Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 11 okt, 2006 11:16
door miq
ja is een gekend probleem maar suzuki geeft het niet toe anders moeten ze de quads allemaal terug roepen...ik denk alle quads die ingevoerd zijn zitten dus met die slechte carters ...en die breken ook niet direct pas na een maand ot 3-4 de mijne na 4 maand iemand anders die ik ken na 3maand...dus ik denk dat al diegene die met een ltr rijden nog iets te wachten staat...en ook als je ziet dat ze nu een stuk maken die op de slechte carter moet gemonteerd worden is er wel degelijk een probleem...dus aan al diegene die met een ltr rijden vlug dat stuk monteren en probleem is opgelost...maar als carter breekt... :x :x :x

Geplaatst: wo 11 okt, 2006 12:57
door sjarty
miq schreef:ja is een gekend probleem maar suzuki geeft het niet toe anders moeten ze de quads allemaal terug roepen...ik denk alle quads die ingevoerd zijn zitten dus met die slechte carters ...en die breken ook niet direct pas na een maand ot 3-4 de mijne na 4 maand iemand anders die ik ken na 3maand...dus ik denk dat al diegene die met een ltr rijden nog iets te wachten staat...en ook als je ziet dat ze nu een stuk maken die op de slechte carter moet gemonteerd worden is er wel degelijk een probleem...dus aan al diegene die met een ltr rijden vlug dat stuk monteren en probleem is opgelost...maar als carter breekt... :x :x :x
natuurlijk heb je bvb met de yam yfm350 een verouderd warrior blok eronder steken maar heb je zulke zaken niet voor he :wink:

Geplaatst: wo 11 okt, 2006 17:55
door miq
sjarty schreef:
miq schreef:ja is een gekend probleem maar suzuki geeft het niet toe anders moeten ze de quads allemaal terug roepen...ik denk alle quads die ingevoerd zijn zitten dus met die slechte carters ...en die breken ook niet direct pas na een maand ot 3-4 de mijne na 4 maand iemand anders die ik ken na 3maand...dus ik denk dat al diegene die met een ltr rijden nog iets te wachten staat...en ook als je ziet dat ze nu een stuk maken die op de slechte carter moet gemonteerd worden is er wel degelijk een probleem...dus aan al diegene die met een ltr rijden vlug dat stuk monteren en probleem is opgelost...maar als carter breekt... :x :x :x
natuurlijk heb je bvb met de yam yfm350 een verouderd warrior blok eronder steken maar heb je zulke zaken niet voor he :wink:
hoelang moet je dan wachten voor een nieuw model te kopen...voor ze hier bij ons zijn hebben ze al 6maanden in amerika gelopen en dan zenden ze nog quads op van de eerste productie....

Geplaatst: wo 11 okt, 2006 18:34
door sjarty
zal volgend jaar wel opgelost zijn zeker :?

Geplaatst: wo 11 okt, 2006 18:45
door mx jake
miq schreef:ja is een gekend probleem maar suzuki geeft het niet toe anders moeten ze de quads allemaal terug roepen...ik denk alle quads die ingevoerd zijn zitten dus met die slechte carters ...en die breken ook niet direct pas na een maand ot 3-4 de mijne na 4 maand iemand anders die ik ken na 3maand...dus ik denk dat al diegene die met een ltr rijden nog iets te wachten staat...en ook als je ziet dat ze nu een stuk maken die op de slechte carter moet gemonteerd worden is er wel degelijk een probleem...dus aan al diegene die met een ltr rijden vlug dat stuk monteren en probleem is opgelost...maar als carter breekt... :x :x :x
kan je een foto posten van wat er stuk is

Geplaatst: wo 11 okt, 2006 19:40
door miq
ja zal er morgen eens maken...

Geplaatst: do 12 okt, 2006 11:32
door No Limit W-tec
Tom Deleersnyder had het al na minder dan een maand dat gebroken carter. Naar het schijnt zouden de nieuwe carters verbeterd zijn maar echt details ken ik er niet van.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 16:09
door peet #77
ja den tommy de zijne was zeer rap stuk
zou graag die stkken eens zien die moeten gemonteerd worden om dit probleem te kunnen voorkomen

Geplaatst: do 12 okt, 2006 16:49
door miq
Afbeelding

Geplaatst: do 12 okt, 2006 17:41
door bertmat
@Peet: geen paniek, ik zal U iets laten weten als de "wonderstukken" binnengekomen zijn. :duimhoog:


Ja, die van Tom was rap stuk, maar den Tom IS ook wel ne rappen :lol: :lol: :applaus:

Geplaatst: vr 13 okt, 2006 07:37
door peet #77
Dat Tom nen rappen is dat kan ik bevestigen :quad:

@Bert bel maar als het der is he :duimhoog:

Geplaatst: vr 13 okt, 2006 23:19
door BLUE BUCK
No Limit YFZ schreef:Als je gehomologeerde quad koopt zijn ze sowiezo verplicht garantie te geven, is wettelijk geregeld. Nu verkopen de meeste die import quads met minimale marges en proberen zo onder garantie uit te komen.

