep zit.
De automaat, nooit meer denken aan welke versnelling je zit
Bodemvrijheid, de kfx staat toch een paar cm's hoger, en laat op zware terreinen de "kleinere' sportquads gewoon achter zich
Met de juiste banden raak je ook door de modderbakjes (maar idd, je kan alles wel vastrijden)
Qua onderhoud, geen ketting die je iedere rit moet schoonmaken en invetten
De achterbrug komt origineel van een 4x4, dus das op modder voorzien.
Als tip moet ik wel zeggen, plaats zo'n 1.5 winch zo'n kfx700 haal je niet zomaar uit de modder.
Als je al vast zit wil dit zeggen dat je al goed diep zit.
Sharky #3 schreef:De kfx heeft allerlei voordelen.
De automaat, nooit meer denken aan welke versnelling je zit
Bodemvrijheid, de kfx staat toch een paar cm's hoger, en laat op zware terreinen de "kleinere' sportquads gewoon achter zich
Met de juiste banden raak je ook door de modderbakjes (maar idd, je kan alles wel vastrijden)
Qua onderhoud, geen ketting die je iedere rit moet schoonmaken en invetten
De achterbrug komt origineel van een 4x4, dus das op modder voorzien.
Als tip moet ik wel zeggen, plaats zo'n 1.5 winch zo'n kfx700 haal je niet zomaar uit de modder.
Als je al vast zit wil dit zeggen dat je al goed diep zit.
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
bel van dijk motoren: www.vandijkmotorcycles.nl, even onderhandelen en dan kom je op 7800 euro voor een nieuwe kfx700
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
ten eerste is hij van belgie en wil hij ermee naar de bakker dus belgische homologatie is gewenstYamaha Grizzly 700 schreef:bel van dijk motoren: www.vandijkmotorcycles.nl, even onderhandelen en dan kom je op 7800 euro voor een nieuwe kfx700
die prijs die ik vernoem is voor een limited edition model 2007 met homologatie
lijkt me ook raar dat alle quads in nederland duurder zijn en jij met een weggeefprijsje afkomt van een nederlandse dealer
K denk dat als je vooral op de baan rijdt en zowa in de velden wilt crossen en wa boswegskes enzo da ge met de kfx 700 beter af gaat zijn, de ltr 450 is dacht ik toch meer een pure crossquad wa dus ook wilt zeggen meer onderhoud dacht ik?
Voor op de baan wa naar de bakker enzo te rijden is een ltr ook wel goed maar denk da als je eens de smaak echt te pakken hebt da ge wel wa op verkenning gaat gaan en zo toch al rap langere ritten gaat doen, denk da kfx hiervoor toch meer geschikt is (als ge benzine extra bij hebt want hij wil wel veel zuipen)
Ik heb toen ik de mijne pas had in de eerste weken al zo'n 800km gedaan...
Voor op de baan wa naar de bakker enzo te rijden is een ltr ook wel goed maar denk da als je eens de smaak echt te pakken hebt da ge wel wa op verkenning gaat gaan en zo toch al rap langere ritten gaat doen, denk da kfx hiervoor toch meer geschikt is (als ge benzine extra bij hebt want hij wil wel veel zuipen)
Ik heb toen ik de mijne pas had in de eerste weken al zo'n 800km gedaan...
zonder kenteken ja..anders 12000euroYamaha Grizzly 700 schreef:bel van dijk motoren: www.vandijkmotorcycles.nl, even onderhandelen en dan kom je op 7800 euro voor een nieuwe kfx700
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
10000 inclusief kenteken helemaal rijklaar maat van me heeft hem daar gehaald.mikebike schreef:zonder kenteken ja..anders 12000euroYamaha Grizzly 700 schreef:bel van dijk motoren: www.vandijkmotorcycles.nl, even onderhandelen en dan kom je op 7800 euro voor een nieuwe kfx700
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
voor 8200 euro heb je wel een quad die cross klaar is ...verbreed vering is goed...en met een cherry bomb van 50euro heb je zeker power genoeg...vergelijk anders eens met yzf450 nieuwprijs 8800e en dan heb je nog niets....georger schreef:Qua prijs lijkt er mij weinig verschil tussen beide quads (de kawa is amper 1000 duurder) en ik vind de LTR eigenlijk duur in verhouding voor wat je krijgt?
De Kawa krijgt voorlopig mijn voorkeur
alvast bedankt voor de meningen allemaal!
gr