banshee
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
Ook al rijd ik al een aantal jaar ik vind een banshee niet erg lekker rijden standaard, stuureigenschappen vind ik minder. En heel zenuwachtig, maar ja ik ben ook een 4-takt rijder. En ik vind een YFZ 450 ook veel zuipen voor wat wij gewend zijn. Je moet er maar mee om kunnen gaan, voor supermoto is het een toppertje, maar ik denk dat het je opbraakt na een kwartier rijden.
Wat heeft hoogbegaafdheid met rijtechnieken te maken? Als je je eigen beperktheden kent en je rijstijl daaraan aanpast, is het perfekt te doen.Quad racer schreef:ik
geloof nooit dat je in een x op een banshee kunt rijden
tenzei je hoog begaafd ben
en 1 ding robert
mijn quad waar jij op rijd is niks vergeleken met een banshee
-
- Quadrider
- Contacteer:
dat was niet letterlijk bedoeld maar figuurlijkAlfredo schreef:Wat heeft hoogbegaafdheid met rijtechnieken te maken? Als je je eigen beperktheden kent en je rijstijl daaraan aanpast, is het perfekt te doen.Quad racer schreef:ik
geloof nooit dat je in een x op een banshee kunt rijden
tenzei je hoog begaafd ben
en 1 ding robert
mijn quad waar jij op rijd is niks vergeleken met een banshee
en hoe kun je je grensen kennen als je niet eens weet met waar je te maken hebt
Polaris outlaw 525 IRS
-
- Quadrider
- Contacteer:
ik denk dat ik gewoon een keer bij iemand aan klop en vraag of ik eens een paar quad's mag testen
>>> http://www.CROSS-X-TEAM.tk <<<
Simpel, door rustig te beginnen en niet de held/macho uit te hangen om je vrienden te imponeren. Ik ben met een 500cc begonnen zonder enige ervaring en dat is perfekt te doen, als je maar voldoende tijd neemt.
(quoten is trouwens enkel nodig als je wilt verwijzen naar een post die verder naar boven staat)
(quoten is trouwens enkel nodig als je wilt verwijzen naar een post die verder naar boven staat)
-
- Quadracer
-
- Quad Expert
een 4takt is op geen enkele manier te vergelijken met een banshee of andere 2takt.
dat komt omdat een 4takt als je gas geeft in een lijn door trekt.
geef je daarintegen bij een 2takt gas dan is het eerst alsof hij niet vooruit wil maar dan schiet ie in eens weg alsof je onder je kont word geschopt.
als je weet waar dat punt bij je quad ligt en je kan er mee om gaan dan is het geen probleem
weet je dit echter niet en word je verast door die knal dan is een flink ongeluk bijna niet te vermijden
dat komt omdat een 4takt als je gas geeft in een lijn door trekt.
geef je daarintegen bij een 2takt gas dan is het eerst alsof hij niet vooruit wil maar dan schiet ie in eens weg alsof je onder je kont word geschopt.
als je weet waar dat punt bij je quad ligt en je kan er mee om gaan dan is het geen probleem
weet je dit echter niet en word je verast door die knal dan is een flink ongeluk bijna niet te vermijden
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quad Expert
jaa dat komt omdat inderdaad die 500 een powervalve heeft.Alfredo schreef:Ik heb even met jouw 2-takt gereden en had niet echt dat gevoel. Of komt dat door die Powervalve (dat ding aan de uitlaat)?
op een banshee is het echt net of je uit een kannon word geschoten als die op toeren komt
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quadrider
- Contacteer:
haha
ik zit nu tog te twijfelen... omdat een banshee tog zo veel verbruikt ... en ik heb gehoord dat zuigers van een banshee ongeveer 80 euro per stuk kosten?
klopt dat ongeveer?
en wat is makkelijker in onderhoud een banshee of een Z-400?
ik zit nu tog te twijfelen... omdat een banshee tog zo veel verbruikt ... en ik heb gehoord dat zuigers van een banshee ongeveer 80 euro per stuk kosten?
klopt dat ongeveer?
en wat is makkelijker in onderhoud een banshee of een Z-400?
-
- Quad Expert
banshee rijder schreef:een z400 is makelijker in onderhoud want is 4takt
FOUT
dat is de grootste fout die veel mensen maken.
4takt is wel degelijk ingewikkelder dan 2takt.
dit omdat er veel meer bewegende delen in een 4takt zitten dan in een 2takt.
een 4takt vraagt zelfs net zoveel onderhoud als een 2takt.
luchtfilter schoon maken moet je bij zowel 2takt als 4takt
benzine met olie mengen hoeft aleen bij 2takt
olie om de zoveel tijd verversen doe je bij 4takt niet bij 2takt
olie filter vervangen doe je bij 4takt niet bij 2takt
en ik weet 100% zeker dat er hier op het forum meer mensen zijn die zuiger van een 2takt kunnen vervangen dan mensen die het bij een 4takt kunnen
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quadrider
- Contacteer:
ja dat denk ik ook omdat er bij een 4-takt nokkenas boven zit en als je die verkeerd monteert en de timing van de kleppen is niet goed...
en bij een 2-takt hoef je alleen de cilinder eraf te halen piston pen verwijderen nieuwe zuiger piston pen er weer in en cilinder+ kop erweer op en rijden maar...
oja ik doe motorentechniek op school dus onderdelen vervangen is voor mij geen probleem
+ mijn vader is een monteur dus het kan niet fout gaan maar ik denk dat ik voor een banshee ga..
wacht ik maak een poll aan dan kan ik zien wat de meeste mij aanraden
en bij een 2-takt hoef je alleen de cilinder eraf te halen piston pen verwijderen nieuwe zuiger piston pen er weer in en cilinder+ kop erweer op en rijden maar...
oja ik doe motorentechniek op school dus onderdelen vervangen is voor mij geen probleem
+ mijn vader is een monteur dus het kan niet fout gaan maar ik denk dat ik voor een banshee ga..
wacht ik maak een poll aan dan kan ik zien wat de meeste mij aanraden