Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 03 jan, 2007 22:23
door jossoh
AlfA schreef:Als iemand die aan mijn quad zou werken, elke dag met 'n ander verhaal afkwam, wist ik 't wel hoor, dat is gewoon iemand die geen verstand heeft van de dingen waar hij mee bezig is.
Als ik jou was zou ik mijn quad niet door zo iemand onder handen laten nemen.
Hij had je gezegd dat je achteraf terug kan verhogen als je er cross mee wil rijden, dan vraag ik me dat toch af hoe je dat gaat doen als de achterveer ingekort is.
Zoals eerder aangehaald betekend een kortere veer ook een andere schokdemper, dus, ofwel ga je die in no time kapot rijden, ofwel gaat ie zo hard staan dat je met een huppelkarretje gaat rondrijden. zo wordt goedkoop toch nog duurkoop, en zal je 'n volledig nieuwe set veren moeten gaan aanschaffen.
Erwin
wat versta jij onder een huppelkarretje?
Geplaatst: wo 03 jan, 2007 23:16
door Dubois
Een kar dat huppelt. Net zoals het paard van Sinterklaas.
Geplaatst: wo 03 jan, 2007 23:24
door jossoh
Dubois schreef:Een kar dat huppelt. Net zoals het paard van Sinterklaas.

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 23:28
door glen
jossoh schreef:glen schreef:de 3 mogelijk manieren die ik ken (buiten het gewoon verdraaien en zo de veer harder opspannen, scheelt misschien max 2-3cm):
- [strike]de veren afzagen zodat ze korter zijn[/strike]
- de veren bijeen drukken en er een klem opzetten dat ze niet meer helemaal kunnen "uitveren".
- de veren bijeen persen en ze heet stoken/afkoelen, en ze op die manier andere (veer)eigenschappen geven waaronder een kortere lengte.
Beste manier van deze 3 is de laatste, op voorwaarde dat ze weten waarmee ze bezig zijn..
Maar het kan waarschijnlijk ook wel op andere manieren, deze 3 worden vooral gebruikt door auto tuners die er zo goedkoop mogelijk vanaf willen komen en niet zo kijken naar de baanvastheid/veiligheid.
dat zou ik niet doen hoor! bij een auto kan dit ook niet! onveiliger kan niet!
Dat dit een goedkope oplossing is, ben ik met je eens, of dit ook zo een goede oplossing is betwijfel ik.
Wat bij ongeval: bewijslast ligt bij tegenpartij, tegenpartij zal moeten bewijzen dat het ongeval veroorzaakt is door het gebruik van afgezaagde veren.
Je hebt allicht wel eens een opel gezien met afgezaagde veren. Dit lijkt leuk, maar rijdt als een kruiwagen, dit stuitert over de weg dat het niet leuk meer is om te zien.[/strike]
Zeg me eens waar ik heb verteld dat dit een goede oplossing is want ik vind het niet.
Het zijn alle 3 onverantwoorde manieren van verlagen, ook de 3de manier in 90% van de gevallen.
Geplaatst: do 04 jan, 2007 00:01
door jossoh
er staat toch de 3 mogelijke manieren die ik ken? of lees ik dat nouw verkeerd, in dat geval sorry!
Geplaatst: do 04 jan, 2007 12:19
door warrior3000
AlfA schreef:Hij had je gezegd dat je achteraf terug kan verhogen als je er cross mee wil rijden, dan vraag ik me dat toch af hoe je dat gaat doen als de achterveer ingekort is.
Zoals eerder aangehaald betekend een kortere veer ook een andere schokdemper, dus, ofwel ga je die in no time kapot rijden, ofwel gaat ie zo hard staan dat je met een huppelkarretje gaat rondrijden. zo wordt goedkoop toch nog duurkoop, en zal je 'n volledig nieuwe set veren moeten gaan aanschaffen.
Erwin
ze is niet korter gemaakt he, ze is meer bij elkaar geperst of zoiets... heb mijn quadje nog niet zo goed bekeken, dus weet niet hoe het moet.
en als hij echt niet deftig rijd, koop ik wel andere veren. Dan kunne julie mij wel wat raad geven. Zien we dan wel
weet iemand wat voor veren bad boy for life onder zijn raptor staan heeft?
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=14613
Geplaatst: do 04 jan, 2007 13:09
door peet #77
pm hem eens
Geplaatst: do 04 jan, 2007 14:49
door wally
hij heeft sumo veren. gekocht op ebay voor 409 euro.
Bij die duitse site heb je rondom voor 500 euro 300 voorkant 200 achter
Geplaatst: do 04 jan, 2007 19:47
door warrior3000
had da beter ook direct gekocht. vraag mij echt af wa er nu op staat...
mja zoals ik zij, als ze niet goed zijn koop ik andere. en hopelijk koste deze ni te veel
