Nieuw GasGas 450

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
brumm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Loon uitvallen?

Bericht door brumm »

Lees net een berichtje of 2 terug dat hij daar op een Yfz reed. Dit is toch Yamaha?

normaal reed hij op Gasgas.

Alle machines kunnen uitvallen. Gasgas of honda, is allemaal mogelijk.

Het blok is toch helemaal herzien. Stuk lopen komt nu eenmaal vaker voor met machine die meer op vermogen zijn gericht.

Zie KTM ed. wil toch niet zeggen dat die wel heel betrouwbaar zijn of wel? en toch vind iedereen het fantastische machines. Gelijk als Ducati voor weg motoren ed.
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

bertmat schreef:@Frank: Hoeveel viertakt quads heeft Oerlemans in de competitie lopen? Dat Oerlemans z'n klanten en/of dealers beter behandelt zal ik niet tegenspreken, want een slechtere behandeling als bij onze Belgische importeur is nagenoeg onmogelijk denk ik...

Wat de motor van Warnia betreft,..., ik ben er nog niet zo zeker van dat dat blok effectief loopt als een speer (vraag dat maar eens aan Swatten) , Warnia is volgens mij gewoon een heel goede piloot!(en de machine waarmee die rijdt heeft trouwens niet veel meer van een gasgas)

By the way, is Warnia vorige zondag in Loon niet uitgevallen met z'n gasgas?(was trouwens de enige gasgas ook denk ik)

Anyway, hopelijk brengt de toekomst betere perspectieven voor de die hard gasgas fans onder ons!
Het leek mij voor de hand liggend dat het quadblok bijna hetzelfde is als het soloblok, en daarmee rijden verschillende rijders goede klasseringen mee. En een quad in de competitie heeft oerlemans niet denk ik.
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Dat er goede klasseringen gereden worden met de solo's klopt inderdaad!
Er worden volgens mij dan ook nogal wat inspanningen gedaan om die solo's wedstrijdklaar te hebben zoals Oerlemans die heeft rijden.

Ze hebben inderdaad geen quads in de competitie lopen, dat weet ik al langer dan vandaag!

Ik heb er daarintegen wel enkele gehad,...,helaas!
Die dingen hebben me handenvol geld gekost, maar resultaten op wedstrijden...?

Laat U niet misleiden door de goede klasseringen van de solo's, een solo is geen quad!

Vraag anders eens aan de gasgasgirls hier op het forum hoeveel wedstrijden voor hen al goed afgelopen zijn.

Tot nu toe heeft naar mijn mening enkel het 300cc tweetaktblok bewezen dat het wat waard is om in een quadchassis in te bouwen.

Nogmaals, er zal voor de toekomst veel moeten veranderen vooraleer ik nog een gasgasquad voor de competitie verkoop!
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

ik heb hem op het auto salon gezien en moet zeggen ferme quad. kost prijs is 7100 euro wat zkr niet veel is voor zo'n quad enkel nog andere vering en linkage en hij is wedstrijd klaar, alleen wachten op prestaties natuurlijk.
wij mogen hem normaal gezien binnen een maand gaan testen :tongduim:
====>team DQT<====

trx450r
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

7100 euro :shock:

Is blijkbaar alweer een sterk staaltje wat onze Belgische importeur laat zien!

In mijn officiële dealerprijslijst staat nochtans 8395 euro!

Is wel interessant om te weten dat er bij jullie een test zal kunnen gedaan worden.
Ik vraag als dealer al maanden om dat ding eens te mogen gaan testen...
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

bertmat schreef:Dat er goede klasseringen gereden worden met de solo's klopt inderdaad!
Er worden volgens mij dan ook nogal wat inspanningen gedaan om die solo's wedstrijdklaar te hebben zoals Oerlemans die heeft rijden.

Ze hebben inderdaad geen quads in de competitie lopen, dat weet ik al langer dan vandaag!

Ik heb er daarintegen wel enkele gehad,...,helaas!
Die dingen hebben me handenvol geld gekost, maar resultaten op wedstrijden...?

Laat U niet misleiden door de goede klasseringen van de solo's, een solo is geen quad!

Vraag anders eens aan de gasgasgirls hier op het forum hoeveel wedstrijden voor hen al goed afgelopen zijn.

Tot nu toe heeft naar mijn mening enkel het 300cc tweetaktblok bewezen dat het wat waard is om in een quadchassis in te bouwen.

Nogmaals, er zal voor de toekomst veel moeten veranderen vooraleer ik nog een gasgasquad voor de competitie verkoop!
Jep, voorlopig geef ik al gelijk :-)
Met de 450 viertakt niks anders als problemen, geen enkele wdstrijd uitgereden. Met de tweetakt 300cc heb ik echter heel goede wedstrijden gereden, zowel le touquet (was ingebouwd in mijn vls) als de harde...

