Pagina 2 van 3
Geplaatst: do 16 nov, 2006 13:26
door No Limit W-tec
andy; schreef:No Limit YFZ schreef:Velen zijn overgestapt van YFZ naar LTR met gedacht dat LTR betrouwbaarder was, maar stilaan begin je toch overal andere geluiden horen.
Blijkbaar blijft het toch een gouden raad om jaar te wachten om nieuw model te kopen.
je bent er toch echt niet aan hé aan de ltr450 's tvalt me hier en daarop
hihi geen verwijt zenne

Ik breek LTR niet af, probeer alleen wat temperen, volgens sommigen was LTR op alle punten veel beter YFZ maar blijkbaar heeft elk merk zijn minpunten.
Geplaatst: do 16 nov, 2006 17:51
door Dutje#82
ik ben pro suzuki, maar hij is veel te klein...

Geplaatst: do 16 nov, 2006 18:13
door Fré
Dutje#82 schreef:ik ben pro suzuki, maar hij is veel te klein...

Als je later groot en sterk bent, en veel boterhammen eet, zal die wel meegroeien, don't worry

Geplaatst: do 16 nov, 2006 18:29
door Ralph
Is dit niet meer café praat als we het over lengte gaan hebben?

Geplaatst: do 16 nov, 2006 18:32
door Fré
ja idd, zeg dutje, begin eens een nieuwe topic in Café
excuses en back to Alfa, alhoewel het probleem volgens mij niet moeilijk is: bakje opengooien en weggooien wat kapot is!
Geplaatst: do 16 nov, 2006 19:26
door bansheefreak
geef mij maar een honda

Geplaatst: do 16 nov, 2006 21:21
door AlfA
Te klein is ie zeker niet dutje... ben bijna 2 koppen groter als jou, en heb géén problemen met de zithouding
En Fre idd, zo rap ik tijd heb gaat ie naar JumpingJet, want zelf heb ik er totaal géén tijd voor op 't moment..
Geplaatst: do 16 nov, 2006 22:03
door Fré
en zeg hem dat als ie iets niet weet dat ie het altijd op het forum mag komen vragen
ken je niemand die er wel wat tijd voor heeft en die het voor jou wil doen?
Geplaatst: do 16 nov, 2006 22:09
door SlOoT
Stuur maar op dat blok
Alleen wel grote kans dat als je em weer terug krijgt dat er wat Cannondale en KTM onderdelen in zitten...
Momenteel liggen hier 2 blokken los

Geplaatst: do 16 nov, 2006 22:16
door AlfA
Fré schreef:ken je niemand die er wel wat tijd voor heeft en die het voor jou wil doen?
'k heb al geregeld dat ik 'm morgenavond na m'n werk rechtstreeks naar Marco van JJ kan brengen, die neemt 'm dan zaterdag zelf mee naar de zaak, op gelost dus

Geplaatst: di 28 nov, 2006 00:52
door AlfA
Intussen ligt de versnellingsbak volledig open, en hebben we het probleem gevonde !
Het tandwiel van de 5de versnelling (Het is het laatste tandwiel als je het blok neemt met de kant van de koppeling tegen jou aan) is volledig vastGESMOLTEN aan de as ! gewoon oververhit...
Als de tandwielen hebben er zo een busje zitten, tussen het tandwiel en de as, met zo'n gleuf voor de smering, maar het tandwiel van de 1ste versnelling blijkt dat dus NIET te hebben
Hierdoor krijgt het dus (bijna) geen smering, en loopt vroeg of laat vast.
Suzuki Europe zegt totaal niet op de hoogte te zijn van een dergelijk probleem. Ze hebben dus ook nog geen verbeterd tandwiel, en zullen terug een origineel opsturen, met de mogelijkheid dat dit op termijn opnieuw gaat vastzitten...
Ik heb dit ook even op het amerikaanse LTR forum gezet, met de vraag als dit probleem daar bekend is, want ik vind het heel vreemd dat ze niet voor smering van dit tandwiel gezorgd hebben.
De amerikanen hadden wel al meermaals gehad dat het tandwiel van de 5de versnelling niet genoeg gesmeerd werd en vastliep, of zelfs kapot liep omdat er geen apart olie kanaal naartoe loopt...
Een pluim voor Marco van JumpingJet die me dat evengoed onder garantie gaat regelen, want dit wordt (tot nu toe)dus niet gedekt door suzuki...
Geplaatst: di 28 nov, 2006 08:26
door bertmat
Is er veel gevolgschade, of blijft het bij het gesmolten tandwiel en de as waar het op zit?
Geplaatst: di 28 nov, 2006 09:10
door JohnBeton
ai caramba, als dat bij alle LTR's is, vrees ik binnenkort voor een recall

Geplaatst: di 28 nov, 2006 11:24
door AlfA
bertmat schreef:Is er veel gevolgschade, of blijft het bij het gesmolten tandwiel en de as waar het op zit?
Op 't eerste zicht geen extra schade, we hebben het tandwiel zelfs nog van de as kunnen persen, dus de schade valt heel goed mee.
En 't was dus
de 5de versnelling, en niet de eerste, op het LTR forum is er nog zo ééngeval bekend. En die heeft me het schema van de versnellingsbak doorgestuurd.
Geplaatst: di 28 nov, 2006 12:23
door Teunie
Mooi gedaan van JumpingJet.