Schakel in zo'n geval consumentenorganisatie in of laat advocaat simpel dreigbriefje schrijven, dan plooien de meesten wel.
Op beide zowel originele als import is in principe 2 jaar wettelijke garantie alleen bij
de originele is dat 2 jaar fabrieksgarantie (van de importeur)
en bij de import is dat 2 jaar garantie van de niet officiele dealer/verkoper zolang deze nog niet failliet is.

Toegevoegd na 13 minuten:
miq schreef:ja is een gekend probleem maar suzuki geeft het niet toe anders moeten ze de quads allemaal terug roepen...ik denk alle quads die ingevoerd zijn zitten dus met die slechte carters ...en die breken ook niet direct pas na een maand ot 3-4 de mijne na 4 maand iemand anders die ik ken na 3maand...dus ik denk dat al diegene die met een ltr rijden nog iets te wachten staat...en ook als je ziet dat ze nu een stuk maken die op de slechte carter moet gemonteerd worden is er wel degelijk een probleem...dus aan al diegene die met een ltr rijden vlug dat stuk monteren en probleem is opgelost...maar als carter breekt... :x :x :x
Is heel simpel genoeg ruchtbaarheid geven aan het probleem en aan het feit dat suzuki het probleem niet erkent zodat niemand nog een Suzuki 450 koopt dan zullen ze wel bijdraaien. :x

Geplaatst: za 14 okt, 2006 08:48
door miq
dealer is aan het kijken voor garantie ...het zou misschien mogelijk om dat stuk in garantie te krijgen maar geen werkuren ...is natuurlijk altijd beter dan niets maar ...maar motor moet helemaal gedemonteerd worden alle rolementen...enz. dus zal wel vlug een uur of 20 werk zijn zeker en dan nog enkele dichtingen... nu nog wachten op antwoord voor die stukken...

Geplaatst: za 14 okt, 2006 17:52
door Frenky
BLUE BUCK schreef:
No Limit YFZ schreef:Als je gehomologeerde quad koopt zijn ze sowiezo verplicht garantie te geven, is wettelijk geregeld. Nu verkopen de meeste die import quads met minimale marges en proberen zo onder garantie uit te komen.

Schakel in zo'n geval consumentenorganisatie in of laat advocaat simpel dreigbriefje schrijven, dan plooien de meesten wel.
Op beide zowel originele als import is in principe 2 jaar wettelijke garantie alleen bij
de originele is dat 2 jaar fabrieksgarantie (van de importeur)
en bij de import is dat 2 jaar garantie van de niet officiele dealer/verkoper zolang deze nog niet failliet is.

Toegevoegd na 13 minuten:
miq schreef:ja is een gekend probleem maar suzuki geeft het niet toe anders moeten ze de quads allemaal terug roepen...ik denk alle quads die ingevoerd zijn zitten dus met die slechte carters ...en die breken ook niet direct pas na een maand ot 3-4 de mijne na 4 maand iemand anders die ik ken na 3maand...dus ik denk dat al diegene die met een ltr rijden nog iets te wachten staat...en ook als je ziet dat ze nu een stuk maken die op de slechte carter moet gemonteerd worden is er wel degelijk een probleem...dus aan al diegene die met een ltr rijden vlug dat stuk monteren en probleem is opgelost...maar als carter breekt... :x :x :x
Is heel simpel genoeg ruchtbaarheid geven aan het probleem en aan het feit dat suzuki het probleem niet erkent zodat niemand nog een Suzuki 450 koopt dan zullen ze wel bijdraaien. :x
Weet niet weaar jij die 2 jaar garantie vandaan haalt,op een ltr heb je een half jaar garantie kijk maar op hun site!

Geplaatst: za 14 okt, 2006 18:18
door Alfredo
Dus het zijn dan toch niet enkel Chinese quads waar problemen mee zijn?