Franse kant van gasgasgirls wachten al lang op de 2007 (normaal gingen we de baja er mee rijde in oktober) maar is nog steeds wachten. Ze wachte r nog effe op; ze zou em graag wille testen, maar yamaha staat in ieder geval reserve...
suzuki ltr450
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door suzuki ltr450 »

ik vind die gas gas wel mee valen
suzuki ltr450
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

suzuki ltr450 schreef:ik vind die gas gas wel mee valen
Hij valt heel goed mee, reed er echt graag mee, zat goed, stuurde goed, veerde goed. Toch zeker allemaal voor ne standaard. Echt wel, maar we reden gewoon geen enkel wedstrijd uit. Dat waren wel enduro's, maar dan nog. Met andere quads is dat toch al altijd gelukt..

Maar voor zo gewoon is dat zeker ne goeie quad en ne mooie ook nog eens, maar et feit is dat we dikwijls na uur rijden al problemen hadden. 2x Pont de Vaux, ene keer Bastogne, ene keer Tarrega Spanje (toppunt, verre rit en dan maar anderhalfuurke kunnen rijden). Altijd problemen.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

wat gaat er zoal stuk aan gasgas
zijn het kleine dingen, of gaat het serieus mis
niet dat ik van plan ben 1 te kopen hoor
never drive faster then your angel can fly
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

bij ons was het bijna altijd het blok buiten die keer in Spanj, dan hadden we ook ergens vanachter stukken. Waar da de as door de achterbug gaat, daar was water ingekomen en blijvan staan, en met het schuren van de as, was het zo begin "uitvreten", kweet niet hoe ik et moet uitleggen :?

Maar voor de rest problemen met blok en lichten, zelfs bij nieuwe blok. Ma moet dus wel zeggen da et altij lange wedstrijden waren, maja, lang hebbe we eigelijk njooit gereden...
Maar voor de rest zithouding, sturen etc vind ik niks op af te keuren, verre van.
Ma ik vind het gewoon toevallig dat we echt altijd problemen hadden, en wij ni alleen, ook Warnia enzo...
Suzuki
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Suzuki »

Is het dan geen idee dat jullie een goed 4-takt blok in dat GasGas frame hangen, maar het is wel veel werk.
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

Suzuki schreef:Is het dan geen idee dat jullie een goed 4-takt blok in dat GasGas frame hangen, maar het is wel veel werk.
Ik rij mijn gewone wedstrijden met Honda hoor :-)
Twaren die enduro's dak met gasgas reed
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Zoals ik eerder al zei, ik heb me 2 jaar als een gek uitgesloofd om die dingen in orde te krijgen.(en 2 jaar voor de kosten mogen opdraaien)

Er steekt altijd ergens een niet te voorzien probleem de kop op, hopelijk zijn de nieuwe helemaal niet te vergelijken met de oude.

Ik zeg in elk geval: eerst zien, en dan geloven!
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

QuadGirl schreef:bij ons was het bijna altijd het blok buiten die keer in Spanj, dan hadden we ook ergens vanachter stukken. Waar da de as door de achterbug gaat, daar was water ingekomen en blijvan staan, en met het schuren van de as, was het zo begin "uitvreten", kweet niet hoe ik et moet uitleggen :?

Maar voor de rest problemen met blok en lichten, zelfs bij nieuwe blok. Ma moet dus wel zeggen da et altij lange wedstrijden waren, maja, lang hebbe we eigelijk njooit gereden...
Maar voor de rest zithouding, sturen etc vind ik niks op af te keuren, verre van.
Ma ik vind het gewoon toevallig dat we echt altijd problemen hadden, en wij ni alleen, ook Warnia enzo...
Maar wat ging er dan zoal kapot aan het blok?
Blok bestaat uit veel onderdelen...
KFX540
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

~JoAcHiM~ schreef:
QuadGirl schreef:bij ons was het bijna altijd het blok buiten die keer in Spanj, dan hadden we ook ergens vanachter stukken. Waar da de as door de achterbug gaat, daar was water ingekomen en blijvan staan, en met het schuren van de as, was het zo begin "uitvreten", kweet niet hoe ik et moet uitleggen :?

Maar wat ging er dan zoal kapot aan het blok?
Blok bestaat uit veel onderdelen...
Kweet et niet, vanalles, veel te veel :-)
Ma technische kant is absoluut niet aan mij besteed en al zeker niet als het in het Frans is, mijn excuses.
Maar ik weet 1 ding: zij reden voor GasGas Frankrijk en kregen alles ter beschikking en toch bleven er problemen. Dus nu hebben ze gezegd: wachten op de 2007 en dan opnieuw kijken.
Plaats reactie