Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 30 okt, 2006 22:16
door Speedmaster
Hoe doe ik dat,kan ik dat eventueel zelf de in en uitlaatpoort aanpassen, en eventueel nog polijsten.
Of waar kan ik dat laten doen.
Wat bedragen de kosten voor zo iets.
Geplaatst: ma 30 okt, 2006 23:08
door Ralph
Dat zijn nog de enige dingen die je kunt laten doen, maar verwacht geen wonderen en je hele cilinder moet uitelkaar.
Geplaatst: di 31 okt, 2006 07:40
door Verlintje
sjarty schreef:heb je geen foto van je quad
wil hem wel eens zien
heb ooit met een motor van me vooraan tandje minder gestoken met als resultaat : harder optrekken en hogere topsnelheid
Harder optrekken klopt, ja. Maar aan topsnelheid verlies je met een kleiner tandwiel vooraan!
Bij veranderingen aan tandwielen kan je géén twee keer winst maken. Ofwel ga je sneller
en verkleint de top ofwel trek je wat trager op en win je top!
Geplaatst: di 31 okt, 2006 08:27
door sjarty
Verlintje schreef:sjarty schreef:heb je geen foto van je quad
wil hem wel eens zien
heb ooit met een motor van me vooraan tandje minder gestoken met als resultaat : harder optrekken en hogere topsnelheid
Harder optrekken klopt, ja. Maar aan topsnelheid verlies je met een kleiner tandwiel vooraan!
Bij veranderingen aan tandwielen kan je géén twee keer winst maken. Ofwel ga je sneller
en verkleint de top ofwel trek je wat trager op en win je top!
door dat kleiner tandwiel kon ik mijn volledig toerental benutten waardoor hij sneller ging
heb het hier over 1 tandje vooraan he en geen 2 of 3 he
hij kon met dat 1 tandje minder de externe weerstandsfactoren beter de baas zoals wind bvb .
op de kilometerteller ging ie ook sneller maar dit was niet correct want die zat bij de motor op het motorblok en niet op het wiel , maar kon wel beter mee met zwaardere motors dan voor de modificatie .
( worden vanuit de fabriek zo wel eens een beetje downgetuned op die manier om de db norm te halen , 1000 rpm minder scheelt veel in db's )
zo een tandwieltje kost niet zo veel hoor dus kan proberen geen kwaad
( bovenstaande ervaring was wel met een motor he en geen quad dus ...)
Barossa Kasea
Geplaatst: di 31 okt, 2006 11:38
door brumm
Heb op de site van Kasea VS eens gelezen dat ze met een 250 aan het racen waren. Daar hadden ze wel een ander kop/nokkenassen in liggen. Kan het niet zo weer vinden. Maar is het mailen waard denk ik.
Luchtfilter setjes zijn er wel te krijgen grote carb ook.
Geplaatst: di 31 okt, 2006 12:17
door Ralph
Grotere carburateur zou geen enkel nut moeten hebben zolang je niet aan een nokkenas of iets dergelijks gaat.