Pagina 2 van 11
Geplaatst: di 09 jan, 2007 22:16
door Dubois
/me jealous!
Ziet er allemaal super uit hoor. Benieuwd naar het eindresultaat.
Geplaatst: di 09 jan, 2007 22:24
door RoBiN
Zeer mooi project, Twan
Ik kijk er ook zeer naar uit, kben zelf ook nogal Z 400 - fan
Suc6 !
Geplaatst: di 09 jan, 2007 23:36
door airwolf
wow schoon stukken twan!
post ons maar fotokes als alles gemonteerde is!
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 18:17
door yamaha king
stem op tf omdat ik er zelf mee rij
en heb er goede ervaring mee
helpen je snel als je problemen mocht hebben
goede service en helle vriendeleuke mensen
elka zalk zelf niet doen omdat er niet iemand in nl of B is die ze maakt
reiger kan maar doen volgens mij niet zo super veel meer in quads
en die andere ken ik niet
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 18:28
door kane
yo
kijk hier eens intrax vering van no limit yfz
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... c&&start=0
pm hem anders eens
succes !
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 18:36
door Twan #33
Ik heb al contact gehad met hem, maar ik heb deze er juist niet tussen gezet omdat het de beste maar ook de duurste vering is,
Omdat ik mss toch geen 3000 euro aan vering uit wil gaan geven, wil ik in de lagere prijs klassen de beste keus weten.
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 18:43
door kane
ging intrax niet in dezelfde prijs categorie worden als Öhlins ?
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 18:56
door Twan #33
Nog even wat beter foto's(camera gevonden) a-armen nu met balljoints
En swingarm met carrier en as.
@kane
Prijs zou inderdaad lager worden
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 18:57
door Vyrena
Ik heb eens met Technoflex en Reiger gereden, vond toen de TF beter. Maar sinds de Intrax ervaringen is er eigenlijk maar 1 merk wat ik ooit zo lekker heb zien veren, en dat is Intrax.
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 18:59
door Twan #33
Tuurlijk de prijs zal ergens zitten maar dan blijft het nog een smak geld,
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 19:02
door Vyrena
Het is gewoon wat je er van wilt verwachten: cross je elke weekend wedstrijden van 20 min en 2 manches dan heb je het nodig, rijd je maar lekker wat rond voor je plezier dan hoeft het niet.
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 19:04
door Fré
Toine, wij verwachten iets meer dan 90 mm omdat je dan een slag (om je as te verstellen) van om en bij de 18mm kan hebben, zoals standaard. Wij denken dat een slag van pakweg 12mm iets te weinig zou kunnen zijn (ketting demonteren inclusief)
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 19:04
door Twan #33
Dan hoeft het niet, ik ga mss ooit nog wel eens competitie rijden maar daar rijden er ook nog gewoon rond met stnd vering
Alleen nu nog de vraag welke vering dan een complete set LT reigers is even duur als TF
Fré schreef:Toine, wij verwachten iets meer dan 90 mm omdat je dan een slag (om je as te verstellen) van om en bij de 18mm kan hebben, zoals standaard. Wij denken dat een slag van pakweg 12mm iets te weinig zou kunnen zijn (ketting demonteren inclusief)
Als eerste het Twan niet toine haha
Ik zal het nog eens nameten maar ben er bijna 100% zeker van, ligt er ook aan hoeveel het lageruit offcenter is hoe ver je de ketting kunt stellen?
Edit: nee het is toch 90mm kan er niks aan doen
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 19:13
door Fré
Twan #33 schreef:Ik zal het nog eens nameten maar ben er bijna 100% zeker van, ligt er ook aan hoeveel het lageruit offcenter is hoe ver je de ketting kunt stellen?
Edit mijn fout ik meet hem nu toch op een 9mm
tnx. Offcenter afstand wordt altijd maximaal gehouden, het nodige overblijvende lijf voor de circlips limiteert deze afstand, en deze hangt rechtstreeks af van lagerdiameter en buitendia. Gezien lagerdia bij de z400's vast ligt, is het de buitendia die de maximaal mogelijke verstelling bepaalt, vandaar.
Ik zou voor Reiger gaan, zeker gezien de prijs, maar dan wel uitgerust met zero preload miniveertjes bovenaan. Anders heb je weinig aan die long travel en staat je quad ofwel nogal hoog ofwel is de travel niet vergelijkbaar met Amerikaanse travelmaten. Had je een onbeperkt budget dan zou ik durven die andere wel eens proberen, behalve op Technoflex. Maar dan nog, lekker goedkoop en efficiënt in massa geproduceerd, dat ademt Reiger uit. Niet de mooiste, maar volgens mij moeilijk te kloppen in prijs kwaliteit.
En om nu eens helemaal controversieel te doen:
Persoonlijk ben ik niet echt voor technoflex:
1) duur
2) duur
3) standaard zelfs niet eens uitgerust met moderne progressieve springs (misschien is dat ondertussen al veranderd)
4) je betaalt volgens mij een stuk meer voor bijvoorbeeld die gefreesde potjes, nogal arbeidsintensief
5) ze doen inderdaad wel de moeite om goede service ter plaatse te leveren, maar dat kost handenvol geld (enkel de zon die gaat nog voor niks op). En wie heeft er service nodig als je het als recreatierijder een klein beetje zelf kan afstellen (en zit je er naast dan geeft dat niet echt, want je doet toch niet zo veel aan competitie) en de schokdempers voor een groot deel volstaan.
Het aantal keer dat ik hier op het forum al gehoord heb dat men ter plaatse moet gaan afstellen en problemen (soms geen kleintjes) moet gaan oplossen, wordt ongetwijfeld verwerkt in de kostprijs van die schokdempers.
6) duur!
Maar goed, het kan goed zijn dat ik het licht nog niet gezien heb.
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 19:21
door Twan #33
Nou fre je weet zoveel hier vanaf, heb je ook nog een mening over die veertjes
.
Ik zag jou linkage op z400 central staan ze zijn er laaiend enthousiast over he