banshee

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?

wat raden jullie mij aan?

suzuki z-400
17
50%
yamaha banshee
17
50%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ook al rijd ik al een aantal jaar ik vind een banshee niet erg lekker rijden standaard, stuureigenschappen vind ik minder. En heel zenuwachtig, maar ja ik ben ook een 4-takt rijder. En ik vind een YFZ 450 ook veel zuipen voor wat wij gewend zijn. Je moet er maar mee om kunnen gaan, voor supermoto is het een toppertje, maar ik denk dat het je opbraakt na een kwartier rijden.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Quad racer schreef:ik
geloof nooit dat je in een x op een banshee kunt rijden
tenzei je hoog begaafd ben

en 1 ding robert

mijn quad waar jij op rijd is niks vergeleken met een banshee
Wat heeft hoogbegaafdheid met rijtechnieken te maken? Als je je eigen beperktheden kent en je rijstijl daaraan aanpast, is het perfekt te doen.
Quad racer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 469
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 21:56
Locatie: Nieuw Wehl
Contacteer:

Bericht door Quad racer »

Alfredo schreef:
Quad racer schreef:ik
geloof nooit dat je in een x op een banshee kunt rijden
tenzei je hoog begaafd ben

en 1 ding robert

mijn quad waar jij op rijd is niks vergeleken met een banshee
Wat heeft hoogbegaafdheid met rijtechnieken te maken? Als je je eigen beperktheden kent en je rijstijl daaraan aanpast, is het perfekt te doen.
dat was niet letterlijk bedoeld maar figuurlijk

en hoe kun je je grensen kennen als je niet eens weet met waar je te maken hebt
Polaris outlaw 525 IRS
cross-X-team
Quadrider
Quadrider
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 10 sep, 2006 21:14
Locatie: achterhoek!
Contacteer:

Bericht door cross-X-team »

ik denk dat ik gewoon een keer bij iemand aan klop en vraag of ik eens een paar quad's mag testen :knikduim:
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Simpel, door rustig te beginnen en niet de held/macho uit te hangen om je vrienden te imponeren. Ik ben met een 500cc begonnen zonder enige ervaring en dat is perfekt te doen, als je maar voldoende tijd neemt.

(quoten is trouwens enkel nodig als je wilt verwijzen naar een post die verder naar boven staat)
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

een vriend van me rijdt met een banshee en die verbruikt minder dan men raptor 660 en we rijden even hard en (zot)
raptor 660 power
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

een 4takt is op geen enkele manier te vergelijken met een banshee of andere 2takt.

dat komt omdat een 4takt als je gas geeft in een lijn door trekt.

geef je daarintegen bij een 2takt gas dan is het eerst alsof hij niet vooruit wil maar dan schiet ie in eens weg alsof je onder je kont word geschopt.

als je weet waar dat punt bij je quad ligt en je kan er mee om gaan dan is het geen probleem

weet je dit echter niet en word je verast door die knal dan is een flink ongeluk bijna niet te vermijden
CustomCoatingsHelvoirt
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Ik heb even met jouw 2-takt gereden en had niet echt dat gevoel. Of komt dat door die Powervalve (dat ding aan de uitlaat)?
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Alfredo schreef:Ik heb even met jouw 2-takt gereden en had niet echt dat gevoel. Of komt dat door die Powervalve (dat ding aan de uitlaat)?
jaa dat komt omdat inderdaad die 500 een powervalve heeft.
op een banshee is het echt net of je uit een kannon word geschoten als die op toeren komt :)
CustomCoatingsHelvoirt
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Bericht door WJB#222 »

ja dat heb ik gemerk bij de proef rit eerst beetje rustig geef je nog wat gas dan vlieg je er bijna af :lol:
2017 raptor 700 SE
cross-X-team
Quadrider
Quadrider
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 10 sep, 2006 21:14
Locatie: achterhoek!
Contacteer:

Bericht door cross-X-team »

haha :mrgreen:

ik zit nu tog te twijfelen... omdat een banshee tog zo veel verbruikt ... en ik heb gehoord dat zuigers van een banshee ongeveer 80 euro per stuk kosten?
klopt dat ongeveer?
en wat is makkelijker in onderhoud een banshee of een Z-400?
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Bericht door WJB#222 »

een z400 is makelijker in onderhoud want is 4takt
2017 raptor 700 SE
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

banshee rijder schreef:een z400 is makelijker in onderhoud want is 4takt

FOUT

dat is de grootste fout die veel mensen maken.

4takt is wel degelijk ingewikkelder dan 2takt.

dit omdat er veel meer bewegende delen in een 4takt zitten dan in een 2takt.

een 4takt vraagt zelfs net zoveel onderhoud als een 2takt.

luchtfilter schoon maken moet je bij zowel 2takt als 4takt

benzine met olie mengen hoeft aleen bij 2takt

olie om de zoveel tijd verversen doe je bij 4takt niet bij 2takt

olie filter vervangen doe je bij 4takt niet bij 2takt


en ik weet 100% zeker dat er hier op het forum meer mensen zijn die zuiger van een 2takt kunnen vervangen dan mensen die het bij een 4takt kunnen :)
CustomCoatingsHelvoirt
cross-X-team
Quadrider
Quadrider
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 10 sep, 2006 21:14
Locatie: achterhoek!
Contacteer:

Bericht door cross-X-team »

ja dat denk ik ook omdat er bij een 4-takt nokkenas boven zit en als je die verkeerd monteert en de timing van de kleppen is niet goed... :duimlaag:
en bij een 2-takt hoef je alleen de cilinder eraf te halen piston pen verwijderen nieuwe zuiger piston pen er weer in en cilinder+ kop erweer op en rijden maar...

oja ik doe motorentechniek op school :wink: dus onderdelen vervangen is voor mij geen probleem :wink:
+ mijn vader is een monteur dus het kan niet fout gaan maar ik denk dat ik voor een banshee ga..
wacht ik maak een poll aan dan kan ik zien wat de meeste mij aanraden :crosser:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het onderhoud aan een tweetakt is inderdaad een stuk simpeler. Of je een Z400 of Banshee moet nemen ligt er aan wat voor soort rijder je bent.
Gesloten