Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 06 jan, 2007 12:08
door epix no-fear
je hebt gelijk.
echter heeft quadzillaboy al bredere armen en als hij nu 4+1 velgen steekt gaat zijn quad een stuk lichter sturen.
ik heb begrepen dat dit een heel groot verschil maakt kwa het moe worden van armen.

Geplaatst: za 06 jan, 2007 12:28
door Dutje#82
Quadzillaboy schreef:Er rijden er zelfs bij die velgen hier op het forum maar ik denk niet dat die weten dat het een andere offset is :lol: :lol:
ik ben van plan om ook 4/1 te gaan rijden.. voor het nieuwe seizoen schaf ik mij 2 set's bead lock's aan vanvoor en die worden 4/1,
om idd de reden die frè zegt minder bumpsteer :)

Geplaatst: za 06 jan, 2007 14:42
door Quadzillaboy
Maar het nadeel is dan wel dat hij vooraan 5cm smaller is

Geplaatst: za 06 jan, 2007 14:46
door epix no-fear
Quadzillaboy schreef:Maar het nadeel is dan wel dat hij vooraan 5cm smaller is

het is niet enorm belangrijk dat je quad voor en achter even breedstaat in een bocht hangt de meeste stabiliteit toch af van de druk op het buitenste achterwiel

Geplaatst: za 06 jan, 2007 16:39
door Twan #33
Toen ik bezig was met mijn a-armen vertelde die man mij dat je de achterkant zeker niet breder moet zijn dan van voor andersom kan wel, dit zou heel raar aanvoelen met sturen.

Geplaatst: za 06 jan, 2007 17:50
door SlOoT
Klopt, Ingo ten Vregelaar heeft mij zelfs verteld dat het beter is om de voorkant breder te hebben dan de achterkant. Hij zei dat als de achterkant breder is als de voorkant dat je dan helemaal niet meer fatsoenlijk een bocht kan nemen. :p

Geplaatst: za 06 jan, 2007 18:45
door Fré
@ Sloot:

ik zal het anders formuleren: waarom moet de achterkant smaller zijn dan de voorkant?

Geplaatst: za 06 jan, 2007 19:47
door Quadzillaboy
Dus, ik geef nu een voorbeeld.
Als je quad achteraan 126cm en vooraan maar 120cm. Dat ga je voelen bij het rijden?

Geplaatst: za 06 jan, 2007 20:31
door Dutje#82
Quadzillaboy schreef:Dus, ik geef nu een voorbeeld.
Als je quad achteraan 126cm en vooraan maar 120cm. Dat ga je voelen bij het rijden?
zal echt geen 5cm smaller worden .. de originele honda en yamaha velgen zijn 4/1 douglas standaard 3/2

Geplaatst: za 06 jan, 2007 20:41
door Quadzillaboy
Ik geloof dat originele velgen 6x10 zijn en dus offset 4+2 en douglas velgen zijn 5x10 en dus offset 3+2.
Ik hoop dat ik juist ben

Geplaatst: za 06 jan, 2007 21:15
door Frank MB
alle originele velgen zijn 5.5x10 dus 3.5x2 offset.