Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 28 okt, 2006 08:44
door Teunie
Ik denk eigenlijk dat je je handen al meer dan vol genoeg hebt aan een getuned Raptor 700 blok.
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
Geplaatst: za 28 okt, 2006 09:24
door Tom61
Bij de mon rijden ook 2 1000cc's R1 mee maar die halen een topsneldheid van un 180 op een strandrace (ongeveer heb ik ook maar gehoord) ik denk dat je da niet mee wil maken op de weg zon ding dus wat teunie zei is denk ik ook beter

Geplaatst: za 28 okt, 2006 09:40
door SlOoT
Teunie schreef:Ik denk eigenlijk dat je je handen al meer dan vol genoeg hebt aan een getuned Raptor 700 blok.
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
Maar de levensduur van een standaard R1/R6 blok zal wel langer zijn dan van een flink opgevoerde Raptor 700 blok.

Geplaatst: za 28 okt, 2006 09:46
door tuumke
Een Ducati Testastretta 999R L2 blok. Een machtig 2 cilinder blok van 150pk. Qua koppel kan je met een 4 cilinder blok hier niet aan tippen. Een R1 heeft 112,5Nm bij 10000/min en een 999R heeft een kleine 117Nm bij slechts 8000/min.
Maar aan het prijskaartje kan een R6 of R1 blok ook niet tippen

.
Zoals sjarty al zei kan je bij zo een project beter eerst gaan investeren in je eigen veiligheid, met name een degelijk remsysteem, degelijke ophanging, verbreding etc.
Dat gezegd zijnde zou ik het in ieder geval een prachtig project vinden

.
Geplaatst: za 28 okt, 2006 11:56
door pieterquad
Als je er een getuned raptor 700 blok onder maakt gaat het je denk ik meer kosten als een R1 of R6 blok.
En tuumke weet je ook toevallig hoeveel dat Ducati Testastretta 999R L2 blok kost?
gr
Geplaatst: za 28 okt, 2006 12:14
door doubletracing
op een klimkoers heb ik eens gehoord van een zeer ervaren mechanieker die al veel projecten achter de rug heeft dat een cbr 600 honda blok het vriendelijkst en minst problemen geeft om in een kader zoals een buggy of quad in te bouwen,op gebied van ruimte en overbrenging dan vertelde hij me.
naar mijn gedacht is een 600 raceblok al meer dan genoeg voor jouw project,een r1 vind ik er een beetje over maar het zou inderdaad een heel mooi topic zijn om je project te volgen.mischien eens luisteren bij bedrijven die schademoto's doen of zijn geen goed 600 blok meer liggen hebben.
Geplaatst: za 28 okt, 2006 12:17
door gareth
Of je legt er een turbo in.
Ander blok erin wordt een hoop las werk en pas en meet werk.
Turbo gaat makkelijker denk en geeft ook iets van 80 pk dacht ik. Koppel weet ik niet maar zal misschien ook tegen de 100 Nm aan gaan.
Geplaatst: za 28 okt, 2006 12:30
door raptorke660
gareth schreef:Of je legt er een turbo in.
Ander blok erin wordt een hoop las werk en pas en meet werk.
Turbo gaat makkelijker denk en geeft ook iets van 80 pk dacht ik. Koppel weet ik niet maar zal misschien ook tegen de 100 Nm aan gaan.
dat is een feit wat je zegt dat het makkelijker gaat
maar daar hangt ook een prijskaartje aan
als ik mij niet vergis zou dat rond de 5000€ gaan zonder plaatsing
dit zijn de stukken die je nodig hebt voor een raptor 660
http://img86.imageshack.us/img86/6660/t ... bigee7.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/8438/naamloosgs5.png
http://img136.imageshack.us/img136/3756 ... torqm5.jpg
Geplaatst: za 28 okt, 2006 12:33
door doubletracing
en als je 5 keer goed doortrekt mag de piston eruit met een turbo.

Geplaatst: za 28 okt, 2006 12:42
door gareth
Ja en met een R1 blok kan je na 5 keer opentrekken je frame op nieuw lassen.
Geplaatst: za 28 okt, 2006 12:58
door Fré
gareth schreef:Ja en met een R1 blok kan je na 5 keer opentrekken je frame op nieuw lassen.
niet als wij het lassen

Geplaatst: za 28 okt, 2006 13:05
door Tom61
Als jullie gaan lassen dan wordt hij 20 kilo zwaarder

Geplaatst: za 28 okt, 2006 13:09
door Fré
moet je eens uitleggen hoe dat kan als je nagenoeg geen toevoegmateriaal gebruikt

Geplaatst: za 28 okt, 2006 14:11
door gareth
Neem aan dat je buizen van het frame dikker moeten worden. Of buizen erbij, lijkt mij een hoop werk.
Dus zwaarder wordt hij zowiezo.
Maar op een hoop motoren worden toch turbo's gezet. Moeten hun dan ook zo vaak zuigers vervangen?
Geplaatst: za 28 okt, 2006 14:44
door sjarty
gareth schreef:Neem aan dat je buizen van het frame dikker moeten worden. Of buizen erbij, lijkt mij een hoop werk.
Dus zwaarder wordt hij zowiezo.
Maar op een hoop motoren worden toch turbo's gezet. Moeten hun dan ook zo vaak zuigers vervangen?
een degelijke turbokit omvat meer dan een turbo en instalatiemateriaal , ook versterkte onderdelen die onderhevig zijn aan de turbodruk

maar dit is uiteraard kassa kassa

frame zul je ook stevig mogen verstevigen peins ik , is volgens mij duurdere en arbeidsintensievere aangelegenheid dan een krachtig motorblok
laat ons hopen dat het een projekt word en niet enkel bij een topic blijft
