nee, eventueel zelfs 0,5" of 1" langer (kan beter zijn voor geometrie van frame, hoewel het nu niet echt slecht is)yamaha tri-z schreef:Fré schreef:tnx!
word die achterbrug ook korten? -2 inch ofzo of langer?
Honda 250R: swingarm bearing carrier
Fré, spijtig genoeg ben ik (nog niet) slim genoeg op het gebied van quads om te kunnen antwoorden, maar ik wou toch zeggen dat bij het zien van je (zelfgemaakte) tekening
FUBAR schreef:![]()
![]()
![]()
Fré, spijtig genoeg ben ik (nog niet) slim genoeg op het gebied van quads om te kunnen antwoorden, maar ik wou toch zeggen dat bij het zien van je (zelfgemaakte) tekening, m'n mond wijd open viel...Knap gedaan, is dit een speciaal programma? Blijkbaar ben ik ook (nog niet) slim genoeg op het gebied van PC's
![]()
![]()
troost je dan zijn we met 2!
he fré goe bezig man!
-
Fré
- Quad Expert

nee het is gewoon Solidworks 2005, in feite niets speciaals en zeer eenvoudig om vanuit een idee iets te ontwerpen. Beetje oefenen dat wel, maar hoe meer je traint, hoe beter je het kan, en hoe liever je het doet. Andries kan er ook al mee uit de voeten. Vind het eigenlijk een aanrader om te trainen.
Klein beetje kijken naar gelijkaardige ontwerpen, de volgens mij goeie punten kombineren. De ombouw van jouw Cannondales (Sloot) is een stuk ingewikkelder, hoe raar dat ook mag klinken.
Klein beetje kijken naar gelijkaardige ontwerpen, de volgens mij goeie punten kombineren. De ombouw van jouw Cannondales (Sloot) is een stuk ingewikkelder, hoe raar dat ook mag klinken.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
bertmat
- Quadrunner

- Contacteer:
Fré,
een complete aftermarket achterbrug met carrier, rollementen, dichtingen, remklauwplaat,garantie, enz kost slechts 795 dollar...(komt wel nog een beetje transport en btw enz bij natuurlijk)
Chapeau dat jullie het zien zitten om dat alles zelf te maken!
Het zal ongetwijfeld degelijk spul worden, maar ga je wel conische lagers vinden die slechts zo weinig plaats nemen?
In elk geval succes met de constructie!
Groeten, Bert.
een complete aftermarket achterbrug met carrier, rollementen, dichtingen, remklauwplaat,garantie, enz kost slechts 795 dollar...(komt wel nog een beetje transport en btw enz bij natuurlijk)
Chapeau dat jullie het zien zitten om dat alles zelf te maken!
Het zal ongetwijfeld degelijk spul worden, maar ga je wel conische lagers vinden die slechts zo weinig plaats nemen?
In elk geval succes met de constructie!
Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Fré, ik denk dat je aan de moeilijkste opdracht begint hoor !
Heb al meer slechte dan goed ontwerpen gezien van achterburggen. En meer die wel dan niet scheuren... Onderschat de krachten niet die erop komen, en zeker mee rekening houden dat er (veel) rond rijden met slechte vering die ook nog eens doorslaat. Zwakste punten zijn stuk waar link aan vast hangt en bevstinging van carrier huis aan brug.
Voldoende verstevigings gussets monteren zoals Lonestar is de boodschap volgens mij. Ben al blij dat je met vierkante buis werkt en niet met rond.
Heb al meer slechte dan goed ontwerpen gezien van achterburggen. En meer die wel dan niet scheuren... Onderschat de krachten niet die erop komen, en zeker mee rekening houden dat er (veel) rond rijden met slechte vering die ook nog eens doorslaat. Zwakste punten zijn stuk waar link aan vast hangt en bevstinging van carrier huis aan brug.
Voldoende verstevigings gussets monteren zoals Lonestar is de boodschap volgens mij. Ben al blij dat je met vierkante buis werkt en niet met rond.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Nog een tip misschien : bij W-tec gebruiken ze zelfde achterbrug voor verschillende motorblokken door gebruik te maken van spacers. Met wat geluk is dat misschien mogelijk voor meerde merken/types quads ook.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
-
Fré
- Quad Expert

Tnx voor de tips!
Sterkte zal ook wel lukken gezien we dat ook verifiëren, en aanpassen.
En rechthoekige buis is makkelijk voor ons, goedkoop en sterk. Ik moet zeggen: de moules voor die achterbrug zijn een stuk eenvoudiger dan die ronde geplooide buizen van de armen.
Een goeie achterbrug inclusief carrier kost al snel meer dan 1000 euro. Daarvoor wil ik al eens kijken om het zelf te maken. Ondertussen ben ik ook genoodzaakt om mij in de achterbrugophanging te verdiepen, nog eens leuk ook. Bij het tekenen zijn al heel wat waaroms en daaroms aan het licht gekomen. Alles heeft een reden.
M.b.t. die spacers van W-Tec: das een heel slim idee, hoewel achterbruglengte, veerophangpunt niet uitwisselbaar zijn. Dus een plug en play systeem voor 2 verschillende quads zie ik niet onmiddellijk zitten.
Die lagers zijn al geselecteerd en zitten er al in, zoals je op tekening kan zien. En zijn nog goedkoop ook!
Ben benieuwd in welke miserie ik me nu geworpen heb
Sterkte zal ook wel lukken gezien we dat ook verifiëren, en aanpassen.
En rechthoekige buis is makkelijk voor ons, goedkoop en sterk. Ik moet zeggen: de moules voor die achterbrug zijn een stuk eenvoudiger dan die ronde geplooide buizen van de armen.
Een goeie achterbrug inclusief carrier kost al snel meer dan 1000 euro. Daarvoor wil ik al eens kijken om het zelf te maken. Ondertussen ben ik ook genoodzaakt om mij in de achterbrugophanging te verdiepen, nog eens leuk ook. Bij het tekenen zijn al heel wat waaroms en daaroms aan het licht gekomen. Alles heeft een reden.
M.b.t. die spacers van W-Tec: das een heel slim idee, hoewel achterbruglengte, veerophangpunt niet uitwisselbaar zijn. Dus een plug en play systeem voor 2 verschillende quads zie ik niet onmiddellijk zitten.
Die lagers zijn al geselecteerd en zitten er al in, zoals je op tekening kan zien. En zijn nog goedkoop ook!
Ben benieuwd in welke miserie ik me nu geworpen heb
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
bansheefreak
- Quadrunner

No Limit YFZ Geplaatst: Ma Nov 27, 2006 12:33 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Fré, ik denk dat je aan de moeilijkste opdracht begint hoor !
ik heb zelf ook een achterbrug gebouwd voor trx400ex en voor trx450r. Als je eenmaal de mal klaar hebt is het een makkie, ik cross er al een jaar mee en hij is nog niet gescheurd en zal dat ook niet doen
====>team DQT<====
trx450r
trx450r
-
Quadzillaboy
- Quadrunner