wat versta jij onder een huppelkarretje?AlfA schreef:Als iemand die aan mijn quad zou werken, elke dag met 'n ander verhaal afkwam, wist ik 't wel hoor, dat is gewoon iemand die geen verstand heeft van de dingen waar hij mee bezig is.
Als ik jou was zou ik mijn quad niet door zo iemand onder handen laten nemen.
Hij had je gezegd dat je achteraf terug kan verhogen als je er cross mee wil rijden, dan vraag ik me dat toch af hoe je dat gaat doen als de achterveer ingekort is.
Zoals eerder aangehaald betekend een kortere veer ook een andere schokdemper, dus, ofwel ga je die in no time kapot rijden, ofwel gaat ie zo hard staan dat je met een huppelkarretje gaat rondrijden. zo wordt goedkoop toch nog duurkoop, en zal je 'n volledig nieuwe set veren moeten gaan aanschaffen.
Erwin
originele veren raptor verkorten
Zeg me eens waar ik heb verteld dat dit een goede oplossing is want ik vind het niet.jossoh schreef:dat zou ik niet doen hoor! bij een auto kan dit ook niet! onveiliger kan niet!glen schreef:de 3 mogelijk manieren die ik ken (buiten het gewoon verdraaien en zo de veer harder opspannen, scheelt misschien max 2-3cm):
- [strike]de veren afzagen zodat ze korter zijn[/strike]
- de veren bijeen drukken en er een klem opzetten dat ze niet meer helemaal kunnen "uitveren".
- de veren bijeen persen en ze heet stoken/afkoelen, en ze op die manier andere (veer)eigenschappen geven waaronder een kortere lengte.
Beste manier van deze 3 is de laatste, op voorwaarde dat ze weten waarmee ze bezig zijn..
Maar het kan waarschijnlijk ook wel op andere manieren, deze 3 worden vooral gebruikt door auto tuners die er zo goedkoop mogelijk vanaf willen komen en niet zo kijken naar de baanvastheid/veiligheid.
Dat dit een goedkope oplossing is, ben ik met je eens, of dit ook zo een goede oplossing is betwijfel ik.
Wat bij ongeval: bewijslast ligt bij tegenpartij, tegenpartij zal moeten bewijzen dat het ongeval veroorzaakt is door het gebruik van afgezaagde veren.
Je hebt allicht wel eens een opel gezien met afgezaagde veren. Dit lijkt leuk, maar rijdt als een kruiwagen, dit stuitert over de weg dat het niet leuk meer is om te zien.[/strike]
Het zijn alle 3 onverantwoorde manieren van verlagen, ook de 3de manier in 90% van de gevallen.
-
warrior3000
- Toeschouwer

ze is niet korter gemaakt he, ze is meer bij elkaar geperst of zoiets... heb mijn quadje nog niet zo goed bekeken, dus weet niet hoe het moet.AlfA schreef:Hij had je gezegd dat je achteraf terug kan verhogen als je er cross mee wil rijden, dan vraag ik me dat toch af hoe je dat gaat doen als de achterveer ingekort is.
Zoals eerder aangehaald betekend een kortere veer ook een andere schokdemper, dus, ofwel ga je die in no time kapot rijden, ofwel gaat ie zo hard staan dat je met een huppelkarretje gaat rondrijden. zo wordt goedkoop toch nog duurkoop, en zal je 'n volledig nieuwe set veren moeten gaan aanschaffen.
Erwin
en als hij echt niet deftig rijd, koop ik wel andere veren. Dan kunne julie mij wel wat raad geven. Zien we dan wel
weet iemand wat voor veren bad boy for life onder zijn raptor staan heeft?
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=14613
-
peet #77
- Quad Expert

- Contacteer:
pm hem eens
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
warrior3000
- Toeschouwer