Pagina 2 van 4

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 07:38
door coen
geldt dat van die versnellings bak ook voor de ktm 525 sx want dat is ook een 4 bak en weet iemand of dat die wel sneller is dan die honda 450

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 08:57
door No Limit W-tec
Ik weet niet welke blokken Quadshop aanbiedt, als het 4-versnellingsbak yZf blokken zijn gaat het om 2005 blokken en is het normaal dat ze een stuk goedkoper zijn dan de CRF450 blokken die W-tec en ikzelf standaard aanbieden want dat zijn 2007 blokken.

Ik bied principieel geen YFZ blokken aan in W-tec chassis ook al zou ik het kunnen. Gewoon omdat ik (ook al ben ik Yamaha fan) er technische gezien niet 100 % achter staat.

Met W-tec koop je puur race product en dan moet je degelijke motor hebben. Bovendien kost je in begin stadium met yzf misschien minder maar op termijn komt het toch duurder uit dan met CRF.

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 09:46
door bertmat
@Nikolas: :? , hoezo jij weet niet wat Quadshop aanbiedt? Komen die W-Tecs dan niet van bij jou misschien?

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 13:03
door peet #77
ik denk dat Quadshop regstreeks koopt bij W-Tec :?

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 13:29
door No Limit W-tec
Hoe het allemaal gaat is interne keuken maar Quadshop koopt zijn motoren en (FP) uitlaten zelf en koopt chassis bij W-tec.

Als klant kun je ook naakt chassis kopen, indien gewenst zelfs zonder banden en vering.

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 14:03
door bertmat
Tja...interne keuken..., jij maakt toch reclame dat je exclusief W-Tec importeur bent voor België :?

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 15:07
door No Limit W-tec
Waar wil je eigenlijk naar toe Bert ? Stoort het je nog altijd dat ik invoerder geworden ben en jij niet ? Hadden we niet afgesproken elk ons ding te doen en mekaar voor de rest gerust te laten ?

Hoe het juist in elkaar zit gaat tussen mij, W-tec en Quadshop en daar hebben de forumleden en ook jij geen zaken mee.

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 09:12
door invaser
ik weet dat quadshop ook exclusief invoerder is van w tec en da je kan kiezen welk blok je erin wilt .
en ik weet ook da er dit jaar ook al 9 w tec met yamaha blok verkocht zijn en nog geen enkele buiten die van jan de versnellingsbak kapot heeft gehad.versnellingsbak kapot heeft ook niks te maken met snel rijden das gewoon de manier van rijden.en als yamaha geen goede motor is... wie is ook alweer wereldkampioen mx1?

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 13:19
door Blaster-boy
en hoe zit het met de suzuki en kawasaki 450cc injectie blokken ? heb ik nog niets van gehoord van mensen die die in hun w tec leggen...

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 16:30
door peet #77
is volgens mij nog te nieuw deze blokken om er één in een w-tec te stoppen

ofwel zijn ze bang van de power :mrgreen:

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 17:32
door No Limit W-tec
invaser schreef:ik weet dat quadshop ook exclusief invoerder is van w tec en da je kan kiezen welk blok je erin wilt .
en ik weet ook da er dit jaar ook al 9 w tec met yamaha blok verkocht zijn en nog geen enkele buiten die van jan de versnellingsbak kapot heeft gehad.versnellingsbak kapot heeft ook niks te maken met snel rijden das gewoon de manier van rijden.en als yamaha geen goede motor is... wie is ook alweer wereldkampioen mx1?
Motorcross met quads vergelijken gaat niet op. De versnellingsbak krijgt het in een quad veel harder te verduren omdat wielen veel minder doorspinnen op een quad dan op een moto en dus meer kracht op versnellingsbak komt. Dat is ook de reden waarom YFZ quadblok sterkere versnellingsbak (en dan nog) heeft dan YZF crossblok.

Bovendien rijden ze in MX1 met geen klantmateriaal zoals wij en rijden ze er ook maar één cross mee en gaat blok terug open.

Sunny had in zijn GasGas ook yamaha blok gelegd en in no time ook versnellingsbak problemen.

Jan heeft vijf maand met Honda gereden zonder problemen. In vijf maand met de Yamaha is ie drie keer open geweest, dat toont al genoeg denk ik, los van de manier van rijden.

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 17:33
door No Limit W-tec
Blaster-boy schreef:en hoe zit het met de suzuki en kawasaki 450cc injectie blokken ? heb ik nog niets van gehoord van mensen die die in hun w tec leggen...
Kan in pricipe wel maar nog geen vraag naar gehad. Heeft ook te maken met het feit dat W-tec gemakkelijker aan KTM en Honda blokken kan komen denk ik.

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 18:08
door racekieke
jha manne moet je niet zo druk maken omwille da ik zoveel stukke reed met mijn yamaha he
ik ben een agressief manneke op de quad he.
iedereen da me al heeft zien rijden zal dat wel denken
je kan me vergelijken met pichon en everts
pichon is ook agressief in zijn rijden en rijd op zijn kracht (dit ben ik )
en everts rijd op techniek en op fisiek ( en dit is brems) die rijd ook veel zachter met zijn materiaal.

en de honda is veel sterker in uitvoering hebben ze mij al heel veel gezegt
maar wou ze nooit geloven. tot dit jaar natuurlijk!
yamaha is goedkoper dan honda in MX motors
maar zij er maar zeker van dat de yamaha zijn rekening op het einde van het jaar hoger licht.
op het gebied van MX motors he

over de quadblokken spreek ik er mij niet over uit.

en als ik mijn raad kan geven zit even dieper in je portomone en koop een supper W-tec met een honda blok in.
spreek van ervaring.


ik klap quadshop niet slecht met zijn yamaha. patrick lambrechts heeft me van het jaar goed geholpen door mij de W-tec yamaha aan te bieden.
maar heeft het niet lang uitgehouden bij mij.

DUS W-TEC HONDA IS DE BESTE :tongduim: in mijn ogen he

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 18:14
door Frank MB
Ik ken ook mensen met een yzf blok en die hebben nooit bak problemen in hun zijspan of op de quad. Het zal dus ook wel aan het mannetje die erop zit liggen zoals racekieke zegt, hoelang het materiaal het uithoudt. Als jij een rustige 4takt rijder bent, en dus netjes schakelt dan is een yamaha normaal gezien echt geen probleem.

Geplaatst: za 23 dec, 2006 21:19
door invaser
toch maar raar da der nog maar van één,een versnellingsbak kapot is gegaan.
en dat terwijl er van drie blokken een 530 is gemaakt en da is toch nog meer koppel dus nog meer kracht op de tandwielen .
en na bijna twee seizoenen nog altijd geen probleem ...