Motor motorblok in quad leggen.
Ik denk eigenlijk dat je je handen al meer dan vol genoeg hebt aan een getuned Raptor 700 blok.
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Maar de levensduur van een standaard R1/R6 blok zal wel langer zijn dan van een flink opgevoerde Raptor 700 blok.Teunie schreef:Ik denk eigenlijk dat je je handen al meer dan vol genoeg hebt aan een getuned Raptor 700 blok.
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Een Ducati Testastretta 999R L2 blok. Een machtig 2 cilinder blok van 150pk. Qua koppel kan je met een 4 cilinder blok hier niet aan tippen. Een R1 heeft 112,5Nm bij 10000/min en een 999R heeft een kleine 117Nm bij slechts 8000/min.
Maar aan het prijskaartje kan een R6 of R1 blok ook niet tippen
.

Zoals sjarty al zei kan je bij zo een project beter eerst gaan investeren in je eigen veiligheid, met name een degelijk remsysteem, degelijke ophanging, verbreding etc.
Dat gezegd zijnde zou ik het in ieder geval een prachtig project vinden
.
Maar aan het prijskaartje kan een R6 of R1 blok ook niet tippen

Zoals sjarty al zei kan je bij zo een project beter eerst gaan investeren in je eigen veiligheid, met name een degelijk remsysteem, degelijke ophanging, verbreding etc.
Dat gezegd zijnde zou ik het in ieder geval een prachtig project vinden
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
-
pieterquad
- Easy Quadrider

- Berichten: 140
- Lid geworden op: za 27 mei, 2006 19:21
- Locatie: Quadland
Als je er een getuned raptor 700 blok onder maakt gaat het je denk ik meer kosten als een R1 of R6 blok.
En tuumke weet je ook toevallig hoeveel dat Ducati Testastretta 999R L2 blok kost?
gr
En tuumke weet je ook toevallig hoeveel dat Ducati Testastretta 999R L2 blok kost?
gr
TE KOOP Yamaha Raptor 660 LTD 04
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=20096
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=20096
-
doubletracing
- Quadracer

- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
op een klimkoers heb ik eens gehoord van een zeer ervaren mechanieker die al veel projecten achter de rug heeft dat een cbr 600 honda blok het vriendelijkst en minst problemen geeft om in een kader zoals een buggy of quad in te bouwen,op gebied van ruimte en overbrenging dan vertelde hij me.
naar mijn gedacht is een 600 raceblok al meer dan genoeg voor jouw project,een r1 vind ik er een beetje over maar het zou inderdaad een heel mooi topic zijn om je project te volgen.mischien eens luisteren bij bedrijven die schademoto's doen of zijn geen goed 600 blok meer liggen hebben.
naar mijn gedacht is een 600 raceblok al meer dan genoeg voor jouw project,een r1 vind ik er een beetje over maar het zou inderdaad een heel mooi topic zijn om je project te volgen.mischien eens luisteren bij bedrijven die schademoto's doen of zijn geen goed 600 blok meer liggen hebben.
Of je legt er een turbo in.
Ander blok erin wordt een hoop las werk en pas en meet werk.
Turbo gaat makkelijker denk en geeft ook iets van 80 pk dacht ik. Koppel weet ik niet maar zal misschien ook tegen de 100 Nm aan gaan.
Ander blok erin wordt een hoop las werk en pas en meet werk.
Turbo gaat makkelijker denk en geeft ook iets van 80 pk dacht ik. Koppel weet ik niet maar zal misschien ook tegen de 100 Nm aan gaan.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
raptorke660
- Quadrider

- Berichten: 326
- Lid geworden op: za 28 jan, 2006 20:01
- Locatie: waar men rappy staat
gareth schreef:Of je legt er een turbo in.![]()
Ander blok erin wordt een hoop las werk en pas en meet werk.
Turbo gaat makkelijker denk en geeft ook iets van 80 pk dacht ik. Koppel weet ik niet maar zal misschien ook tegen de 100 Nm aan gaan.
dat is een feit wat je zegt dat het makkelijker gaat
maar daar hangt ook een prijskaartje aan
als ik mij niet vergis zou dat rond de 5000€ gaan zonder plaatsing
dit zijn de stukken die je nodig hebt voor een raptor 660
http://img86.imageshack.us/img86/6660/t ... bigee7.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/8438/naamloosgs5.png
http://img136.imageshack.us/img136/3756 ... torqm5.jpg
Laatst gewijzigd door raptorke660 op za 28 okt, 2006 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.
DBM performance
-
doubletracing
- Quadracer

- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
Neem aan dat je buizen van het frame dikker moeten worden. Of buizen erbij, lijkt mij een hoop werk.
Dus zwaarder wordt hij zowiezo.
Maar op een hoop motoren worden toch turbo's gezet. Moeten hun dan ook zo vaak zuigers vervangen?
Dus zwaarder wordt hij zowiezo.
Maar op een hoop motoren worden toch turbo's gezet. Moeten hun dan ook zo vaak zuigers vervangen?
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
een degelijke turbokit omvat meer dan een turbo en instalatiemateriaal , ook versterkte onderdelen die onderhevig zijn aan de turbodrukgareth schreef:Neem aan dat je buizen van het frame dikker moeten worden. Of buizen erbij, lijkt mij een hoop werk.
Dus zwaarder wordt hij zowiezo.
Maar op een hoop motoren worden toch turbo's gezet. Moeten hun dan ook zo vaak zuigers vervangen?
laat ons hopen dat het een projekt word en niet enkel bij een topic blijft


